Gå til innhold

Luftsmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er som sagt snart tre uker gammel og sliter med luftsmerter i form at han ikke får luften ut. Avføring er normal og han gråter lite etter at vi begynte med Minifom. MEN, han ligger og stønner og peser både natt og dag for å få feset.

Kan det være noe jeg spiser/drikker?

Hvordan kan jeg forebygge?

Hvordan hjelpe ham når han sliter med pressingen?

Har dere noen gode råd? Tusen takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Er jeg som har et barn som har problemer med å få rapet.... Mulig jeg tar feil, men mener jeg har lest at det er vanlig at babyer ligger slik å stønner og brummer når de bæsjer, og at en ikke skulle ta feil av dette og forstoppelse? Min brummer iallefall noe voldsomt, og da bæsjer han.....

Skrevet

Min har ikek forstoppelse, men brummer likevel vel og lenge... Han spenner alle muskler i kroppen og nærmest står i bro. Han er ganske sterk for alderen og det er umulig for meg å bende bena hans når dette foregår.

Ofte når han brummer og presser så kommer det bare fis ut...vanlig? De siste dagene har han prompet særs mye...

Skrevet

Tror det er ganske vanlig når deer så små...

Vesla holdt også på sånn, selvom hun ikke virket veldig plaget av det.

Jeg kjøpte en amme-te som skulle hjelpe, og det funket veldig bra. Hun sluttet i allefall med det etter noen dager.

Skrevet

Min gutt er akkurat lik, og han er litt over 6 uker nå. Jeg har funnet ut at han får ut lufta lettere når han ligger på fanget mitt, så løfter jeg bena hans godt opp, da kommer det MYE luft. Samme på stellebordet også, når jeg løfter beina for å vaske ham. Men det hjelper ikke på trykkinga da- som min gutt også holder på med dag og natt, mest natt...

Skrevet

Det er helt vanlig at babyer presser og lager stønnelyder, spesielt om natten. Det er ikke alltid det har noe med fordøyelsen en gang, visstnok, kun vanlige babylyder.

Skrevet

Får så vondt av ham, og det er kun pga disse luftsmertene han gråter... Vurderer sterkt å ha ham sovende på eget rom så lenge han "bråker" så fælt om natten. Han gråter jo ikke, kun denne stønningen og pressingen.

Skrevet

Når jeg tenker etter så er det etter at han startet å ta smokken skikkelig at dette ble et problem. Kan det være at han svelger for mye luft når han sutter på smokken? (i tillegg til voldtekt av brystet med svelging av luft der også)

Gjest minnimy ii
Skrevet

min datter lagde sinnsyke lyder om natten lydene gjorde meg ingenting om dagen men om natten holdt jeg på å bli gal....det var ikke grining,men de sinnsyke onke og "heste"lydene kom når hun skulle bæsje.

det gikk over av seg selv, gjorde ingenting,hun er nå 3 mnd og er helt fin.

Skrevet

Tusen takk for alle råd!

Nigo-san: Han sover skikkelig og blir ikke vekt av hverken meg eller noen andre. Det er han selv som våkner av sine egne smerter. Han ammes til han er god og mett, men vi tar flere pauser enn vi gjorde i starten. Pausen består av raping, så blir han lagt ved brystet igjen. Jeg plukker ham ikke opp når han grynter eller surmuler, men når det er et hjerteskjærende hyl som jeg vet ikke stopper før timer senere, så tar jeg ham opp og hjelper ham å passere luften så godt jeg kan. Har begynt å høre forskjell på de ulike gråtetoktene ;)

Minnimy: Han har vært mye bedre i dag. Lurer på om denne luften kommer pga noe jeg spiser, så i dag har jeg kun spist safe produkter. I tillegg drikker jeg amme-te til den store gullmedaljen.

Kom gjerne med flere erfaringer :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...