Gå til innhold

NÅ SKAL JEG HA NY VASKEMASKIN!

Anbefalte innlegg

Gjest FORBANNA ARISTONEIER!
Skrevet

Det er meg med den tråden om vaskemaskinen fra h*****e om noen fikk med seg den! Der fikk jeg mange gode råd. :) Fikk monsteret til å gå så lenge den gikk uten klær, men nå har dritten slått seg vrang igjen. Den skyller ikke, pumper ikke osv., så nå skal møkka ut av huset. (Vi har mistanke om at pumpa er gåen, og det koster 1700 å reparere, da vil jeg heller ha en ny!)

Så til poenget. Kom igjen KG-damer og herrer, hva skal jeg velge?

Har lyst på noe solid, har ikke råd til Miele, men har lyst på AEG. Har sett på

2 forskjellige modeller, L63815 til 6000,- og L76810 til 8000,-

Noen erfaringer? Andre merker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte nylig en Siemens XL 1458 til ca 6000 kr.

Den er et display som viser hvor lenge det er igjen av vasken. Praktisk synes jeg.

1400 omdreininger.

Er kjempefornøyd.

Da jeg skulle kjøpe så var det flere forhandlere som viste meg vaskemaskin fra Ariston. Av en eller annen merkelig grunn så var jeg skeptisk til merket. Heldigvis ;)

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Da jeg skulle kjøpe så var det flere forhandlere som viste meg vaskemaskin fra Ariston. Av en eller annen merkelig grunn så var jeg skeptisk til merket. Heldigvis  ;)

Hvorfor heldigvis? Jeg må også ha ny vaskemaskin nemlig.

Skrevet

Hvor mange omdreiningen må man satse på. Holder det med 1000? De vasker vel rent de også.

Skrevet (endret)

Da jeg var på vaskemaskinjakt ved juletider fikk jeg anbefalt Bosch. Hadde egentlig lyst på AEG, men på elektroforretninga anbefalte de Bosch i stedet. De mente den var litt mer "solid". Uansett - jeg er godt fornøyd.

Til gjesten over: Joda, de vasker rent med 1000 omdreiniger, men det blir nok litt tørrere hvis du spanderer på en maskin med litt flere omdreininger.

Endret av Cata
Skrevet
Hvorfor heldigvis? Jeg må også ha ny vaskemaskin nemlig.

Heldigvis at jeg ikke kjøpte Ariston.

Har jo lest her på KG ;)

Gjest beekeeper
Skrevet

Ikke diss Ariston da!

Billig og helt grei kvalitet spør du meg! Jeg har Ariston, og kjenner 2 stk som har den samme maskina, fornøyd alle sammen. Jeg betalte bare litt over 3000 for maskina mi jeg da, synes den er kjempebra til å være i den prisklassen.

Gjest FORBANNA ARISTONEIER!
Skrevet

Sånn! Nå har vi vært og kjøpt AEG! Det ble den til 8000,- gitt! Nå håper jeg at jeg blir fornøyd altså! Så nå er jeg ikke forbanna Aristoneier lenger! :klappe:

1600 omdreininger, børsteløs og tar 7 kg, ullvugge osv.

Nå må jeg kikke i brukermanualen! :)

Skrevet

Ingenting er som en vaskemaskin som funker :ler:

Hilsen en som har en tørketrommel som sluttet å funke :frustrert:

Nå er det jakt på kvittering siden den er bare 4 år gammel.

Skrevet

Gratulerer med ny vaskemaskin !!!! Hadde AEG før, som ble solgt pga flytting. Kjempefornøyd (hvem hadde ikke en mor med Aeg turnamat forresten - de maskinene var jo evigvarende).

Nå har vi Elektrolux, 1400 omdreininger som er et absolutt must for at klærne skal tørke raskere (har ikke trommel) og elektronisk betjeningspanel. Den kostet 6500 men var da på salg - tror jammen det er det man må ut med for å få en maskin som går i mer enn 2-3 år - når man vasker en gang per dag og noen ganger flere.

Gjest EKS-ARISTON-EIER
Skrevet

Takk for det! Ja, jeg er også vokst opp med AEG-turnamat, den var utholdende ja!

I morgen skal jeg ha den store vaske-klær-dagen. Ser veldig lovende ut denne her, får bare håpe det ikke er en mandagsmaskin.

Nei, ser bra ut, har kjørt en runde nå uten klær, sånn førstegangsrunde, og jammen gikk det stille for seg! Nå kan jeg jo sette på maskinen klokka 6 om morgenen uten å vekke hele nabolaget! :)

Skrevet

Det var jeg som skrev om "kortet" (programkortet) og børsta. Trådstarter, bråkte din maskin veldig også? Ikke sto den i ro på slutten heller. Den siste vasken jeg hadde i den, gikk i to timer uten at den skiftet program. Da var det over og ut for min del.

Og en annen ting, vi måtte bytte programvelgerknapp FIRE ganger. og en knapp kostet mye over hundre kroner. Men siste gangen ringte jeg til importøren, og da fikk jeg tilsendt to stk. uten å betale for de. Og det at de sendte to, tyder jo på at de regnet med at den ikke varte så lenge.

Nå har vi en Elecrolux med display, er veldig fornøyd med den. Og så er den rolig og fredelig når den vasker tøy for meg!

Så altså: Aldri Ariston igjen!

Skrevet
Sånn! Nå har vi vært og kjøpt AEG! Det ble den til 8000,- gitt! Nå håper jeg at jeg blir fornøyd altså! Så nå er jeg ikke forbanna Aristoneier lenger! :klappe:

1600 omdreininger, børsteløs og tar 7 kg, ullvugge osv.

Nå må jeg kikke i brukermanualen! :)

Gratulerer med ny maskin! Denne blir du helt sikkert fornøyd med. Høres veldig bra ut.

Selv kjøpte jeg Ariston i fjor vinter, men den tok fyr :ler: to ganger den første mnd., så da fikk vi heldigvis levert den tilbake.

Kjøpte whirlpool i stedet, og den går som et uvær! :)

Før dette hadde jeg en AEG som var veldig bra. (Kjøpte ikke det igjen fordi jeg ikke kunne velge omdreininger under 1000 på de modellene som fantes da vi bytta.)

Gjest EKS-ARISTON-EIER
Skrevet

Mange som har vaskemaskinproblemer rundt omkring visst!

Til gjest: kl 22 49, nei maskinen vår sto i ro (ristet jo litt innimellom), og gikk programmet ut (programknappen gikk rundt) uten at den skylte, tømte eller sentrifugerte. Og du nå har jeg lært litt om børster (visste ikke at det var noe som het det inni der) men nå har jeg fått meg børsteløs maskin som visstnok holder lenger og gjør at maskinen står mer stabilt. (Tror jeg). :overrasket:

Til loffen: Tok fyr! :overrasket: Godt det gikk bra! (og min AEG-sentrifuge går ned til 500)

Til Naria: Det kan jo gå bra :troest: . Når jeg rotet rundt i kvitteringene våre oppdaget jeg at vår Ariston jammen nesten var 9 år. Og det er jo ganske bra når det gjelder dette merket tydeligvis. Det er først siste måneden

den har vært umulig. Men, jeg har egentlig aldri vært helt fornøyd med den, synes den har vasket litt dårlig. På den annen side, er det veldig hardt vann her vi bor så det kan være grunnen. Derfor er jeg veldig spent på hvordan resultatet blir nå.

Aristonmaskinene har vel også blitt utviklet og forbedret de siste 9 årene så det kan jo hende du er heldigere enn meg! (Ta vare på kvitteringen og husk garanti og reklamasjonsretten din). :)

Skrevet
Ikke diss Ariston da!

Billig og helt grei kvalitet spør du meg! Jeg har Ariston, og kjenner 2 stk som har den samme maskina, fornøyd alle sammen. Jeg betalte bare litt over 3000 for maskina mi jeg da, synes den er kjempebra til å være i den prisklassen.

Jeg har også Ariston og er kjempefornøyd. Den har 1600 opmdreininger og valgfri temperatur, som den eneste på markedet. For meg er de to tingene avgjørende. Maskinen tusler og går, relativt ofte, og det har aldri vært noe tull med den :)

Gjest LYKKELIG AEG-EIER! (Trådstar
Skrevet

Nå har jeg vasket klær i hele dag! Og så fin maskinen er! Stillegående og grei, lett å velge programmer, vasker rent og fint. Vasket et sommerskjørt med flekk på forkortet program 40 C (for lite møkkete klær) og det ble gullende rent!

Yihaaaa :hoppe:

Skrevet

Er det nå jeg bør angre på at jeg ikke kjøpte AEG likevel :klø: ? Nei, tror ikke det. Bosch'en min summer fredelig i kroken sin, så jeg er fornøyd.

Men bra du fikk orden på vaskefrustrasjonene. Med skikkelig maskin så er det nesten moro med klesvask. :)

Skrevet

Har aldri hatt problemer med min Ariston maskin jeg! har hatt den i snart 5 år og den går som bare det. Vasket mye klær har den gjort, oppigjennom årene! kjempe fornøyd jeg da! :)

Men alle kan få en mandags maskin!

Skrevet (endret)
Har aldri hatt problemer med min Ariston maskin jeg! har hatt den i snart 5 år og den går som bare det. Vasket mye klær har den gjort, oppigjennom årene! kjempe fornøyd jeg da!  :)

Men alle kan få en mandags maskin!

Helt klart! Alle kan få en mandagsmaskin.

Men det er sant det; at når vaskemaskinene funker som de skal; gjerne tusler og går i det stille, (jeg må noen ganger sjekke for å se at jeg har slått min på!) da er det nesten gøy å vaske klær! :ler:

Endret av loffen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...