Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #21 Del Skrevet 27. september 2006 Det får vi. Vi får komme akkurat som vi er. Trenger ikke å forbedre oss eller pusse opp fasaden først. Bare innse at det ikke er noe vi kan gjøre for å fortjene Guds kjærlighet. Vi kan bare ta imot og si takk. Jeg tror ikke at bibelen = Guds ord. Jeg trodde det før. For "alle" sa jo at det var sånn. Men nå tror jeg at Guds ord kun er det han åpenbarer for meg eller deg i dag. Gud er personlig. Han vil ha et forhold til oss. Det er noe annet enn å ha et forhold til en bok. http://lillegrete.blogspot.com/ ← Det blir litt for diffust, mener jeg, å synse og mene uten å kunne bygge troen sin på bibelens innhold. Men det var kanskje ikke det du mente? Guds ord Bibelen er som om Gud har skrevet et brev til oss. Og da kan vi ha et forhold til forfatteren av brevet, som er Gud. De som nedskrev Bibelen, gjorde det under inspirasjon fra den hellige ånd, slik at det er Guds og ikke menneskers ord. Gud vil absolutt ha et personlig forhold til oss, gjennom bønn. Og så vil han at vi skal følge den veiledningen som blir gitt oss gjenom bibelen. Da kan vi få guds ufortjente godhet som lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2006 #22 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg tror vi kan ha et like nært forhold til Gud som de som skrev bibelen. Ting som skrives i dag kan også være Guds ord, og ikke alt i bibelen er det, eller var det den gangen heller. Paulus skriver jo til og med flere steder at det er han selv som mener enkelte ting og at han ikke har alt fra Gud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 29. september 2006 #23 Del Skrevet 29. september 2006 Men han er jo bare snill og kjærlig. Det er ikke meningen at vi skal forstå, ser du. Og dessuten så er han rettferdig. Hvis noen gjør noe mot oss, de hellige, så er det en vederstyggelighet som gud må utrydde. Eller var det øye for øye..? eller forresten.. Nei, det var jo å vende det andre kinnet til, å gi kappen til fienden osv. Jeg er jammen ikke sikker lenger, jeg. :klø: ← Jeg ser at det stadig forekommer misforståelser av uttrykket "øye for øye og tann for tann" Dette dreier seg ikke om hevn, men om erstatning for det en har ødelagt. Har du ødelagt et øye, så erstatt det med et nytt øye. Har du slått ut en tann på noen, så erstatt den med en ny tann. Jeg er overbevist om at det er dette Gud råder oss til. Dette harmonerer da også med at vi skal vende det andre kinnet til. Ellers vil jeg ikke påstå at Gud bare er god mot de onde. Dette gir Bibelen klar beskjed om. I så fall trengte ikke Jesus å dø for våre synder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå