Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn hver som begge bor fast hos oss, og de er hos den andre forelderen samtidig.

Min mann (og jeg har vært helt enig) har helt fra starten av vært opptatt av at dette skulle være hans og min tid som ikke skulle forstyrres av andre ting, hvor vi hadde tid for hverandre. Han har blitt ordentlig sur når det har kommet familie langveisfra (heldigvis hans) og "ødelagt". Men nå kan det se ut som om han plutselig vil ha en endring på det vi har vært så enige om:

Nå har hans barn bursdag og han har lurt på å ha voksenselskapet i frihelg. Voksenselskapene har vi alltid hatt mens barna har vært hos oss, og med familie fra vår egen side (besteforeldre, søsken). Siden familieforholdene ikke er så tette har han også lurt på å feire hos moren sin, som jeg ikke har noe spesielt godt forhold til (det er ikke nytt nå!). Jeg mener at det kan holdes hjemme som tidligere og har sagt at det ikke er meg imot å bake etc. Barneselskapet skal feiret ute, og med meg som sjåfør.

Jeg sier: ha gjerne bursdag hos din mor hvis du absolutt vil det (selv om jeg synes det er å gå baklengs, forholdene blir neppe noe bedre av det), men hold vår "frihelg" utenfor.

For meg tror jeg det litt sånn at duger jeg ikke i ene sammenhengen , så er det vel ikke så nøye i den andre heller, så da kan jeg sikkert droppe sjåførjobben også.

Noen vil kanskje si at dette er storm i vannglass, men jeg har en mann som mener veldig sterkt om mye, og som plusetlig etter eget forgodtbefinnende synes det er greit å endre mening og ikke lenger forholde seg til det vi har blitt enige om.

Og ja da, vi sliter en hel masse ..... men det er ikke det som er temaet nå.

Noen som har noen meninger/erfaringer å dele ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bølla utlogget
Skrevet

Heisann,

Min samboer og jeg har 2 barn hver. Fri annenhver helg :) Og de helgene er hellige altså. Da er vi bare kjærester...ikke mamma og pappa. Sover lenge, tar en bytur med kaffestopp ol. Bare koser oss.

Familiebursdagene til ungene feires hos mammaene, altså hos meg og min samboers sin eks. Men vi bytter ikke helg hvis de faller på den andres helg. Altså mammaene ordner lag også feirer vi der. Vi har såpass godt forhold med eksene at dette kan feires sammen. ( Jeg mener at alt kan ordnes og legges til rette sålenge de voksne klarer og oppføre seg og sette ungene først!!!! :Nikke::Nikke: ) Så vi feirer sammen hele den utvidete familien. Noe som sikkert mange syns er rart, men sålenge ungene er fornøyd så blir det sånn.

Så jeg er enig med deg. Frihelg trenger ikke og "ofres" for å feire bursdag. Hva med å minne han på at dere var i utg.punktet enig om dette.

Jeg mener sterkt at det å kunne være kjærester innimellom vil redde mang et forhold.

Gjest Lovegeckos
Skrevet

Jeg er generellt av den oppfatningen at fleksibilitet og generøsitet er viktig i et forhold. Så alle regler som er absolutte man ikke kan bryte (innen rimlighetens grenser) kan være til skade for et forhold. Mitt råd til det er go with the flow. Tenk på alle voksenhelgene som kommer etter den ene helgen.

Jeg skjønner detr du sier om at han er en regelrytter, men hvorfor ikke gå foran som et godt eksempel?

Skrevet

Takk og takk! :)

Vi feirer uten den andre forelderen, men de feirer jo der også (uten oss) og det skjer jo når barnet er der, sånn at det blir dobbelt av voksenselskap. Vi er/har vært helt enige om at vi feirer hos oss uten våre ekser, men skal han feire hos sin mor, tipper jeg det blir med eks. og det blir også feil i forhold til hva vi har blitt enige om.

Som gift for annen gang er jeg ekstra opptatt av det å være kjærester (har vel lært noe), og begynner vi først å la det skli ut, så tror jeg bare det fortsetter sånn. Det er vel egentlig det jeg har sett også, dette er ikke første gangen han legger opp til det.

For meg er det også viktig at den som mener så sterkt og mye om mange ting også må stå for det når det ikke passer, vi har vel alle vært i situasjoner hvor det vi har blitt enige om står fast av hensyn til partneren, og hvordan vi selv ønsker å bli behandlet, selv om vi av og til kunne gått for en annen løsning for egen del. For meg handler dette om å ta hensyn til den vi har valgt å leve sammen med og hva vi har blitt enige om.

Skrevet

Oppdatering:

I natt fikk jeg beskjed om at han skulle feire hos sin mor på en dag utenom frihelg. Greit nok det. Men så spurte jeg om årsaken.

Moren hans ville ikke sette sin ben her i huset, jeg spurte om hvorfor, da fikk jeg til svar: vet ikke, det måtte jeg spørre henne om. Dessuten skulle eksen hans dit også. Jøss så koselig, akkurat som før vi ble sammen. :sur:

Så nå er det hans mor som legger premissene for hvor ting skal skje! Hva vi har blitt enige om teller ikke. Foreslo at han likegodt flyttet hjem til mamma, jeg, så kan de ordne som de vil selv.

Tok en langt tur ut i natt, og la deretter ringen på nattbordet, der ligger den enda.

:grine:

?????????????????????????????????????

Skrevet

Ikke overdriv fordi kjæresten din vil feire sitt barns bursdag. Kanskje det hadde hjulpet hvis du var litt mer tydelig i dine ønsker?

Skrevet

Har vært veldig tydelig jeg, og vi har vært så enige, så enige, han har minnet meg på når det har vært noe på min side som har falt på frihelg; da er jo du opptatt. Derfor jeg blir så sinnsykt oppgitt/lei meg/sint!

Har sagt at vi får sette oss ned og snakke om hvordan vi vil ha det fremover, siden han tydeligvis ikke vil ha det sånn han har vært så klar på før. Har sagt at jeg ble såret og lei meg over hans håndtering

Ringen er på plass igjen...... (tok den av fordi oppgitt og lei meg, og det hadde han registrert)

Skrevet

I dag drar han i selskap hos sin mor, sånn endte det. Ikke på fridag, men likevel ikke som vi har vært enige om.

Barnebursdagen har jeg ikke hørt noe mer om, så det får han styre som han vil!

Sånn er livet, ikke noe å gjøre med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...