Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Lurer på om jeg har problemer av noe slag.. Jeg har holdt på med en gutt i en god stund nå. Frem og tilbake hele tiden, jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg vil. Hver gang jeg føler det går bra, og at nå kommer vi noen vei, så skjer det noe som gjør at jeg trekker meg tilbake igjen. I går lå vi og snakka litt, og nå har jeg det ikke bra. For en kort tid siden var han sammen med ei nydelig jente. Hun er litt yngre enn meg, og rett og slett dødspen. Jeg vet at han ble forelska i henne ved første blikk, de bodde sammen, og det var hun som gjorde det slutt med han ved at hun møtte en annen og var utro... Han var helt knust leenge etterpå.... Nå bor hun i en leilighet på samme byggefelt som han, bare 2 blokker bortafor, og de møtes innimellom, men hun er fortsatt sammen med han nye som hun møtte mens hun var sammen med han "min", og han "min" sier at han er over henne nå, men at han fortsatt føler bitterhet når de møtes. Jeg er en sjalu person, det er jeg klar over, men jeg prøver hele tiden å skjerpe meg, og ikke reagere like mye som jeg egentlig ville... Men jeg sliter skikkelig med hun eksen her. Og i går da vi lå i senga og kosa og prata, begynte vi å snakke om hvor mange vi hadde sagt "jeg elsker deg" til. vi hadde begge sagt det til 2 stk. Ja hun eksen din er vel en av dem, spurte jeg. og han la ut, og fortalte at da de var sammen så føltes det ut som han ikke kunne leve uten henne. og da bare var det et eller annet som blokkerte seg helt for meg, jeg gikk hjem og følte meg kjempetrist. Måtte han si akkurat det?? ok, jeg var med på å snakke om det, men allikevel... Mine tidligere kjærester har aldri snakka sånn om sine ekser osv, men de har muligens pynta litt på det eller ikke sagt ting for at det ikke skulle bli dårlig stemning (smart, synes jeg). Jeg så han ofte sammen med hun her, og han så driiitforelska ut. han er vel like forelska i meg, tror jeg, men jeg takler bare ikke!!!!! Tidligere har vi snakka om sex, og da presterte han å si at sexen med hans forrige ex var helt rå, og at de hadde det morsomt i senga bla bla... etter det fikk jeg nærmest prestasjonsangst for å ha sex med han. i ettertid så har han sagt at jeg er den beste han har hatt, men.... Jeg takler bare ikke å høre om ekser, allikevel spør jeg. men synes det er noe korttenkt av han å snakke som han gjør. jeg har liksom blitt veldig satt ut flere ganger. Jeg hater å være sjalu liker ikke den delen av meg... hva synes dere?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Tror ikke du er så sjalu, heller usikker. Jeg hadde også blitt usikker av å få vite så mye intim informasjon om min kjæreste og hans vakre eks. Slutt å spørre om slike ting. Fortell han at det han har fortalt har ført til stor usikkerhet for deg og be han om å aldri mer dele slik intim informasjon med deg.
Gjest ts Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Takk for svar.. noe som nok gjør det ekstra vanskelig for meg er at jeg ikke har følt det sånn for noen av mine ekser... At jeg aldri kunne klare å leve uten den personen. Jeg vet ikke hvordan det føles
Gjest Labellamia Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Vil du ikke høre om ekser, så slutt å stille spørsmål du ikke vil ha svar på. Gjør noe med selvbildet ditt, og tro på det han sier.
Gjest ts Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Vil du ikke høre om ekser, så slutt å stille spørsmål du ikke vil ha svar på. Gjør noe med selvbildet ditt, og tro på det han sier. ← Jeg vet det du sier... men jeg har egentlig god selvtillit også, skjønner du! det er det som er det rare her... men jeg har en ekstremt sterk forsvarsmekanisme mot å bli såra, så med én gang jeg ser antydninger til at jeg muligens kanskje vil bli såra, så trekker jeg meg unna. blir så frustrert av meg selv!!!
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Jeg tror du er normal, da det er mer normalt å være sjalu enn å ikke være det.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2006 #7 Skrevet 16. september 2006 Jeg føler med deg TS. Skjønner godt hvordan du har det! Har selv slitt endel år med -sterk- sjalusi, så jeg kan være takknemlig for at jeg fortsatt har typen. Forsåvidt sliter jeg enda.. Men det er ikke saken. Selvfølgelig synes du det er ubehagelig og ekkelt at han forteller om x'en og hvor fantastisk hun var! Synes det er korttenkt av han å komme med sånn info.. Hvem pleier vel å fortelle sånne ting til kjæresten? Prøv så godt du kan å plukke opp alle "kjærlige" signaler, og tegn på at det er DEG han vil ha, og prøv å "blokkere" alt som kan få deg til å tvile. Sier ikke at du skal blokkere deg fra virkeligheten, men noen ganger er en bare nødt til å skjerme seg selv litt.. Typen min har -aldri- vært utro.. Allikevel har jeg blitt såra en million ganger, fordi jeg har blitt sjalu (egentlig uten grunn) og så går fantasien løpsk, og i min verden da ER han faktisk sjalu. Høres sikkert rart ut for utenforstående, men når man er for redd for noe og tenker : "han smilte til ei jente, kanskje han liker henne, kanskje han er forelsket i henne, kanskje han elsker henne, kanskje han vil gå fra meg, kanskje han vil gifte seg med henne, kanskje han er utro med henne" Og disse tankene kommer i superhøy hastighet før man egentlig får tenkt seg om hvor dumt det egentlig høres ut.. Så har tankene gått fra "kanskje han er utro" til "Han er utro med henne og liker henne bedre enn meg". Det er som psykisk selvskading. veldig vanskelig å slutte. Beklager, nå kommer jeg med masse OT-pisspreik.. Vil bare si jeg forstår sjalusien din (selv om du ikke er på langt nær noen ekstremist slik som meg) - tror det er en veldig vanlig reaksjon. Håper dere klarer å komme over det. Vær åpen med typen din og fortell han hva du føler når han sier så mye om x'en. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå