Gjest Yupp Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Og hvilken vei? Husker aldri dette med sommer- og vintertid jeg.....
Minien Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 (endret) Tenk på at det skal bli mørkere om vinteren og lysere om sommeren, så blir det lett å huske. Altså: så mørkt som det er klokken ni, skal det nå bli klokken åtte, så klokken skal stilles tilbake. Natt til siste søndag i oktober skal klokka stilles. Endret 15. september 2006 av Minien
Gjest gjesta Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Du stiller klokka mot sommeren. På våren blir det framover og høsten en time tilbake.
Malama Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Du stiller alltid klokka "mot sommeren" (den som er i år). På våren stiller du den FREM mot sommeren, og på høsten TILBAKE mot sommeren. Når den skal stilles er ganske umulig å ikke få med seg, det "annonseres"på tv, i aviser etc, i tilegg til at alle snakker om det (og halvparten lurer på hvilken vei...) så man merker når det nærmer seg. Mange kalendere angir det, og det er litt fint, for DET har jeg aldri klart å lære meg, men jeg vet alltid hvordan jeg kan finne det ut i alle fall.
orakel Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 http://www.klokka.no 29. oktober skifter vi til vintertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå