Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Hadde en prat med kjæresten i går før vi sovna. Ble mildt sagt sjokkert.... Vi pratet om at vi ikke hadde hatt så mye sex i det siste. Jeg har hatt litt problemer med lysten, og det har bare blitt mer og mer borte egentlig, og jeg tror det er pga p-pillene som gjør at jeg føler meg helt død på det punktet. Har gått på samme pilla i 4 år. Har en kjempesexy kjæreste, helt perfekt, men han skjønner ikke dette her. Han fortalte meg i går at han plutselig har mista lysta på meg også, for han føler seg ikke begjært. Jeg sier at jeg er mer enn villig til å dra til en lege for å forklare han problemet og at det må være noe annet å prøve. Det syns han ikke noe om..... Det er akkurat som om han har gitt opp, og gidder ikke prøve en gang, sier at han har masse jobb og slikt, så det går helt greit. Jeg ble veldig lei meg, men jeg kan ikke noe for det. Jeg har rett og slett ikke lyst, og jeg kan ikke se noen annen grunn enn disse pillene, men han tror at det er mer bak, noe det ikke er! Prøvde å få han til å forstå dette, men han nekta. Nå skal det sies at han er av typen som alltid har/skal ha rett... Kan noen hjelpe meg??? Jeg blir nesten fortvila her, det er mannen i mitt liv, og jeg kan ikke skjønne at han ikke vil prøve en gang å fikse på dette her, hvordan skal vi da klare å leve sammen??? Er det normalt å reagere slikt? Trodde så absolutt at menn ville gjøre det meste for å få seg litt.... Han her er annerledes generellt sett da, men uansett... Skal i alle fall slutte på pilla idag, er det lurt, eller burde jeg fortsette til jeg har fått noe annet eventuelt? Vi har jo ikke sex uansett, og nå har jo han mista lysta også.. Er ganske lei meg jeg nå.. Noen som har råd?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Han vil ikke at du skal oppsøke lege? Hvorfor ikke? Fordi da kan du få lysta igjen, og det passer ikke ham fordi "han har så masse jobb og slikt"? Selv om du ikke har lysta på plass, så tror jeg kjæresten har andre problemer som han overfører på deg. Hadde han vært så plaget av dette som han gir uttrykk for så hadde han bedt deg gå til legen for lenge siden. Ikke slutt med pillen i dag. Ring til legen for å få time, og snakk med han om problemet. Ikke for kjæresten din sin skyld, men for din egen skyld.
Askim Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Synes ikke det er så rart at han mister lysta, jeg. Når den andre ikke har lyst, og dette varer over tid, føler man seg avvist og lite attraktiv seksuelt. Om du går på p-piller, og tror det kan ha noe med det å gjøre, spiller ingen rolle, for du har jo ikke gjort noe med problemet. Du har altså ikke tatt hans følelser og problemet på alvor. Men NÅ, vil du plutselig slutte på dagen. Du har altså forventet at selv om du ikke har lyst, så skal han ha like mye lyst på deg som før?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Jeg kjenner meg godt igjen i det kjæresten din sier. Min mann har lavere sexlyst enn meg og dette fører til at jeg føler meg avvist, ikke begjært og uattraktiv i hans øyne. Det er en forsvarsmekansime å "stenge av " følelsene. Om du ikke forventer noe sex så blir du heller ikke skuffet.... Dette har ført til at avstanden mellom oss har økt. Her om dagen sa han at jeg aldri tok på han lenger. Da fikk jeg helt vondt inni meg, for det stemmer. Jeg tar ikke på min mann lenger, rett og slett fordi det er vondt å være nær han når det jeg egentlig ønsker og kroppen skriker etter er sex. En annen ting er at mine seksuelle fantasier utelukkende nå dreier seg om andre menn. Jeg begjærer heller ikke min mann som før og er bekymret for om jeg noensinne vil klare å få begjæret tilbake. Du kan selvfølgelig ikke klandre deg selv for at du ikke vil ha sex. Det er sikkert vondt for deg også. Om du klarer å få lysten tilbake så håper jeg at du klarer å overbevise din kjæreste om at du begjærer han. Det er en vanskelig jobb....
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Jeg har trodd det har vært andre årsaker, jeg tok abort for 2 år siden, og har sliti en del med sex etter det, fordi jeg har vært så redd for at det skulle skje igjen. Det er først i det siste at jeg har begynt å tro mer og mer at det må være pillene, og nå er jeg omtrent overbevist, jeg hadde stor seksual drift før, men jeg har det ikke lenger rett og slett. Og har lest/hørt andre som har hatt eksakt samme problem med samme pillene jeg går på. Skjønner godt at han mister lysta på meg siden jeg ikke viser noe til han, men det jeg ikke skjønner er at han ikke vil fikse det!
Gjest Labellamia Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Hadde en prat med kjæresten i går før vi sovna. Ble mildt sagt sjokkert.... Vi pratet om at vi ikke hadde hatt så mye sex i det siste. Jeg har hatt litt problemer med lysten, og det har bare blitt mer og mer borte egentlig, og jeg tror det er pga p-pillene som gjør at jeg føler meg helt død på det punktet. Har gått på samme pilla i 4 år. Har en kjempesexy kjæreste, helt perfekt, men han skjønner ikke dette her. Han fortalte meg i går at han plutselig har mista lysta på meg også, for han føler seg ikke begjært. Jeg sier at jeg er mer enn villig til å dra til en lege for å forklare han problemet og at det må være noe annet å prøve. Det syns han ikke noe om..... Det er akkurat som om han har gitt opp, og gidder ikke prøve en gang, sier at han har masse jobb og slikt, så det går helt greit. Noen som har råd? ← Du har gått på samme pille i år. og tydeligvis ikke hatt noe problem før kan jeg tenke meg at din kjære tenker. Og det tenker også jeg. Selvfølgelig mister han lysten når han aldri føler seg begjært og at du har lyst på ham. HAR du alikevell prøvd å nærme deg han og prøvd med et langt forspill? Det kan jo hende lysten kommer da, eller at dere er fastkjørt i en rutinesex som er kjedelig. Høres litt pussig ut at du nå vil slutte med pillen på dagen fordi han nå mister lysten på deg, Dette er kansje noe du burde ha undersøkt før det kom så langt. Og selvfølgelig er du lei deg, jeg forstår det. men du må også forstå han også. Ring legen og få en time, kan hende det ligger andre ting bak en akkurat pillen? Lykke til
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Jeg forstår kjæresten din veldig godt, også det at han gir litt opp. Det trenger faktisk ikke å ligge noe annet bak fra hans side, enn at han er lei av å ikke føle seg begjært. For menn kan det kanskje også være vanskelig at hormoner skal ha så mye å si (de er bl.a. aldri premenstruelle), og forståelig at han dermed tror at det ligger noe mer bak. Jeg tror jeg ville bytta merke evt. sluttet på piller hvis jeg var deg.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #8 Skrevet 15. september 2006 Er det bare jeg (gjest#2) som synes det er rart at han ikke vil at hun skal oppsøke legen?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #9 Skrevet 15. september 2006 Ts her... Snakket mer med han idag, og vi skal få gått til lege og høre om hva vi kan gjøre med dette her. Hvorfor han ikke ville i starten, er fordi han misliker piller, hormoner, tukling med kroppen osv (men jeg går jo allerede på pilla....), og det var også derfor jeg fikk følelsen av at han hadde gitt opp, siden han ikke engang ville prøve andre ting for å fikse dette her! Men nå kan det se ut til at han er litt mer villig, var kanskje fordi vi diskuterte dette her midt på natta igår, at ting kom ut litt kronglete...
Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2006 #10 Skrevet 15. september 2006 Jeg fikk samme problem etter noen måneder på Cerazette. Det var altså ikke et problem i starten, men etterhvert. Jeg slutta og hva skjedde ? Vips, jeg ble normal igjen. Det er verdt forsøket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå