Gå til innhold

Blod i urinen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har siden i natt måtte masse på do å tisse, dvs hele tiden... og det svir på "slutten" av tissingen.. men det som bekymrer meg er at hver gang jeg tørker meg er det blod der, ferskt blod! Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt urinveisinfeksjon flere ganger og da pleier det å komme litt blod når jeg tisser. Så om det både svir og kommer blod er det nok godt mulig at du har uvi ja.

Skrevet

Du bør ta en gynokologisk undersøkelse hos legen din.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det høres akkurat ut som da jeg hadde UVI. Kom deg til lege raskt, så du slipper dette lenger enn nødvendig. Jeg fikk antibiotika og det hjalp utrolig raskt. Jeg har hatt det to ganger, og begge gangene fikk jeg snike i køen hos legen, og komme inn samme dag.

Man trenger ikke noen gynekologisk undersøkelse hvis man har UVI. De ser det på urinprøve.

Hvis du ikke går til legen, tror jeg det kan utvikle seg til bekkenbunnsbetennelse (?), så det er viktig å få gjort noe med det.

Samtidig som du tar antiobiotika, bør du huske å drikke mye (sånn at du går mye på do og får tisset ut bakteriene). Jeg fikk også råd om å kjøpe tranebærkapsler den første tiden etterpå for å forebygge snarlig tilbakefall. Det å spise c-vitaminer kan også være bra, fordi bakteriene ikke liker det sure miljøet som da skapes i blæra.

I tillegg; ikke sitt på kaldt underlag (stein), og gå alltid på do innen et kvarter etter sex.

Skrevet

Kom deg til lege med en gang. Gravide skal ikke gå med ubehandlet UVI.

Gjest hera ikke innlogget
Skrevet
Du bør ta en gynokologisk undersøkelse hos legen din.

Man tar ikke GU for å diagnostisere UVI. UVI konstateres ved urinprøve.

Skrevet
Hvis du ikke går til legen, tror jeg det kan utvikle seg til bekkenbunnsbetennelse (?), så det er viktig å få gjort noe med det.

Du tenker på nyrebekkenbetennelse. :icon_smile:

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Du tenker på nyrebekkenbetennelse. :icon_smile:

Ehm, ja :rodme:

Skrevet

Er du gravid? I såfall bør du komme deg til legen med det første i mårra.... Dersom man er langt på vei kan faktisk UVI fremkalle rier leste jeg i en bok idag!

UVI skal IKKE gå ubehandlet, kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse. Det er farlig. Mange opplever at å drikke tranbærjuice, ta tranbærkapsler hjelper, men jeg mener nå at det beste er å komme seg til legen for å få antibiotika.. Har selv vært ekstremt plaget med dette, og vet at det gjør fryktlig vondt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...