Gjest Såpa Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Hvor ofte synes dere det er nødvendig å vaske i heimen? Bad, kjøkken, gulver? Jeg hater intenst å vaske, så jeg prøver å vaske badet hver uken, men det går lett 14 dager mellom hver gang. Støvtørking og gulver tar jeg ca. hver tredje uke. Er jeg litt sloppy? Hvordan motiverer dere dere til å vaske oftere enn det jeg gjør?
Hilde Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Jeg er av de som syns det er tull å bruke for mye tid på husarbeid.. Stuegulvet støvsuges et par ganger i uken og vaskes en gang, men det er bare fordi det er hvitt og møkka syns godt. Kjøkkengulvet er i skifer, så det kostes ved behov, eller det vil si, når jeg er drittlei av å gå i smuler. Badet vaskes ved behov, og ettersom jeg har en godt oppdratt samboer er det ikke søl og gris rundt doen. Vi har i tillegg vegghengt do og servantskap med mye luft under, så det er fort gjort å vaske hvis jeg først gjør det. Tipper jeg vasker badet tre ganger i måneden kanskje. Jeg orker ikke å ha fast vasketid, og jeg orker heller ikke å gjøre husarbeid hver dag. Noen ganger slenger jeg meg på sofaen med en film, og blir der til jeg legger meg. Lat? Jepp. Komfortabelt? Definitivt!
Gjest Såpa Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Må kanskje legge til at jeg bor alene. Newt, din innstilling høres fin ut
Gjest Huldali Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Støvsuger badet to til tre ganger i uken fordi det blir så fort støvete og jeg mister en god del hår, så må få det opp. Ellers støvsuger jeg hvis jeg ser at det er noe på gulvet, men vasker bare en gang i uken. Jeg bor alene.
Arkana Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 (endret) Hver søndag swifres og vaskes (Jig Spray & Mop, så det går raskt) alle gulv. Må innrømme at vi hopper over en gang i ny og ne av ren latskap, men siden vi er to stykker er søndagsvasken unnagjort på toppen en halvtime, og jeg er ikke så lat at jeg ikke klarer 30 minutters vasking en gang i uka. Gulvene kostes daglig pga kattehår. Badet vaskes også hver søndag, det hopper vi aldri over, synes skitne bad er ulekkert. Støvtørking gjør vi sjelden, kanskje toppen en gang i mnd, altfor kjedelig. Kjøkkenbenkene og kjøkkenvasken vaskes flere ganger om dagen, etter bruk/når de er skitne. Kjøleskapet vaskes når det trengs = ikke ofte. Senga skiftes på hver annen uke. Vaskemotivasjon kommer ved at jeg tenker på hvor raskt det egentlig går, og hvor herlig det er når leiligheten er ren og velduftende. Synes ikke du er sloppy, enhver må finne de vaskerutinene som passer en best. Endret 14. september 2006 av Arkana
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Alle gulv blir støvsugd en gang i uken eller ved behov. Vasker bad og gulv med fliser en gang i uken. Parketten blir kun støvsugd - flekker fjernes med klut. En sjelden gang går vi over med vann og oljerefresher. Støvtørking en gang i uken. Vindusvask og speil ved behov. Kjøkkenbenker m.m. vaskes daglig/ved behov.
Spoven Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Jeg støvsuger stort sett hver dag, tørker over gulvene en gang i uka, sånn rundt mattene, og vasker skikkelig en gang i uka, til helgen. Og tørker støv en gang i uka. Badet vaskes grundig en gang i uka også, men tørker over speil, servant og klosett ved behov, to ganger i uka kanskje. Men jeg har tre unger i alderen 3-10 år, så det sier vel litt. Jeg har ikke støv på hjernen, men det er helt nødvendig her i huset å ta sånt litt ofte for at det ikke skal gro ned.
Delfia Skrevet 15. september 2006 #8 Skrevet 15. september 2006 Støvsuger hver dag pga kattehår.Vasker gulv en gang i uka.Badet vaskes også en gang i uka,men servant,toalett og speil vaskes flere ganger iløpet av uka.Skifter på sengene en gang i uka og vasker klær hvær eneste dag. Syns ikke jeg gjør annet enn husarbeid,men har nok litt støv på hjernen ja
Gjest Fjellsippa Skrevet 15. september 2006 #9 Skrevet 15. september 2006 Jeg vasker når jeg ser at det trengs, men det kan jo hende det blir utsatt noen dager. Noen ganger oppdager jeg plutselig at nå må jeg ta et tak. Ellers bruker jeg Swiffer tørrmopp for å fjerne lo og støv. Det går fort og er enkelt.
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. september 2006 #10 Skrevet 15. september 2006 Hm. Badet prøver vi å vaske hver uke ( er litt opptatt av at det skal vær reint der). Resten av leiligheten vasker vi nok ikke så ofte. Støvsuger den en gang i uka. Vasker når det ser skittent ut. Har noen venninner som stresser livet av seg med alt de må gjøre. Men man MÅ faktisk ikke ligge på knærne og gnikke på alle gulv minimum en gang i uka. Med mindre man har barn som ligger og sikler på gulvet eller løper inn med skitne sko. Bruker heller fritiden på andre ting. Nå er vi bare to personer, mulig dette endrer seg hvis det kommer barn til. Men syns det er tullete å skape så mye stress for seg selv, hvis det ikke syns en gang.
Elodi Skrevet 15. september 2006 #11 Skrevet 15. september 2006 Støvsuger hver dag pga kattehår.Vasker gulv en gang i uka.Badet vaskes også en gang i uka,men servant,toalett og speil vaskes flere ganger iløpet av uka.Skifter på sengene en gang i uka og vasker klær hvær eneste dag. Syns ikke jeg gjør annet enn husarbeid,men har nok litt støv på hjernen ja ← Omtrent som om jeg skulle sagt det selv, men jeg begrenser støvsugingen til annenhver dag jeg da.... Og i tilegg til kattehår er det 3 barn som løper inn og ut
Snasen Skrevet 15. september 2006 #13 Skrevet 15. september 2006 Vasker så godt som alt en gang i uka. Støvsuger 2-3 ganger i uka.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 15. september 2006 #14 Skrevet 15. september 2006 Støvsuger kjøkken og stue et par ganger i uka, vasker ved behov (et par ganger i måneden kanskje). Badet vaskes hver uke. Støvtørking når jeg gidder
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #15 Skrevet 15. september 2006 Har en fast vaskedag i uka, men det varierer hva som vaskes og hvor grunding. Bad og kjøkken blir vanligvis rengjort hver uke - med noe grundigere vask en gang i måneden. Det vil si at da vaskes skapdører, oppå skap, dusjen skures (ikke bare Jif flaska!) komfyren får en skikkelig omgang, kjøleskapet ryddes og vaskes grundig, avløp klores og skylles godt. Vinduer pusses. Det ryddes grundigere i alle skuffer og skap, skrot som har samlet seg blir kastet og ting lagt på sin rette plass. Er innom alle rom da slik at "hele huset "er rengjort.
Gjest Turi Skrevet 17. september 2006 #16 Skrevet 17. september 2006 Hver uke nå. For vi har fått vaskehjelp Før SKULLE vi vaske hver uke, men det ble hver 14. dag. Da syns jeg vi vasset i smuler og støv - en stadig frustrasjon Støvsuger 1-2 ganger i uken i tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2006 #17 Skrevet 18. september 2006 Jeg sviffer over golvene nesten daglig, utrolig så mye støv det blir med 2 unger. Dessuten er leiligheten vår litt upraktisk i og med at gangen er nesten inni stua, bare en halv vegg av glassmurerstein som skiller. Badet vasker jeg skikkelig grundig en gang i uka, men vasker servanten, speil og toalettet oftere. Soverommene og badet vaskes en gang i uka og skifter samtidig på sengene. Kjøkkenet grundig en gang i uka, benker, bord og vask ved behov, golvet ved behov. Stua støvtørkes en gang i uka. Liker ikke støv og vil ha det rent og ordentlig rundt meg. Heldigvis er mannen min enig og er veldig flink til å hjelpe til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå