Gå til innhold

Yoghurt til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok å gi yoghurt/Biola til baby som er 9 mnd gammel?

Biola skal jo være sunt, men mener jeg har hørt at de ikke skal ha

melkeprodukter før de er 1 år?! :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De skal vel helst vente til de er et år med yoghurt, noen tåler det tidligere, andre ikke. Youghurt med smak inneholder fortsatt nokså mye sukker, naturell youghurt med litt fruktmos i er sunnere.

Endret av hera
Skrevet

Det var nemlig barnelegen som anbefalte meg å gi han Biola :roll:

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Hadde gitt Biola naturell smakssatt med litt frukt eller bær jeg moste selv i så fall. Syrnet melk er vel ikke så krise som søtmelk, men jeg hadde ikke gjort det hvis han har vist tendenser til atopi og allergi før.

Skrevet

yoghurt naturell inneholder sukker det også... Har hørt at biola er sunnere.

Jeg begynte å gi begge barna mine yoghurt ved 9mndr alder, for de drakk lite melk, og ble anbefalt yoghurt av helsesøster.

Skrevet

De norske anbefalingene sier 10 mnd på behandlet melk (yoghurt, ost og i mat ellers), men 1 år for å drikke melk reint. Biola går vel under yoghurtkategorien sånn sett (syrnet melk)?

Skrevet

Biola naturell er tilsatt endel sukker, faktisk. Vanlig naturell yoghurt har mindre sukker.

Skrevet

De anbefaler å vente med yoghurt (og melk i mat) til 10 mnd, og med ren melk til drikke til de er 1 år. Da melk kan fortrenge opptaket av jern i kosten.

Hvis det er for å få LGG-bakteriene så finnes jo Biola også som juice nå. Jeg har gitt min (8 mnd) den biola eplejuicen fortynnet med litt vann noen ganger.

Skrevet

Jeg har fått anbefalt Biola til datteren min fra hun var 6 mnd av to helsesøstre og en lege. Utrolig effektivt mot hard mage. Helsesøster fortalte at Biola iblant gis til nyfødte på intensiven, men i små mengder selvsagt.

Hadde ikke hatt skrupler med å gi Biola til en på 9 mnd.

Skrevet

Hvor har dere det fra at yogurt naturell inneholder sukker. Den har følgende ingredienser: Helmelk, skummetmelkpulver og yoghurtkultur

Biola naturell inneholder sukker: Lettmelk, skummetmelkpulver, sukker, yoghurtkultur, Lactobacillus rhamnosus GG.

Skrevet

Når lillegutt var ca fem måneder og hadde hard mage ble vi anbefalt å gi en barneskje biola pr dag. Det hjalp veldig. Har ikke prøvd å gi større mengder.

tingeling

Skrevet
Hvor har dere det fra at yogurt naturell inneholder sukker. Den har følgende ingredienser: Helmelk, skummetmelkpulver og yoghurtkultur

Biola naturell inneholder sukker: Lettmelk, skummetmelkpulver, sukker, yoghurtkultur, Lactobacillus rhamnosus GG.

Nemlig!

Og årsaken til at Biola inneholder litt sukker er at den inneholder levende bakteriekultur (LGG), og denne må ha næring (sukker). Sukkerinnholdet i Biola vil synke etterhvert, så nærmere siste forbruksdato er det forsvinnende lite sukker igjen. Uansett er ikke mengden sukker i Biola så stor at det er noe å henge seg opp i.

• 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...