Gå til innhold

hvor står barnevogna?

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Hvor oppbevarer dere barnevogna når den ikke er i bruk??

Jeg begynner å stresse med praktiske løsninger nå. Har alt for liten gang til at vogna kan stå der. Vogna kommer jo til å bli brukt hver dag så den bør jo stå lett tilgjengelig osv.

HVor har dere med lite plass vogna?

Kan den stå ute hele tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Förra gången bodde vi i ett lägenhetshus. Då stod vagnen nere i källaren och vi bodde på 2 trappor. En tung branddörr direkt i entrén i vår uppgång och en trapp ner till vagnen men från andra trapphuset var det rakt ut från källaren till gatan.

Den har gången delar vi hus med två andra familjer. Vår entréhall är 1½ * 2½ meter stor - max. På ena kortändan är trappen upp till vår våning, på långsidan är ytterdörren. Vi FÅR plats med vagnen där men kommer varken in eller ut om den är parkerad inne.

Vi har ett cykelskjul eller skydd ute som dock inte duger för barnvagnsförvaring. Det har bara tre väggar och det är luft mellan tak och väggar så när det snöar blåser det in.

I helgen ska vi bygga ett litet "garage" till vagnen med väggar, tak och dörr av plywood. Detta lilla "garage" ska placeras i cykelskjulet.

Vagnen kommer hålla sig torr men det blir kallt så täcke och åkpåse kommer vi ta in i vinter. Riktigt kalla dagar tar vi nog av och in liggvagnsdelen/dypvognsdelen.

Skrevet

Jeg ville ikke latt vognen stå ute om høsten/vinteren.. Da blir den jo både kald og rå.. Vi har vår vogn stående i gangen, er litt trangt men det funker ;)

Skrevet

Vi har en i boden, en i gangen eller bilen, en i stua eller på barnerommet (brukes noe om natta nå som de er sjuke) og en i hver barnehage.

Skrevet

Vi hadde veldig liten leilighet før, og da hadde vi understellet enten i oppgangen, eller ute på terrassen. Bagen hadde vi inne.

Skrevet

Vi hadde vogna i gangen, selv om gangen var liten.

Nå har vi utvendig bod som holder seg varm hele året, så nå skal vogna stå der.

Skrevet

Dypvogna står i gangen. Til tross for realtivt liten plass. Ellers står den i bilen.

Sportsvogna er enten i garasjen eller i bilen.

Jeg ville heller ikke oppbevart vogna utendørs om du kan unngå det...

Skrevet

Vi har sportsvogna stående fast i barnehagen (og tar den hjem bare hvis det er noe helt spesiellt vi trenger den til). Hjemme har jeg en super citytrille som jeg bruker i helgene og evt på ettermiddagen. Den er snerten og liten både oppslått og slått sammen. Så den har jeg i ett hjørne i gangen, eller ofte i bilen.

Skrevet

Forrige gang jeg brukte vogn, bodde vi i leilighet. Da stod vognen i oppgangen (kjelleren). Når babyen var liten, bar jeg ofte liggedelen med sovende baby i opp fire etasjer

Nå bor vi i rekkehus, og vognen blir stående i utvendig bod. Blir utrolig deilig å slippe og dra vognen opp og ned trapper.

Skrevet (endret)

Om man bor i hyreshus med trappgång kan det vara lätt och smidigt att ha vagnen ute i trapphuset men det är inte alltid så smart.

I Sverige har det nu fastställts att det är otillåtet (kanske olagligt till och med) att förvara barnvagen i trapphusen pga brandrisken.

Alla föremål, dörrmattor, vagnar, leksaker med mera hindrar både utrymningsvägar och räddningsvägar om trapphuset blir rökfyllt. Dessutom kan de antändas och bidra till att en brand i en lägenhet som bara sprider rök i trapphuset även får fäste i trapphuset och att skadorna blir större.

---

jag tycker faktiskt att det är lite obehagligt att se barnvagen som står längst ner i min mammas trapphus när jag vet att de har haft anlagd brand i källarförråden och i soprummet för bara något år sedan - och att de misstänkta "busungarna" fortfarande bor kvar i området.

Endret av Furstina
Skrevet

Vi hadde understellet ute så lenge det ikke var snø,og tok inn bag'en. Når det var snø satte vi understellet i gangen. som ikke er mer enn max 2 kvadratmeter... Sporstvogna hadde vi ute i fint vær, og med regntrekk i lett regnvær, i skikkelig regn og om vinteren tok vi den inn i gangen, men la den sammen

Skrevet

Vi skal ha den i gangen.. det er ikke så stort her, men det er en liten nisje som vogna passer i ;) Bor i 1. etg i blokk, med 4 trappetrinn opp fra inngangen. Vil ikke la den stå i oppgangen pga liten plass (er ikke store blokka ;) ), og for å unngå tyveri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...