Gå til innhold

Markkur til valp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når burde valpene få markkur? Dem har fått før dem kom til oss, men når burde dem få det på nytt? Og skal valper ha markkur oftere enn voksne hunder? Kan jeg bruke pasta'n?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valper skal ha markkur ved 3 mnd alder, så med jevne mellomrom til de er ett år.

Skrevet

Dyrlegen min sa at valpen skulle få ormekur når den var 3 mnd, 6 mnd, 1 år

Skrevet
Dyrlegen min sa at valpen skulle få ormekur når den var 3 mnd, 6 mnd, 1 år

Sist vi var hos dyrlegen, sa hun at de hadde gått bort fra dette. I stedet gis markkur ved behov, etter at man har levert avføringsprøve, som det koster 150 kroner å få resultatet av. :forvirret: På den ene siden ser jeg fornuften i å ikke overmedisinere for sikkerhets skyld, på den annen blir jeg litt irritert fordi det virker som nok en måte å sno penger ut av kundene på.

Gjest Ninakanin
Skrevet
Sist vi var hos dyrlegen, sa hun at de hadde gått bort fra dette. I stedet gis markkur ved behov, etter at man har levert avføringsprøve, som det koster 150 kroner å få resultatet av. :forvirret:  På den ene siden ser jeg fornuften i å ikke overmedisinere for sikkerhets skyld, på den annen blir jeg litt irritert fordi det virker som nok en måte å sno penger ut av kundene på.

der har dyrlegen din funnet en fiffig måte å tjene penger på :ler:

:fy_fy: til dyrlegen din!

Skrevet
der har dyrlegen din funnet en fiffig måte å tjene penger på :ler:

:fy_fy: til dyrlegen din!

Men samtidig: ser du logikken? Det blir jo akkurat som å ta antibiotika fordi man kanskje kan bli syk...Jeg sliter, men foreløpig har vi ikke gjort noe som helst. Men tipper vi velger den enkle utveien, for den dyrlegen virker litt for salgskåt for vår smak, og resultatet er at vi absolutt IKKE kjøper ting der. :ler: Reklame mot sin hensikt, mao.

Gjest Ninakanin
Skrevet
Men samtidig: ser du logikken? Det blir jo akkurat som å ta antibiotika fordi man kanskje kan bli syk...Jeg sliter, men foreløpig har vi ikke gjort noe som helst. Men tipper vi velger den enkle utveien, for den dyrlegen virker litt for salgskåt for vår smak, og resultatet er at vi absolutt IKKE kjøper ting der. :ler:  Reklame mot sin hensikt, mao.

Ja selvsagt, men så er antibiotika-debatten en HELT annen!

Mark har hunder uansett. De lukter og spiser på drit, gress og grus, steder hvor det til enhver tid befinner seg mark-egg.

Hunder er ikke syke-syke hele tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...