Gå til innhold

Pærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått leveranse av frukt og grønt i dag, blantannet noen steinharde pærer. ;)

Vrir nå hjernen for å pønske ut middag for de neste 2 ukene, og ser for meg en mulig viltmiddag med pærer som tilbehør i en eller annen form. Kanskje noe sursøtt-aktig...

Noen som har idéer eller oppskrifter til meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må innrømme at til viltmiddagen ser jeg for meg krydderkokte rødvinspærer, ikke i sukker lake, men en krydret rødvin.

Har ikke noen oppskrift men jeg hadde tatt sjansen på å eksperimentere med rødvin appelsinskall og stjerneanis og en dæsj honning kanskje kanel...

Dette er klassike krydder til pærer, men det blir kanskje litt for dessertaktig, men det kommer vel litt an på hvor søtt du lager det.

Jeg ser mer for meg en slags pærechutney, du kan kanskje bruke en vanlig chutneyoppskrift. Pære passer sikkert godt til ingfær, de har smaker som klerhverandre tror jeg (syns jeg kjenner smaken her jeg sitter :) ) Men om den komboen passer til vilt er en annen sak.

Skrevet

Takk for svar så langt - jeg tar gjerne imot flere innspill! :)

Jeg har lager ofte krydderkokte pærer, pulverheksa, og har da brukt kryddere du nevner (inkludert frisk ingefær - knallgodt. Har faktisk et par ferdige ladninger i fryseren). Så derfor forbinder jeg det egentlig mest med dessert...

Fant noen menyer med rødvinsmarinerte pærer til vilt på nettet (det høres utrolig godt ut!), men ingen oppskrifter. Sikker på jeg har fått det servert som tilbehør til kjøtt i Frankrike (men ikke til vilt, da :) ).

Men jeg fant oppskrift på hjortefilet med tyttebærpære - noen som har forsøkt noe sånt?

Skrevet

Jeg har pleid å servere ingefærpærer til vilt.

Husker ikke oppskriften i farten, men google er sikkert din venn her.

Skrevet

Fant denne oppskriften på rådyrstek m/bla. limekokte pærer.

God helg og takk for seg :) !

Skrevet

I den siste utgaven av coop-magasinet, er det oppskrift på en pærechutney.

Husker ikke oppskriften, var pærer balsamikoeddik, rødløk og...

Magasinet står ute i butikkene nå, ofte på et reklamestativ ved inngangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...