Gå til innhold

Et godt innspill i kroppsfikseringsdebatten

Mathias

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lasse; jeg ser poenget ditt - men det hjelper ikke hva ho eller alle andre sier når dere menn snur dere etter visse typer idealer :wink:

Anie - som ikke har fått kverulert så mye i det siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dere selv som er mest fiksert på idealer, og bestemmer idealer...Oj, det var slutten på DEN diskusjonen!... :wink:

Men forå være ærlig så kjenner jeg INGEN gutter som snur seg etter jenter/kvinner på 1,75 cm og 40 kilo... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anie uinlogget

Ja enkelte kvinner er fokuserte på idealer fordi menn er det.

Om sommeren når man går med topper er det lett å se hva dere menn snur dere etter. Jeg har aldri til dags dato sett en mann snudd seg etter en kvinne med valker på magen og alminnelige pupper. Derimot er magen flat som en pannekake og puppene store som meloner... uæau.... :wink:

Anie - som ikke orker å kverulere allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint. For enda en "mannen har all skyld i hvordan vi har det"- diskusjon orker jeg ikke i dag... :wink:

Bare refererer til kvinnelige redaktører i blader, i moteverden, jenter som kommenterer hverandre etc ... Nå trekker jeg meg ut...

Dessuten skrev jeg om en sunn kropp kontra en usunn kropp jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint. For enda en "mannen har all skyld i hvordan vi har det"- diskusjon orker jeg ikke i dag... :wink:

Bare refererer til kvinnelige redaktører i blader, i moteverden, jenter som kommenterer hverandre etc ... Nå trekker jeg meg ut...

Dessuten skrev jeg om en sunn kropp kontra en usunn kropp jeg...

Hvordan kan du trekke deg ut av en debatt, som du nettopp har lagt opp en link til???? :o Du må jo regne med å få ulike innspill tilbake, det gjør jo tross alt alle her. Å bakke ut sånn på den måten er feigt. :wink:

Det er dere selv som er mest fiksert på idealer, og bestemmer idealer...Oj, det var slutten på DEN diskusjonen!...

Hvem bestemmer når diskusjonen er over, er det etter at du har lagt ut en link, og så finner ut at du ikke gidder å diskutere eventuelle perspektiver på saken :sjokk: :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å se bort fra selve artikkelen - men på øvelsene :hoppe:

Mange går på trening, men på få treningssteder som jeg kjenner til er det liten tid til å forklare øvelsene skikkelig. Særlig når man har å gjøre med mennesker som aldri har trent - som jeg har ofte.

Selv om du kanskje ikke er typen til å ligge på stuegulvet å trene, anbefaler jeg faktisk å gjøre det nå. Det er gode og tydelige bilder, og veldig godt forklart i teksten hva du skal gjøre og ikke minst ikke gjøre. Jeg har allerede anbefalt denne billedserien til noen som skal begynne å trene hos meg og som aldri har trent før.

Å gjøre øvelsene riktig er det viktigste av alt.

Jeg sier alltid på timene mine - at vinneren er ikke den som løfter høyest (overkropp, ben, side hva som helst) men den som kniper hardest og løfter riktig. (ups - nå kjente noen meg kanskje igjen...neinei.... jaja...)

I tillegg til å faktisk lære noe å ta med på trening neste gang, er det slett ikke skadelig å gjøre disse øvelsene hjemme til Dagsrevyen eller noe.

La det gå under kategorien hverdagsbevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anie -  uinlogget

Care :)

JEg tror ikke intensjonen til Lasse var å diskutere eller krangle med denne tråden.

Det var bare jeg som ikke helt klarte å dy meg :wink:

Jeg velger heller å tro at det var en hyllest til oss kvinner om at vi ikke skal være så fokusert på å bli tynne som en flis... etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Care: Jeg kjenner Anie, og nå siiter hun syk og krangelvoren hjemme i stua.... Orker ikke kverulere med henne i dag see.... :wink:

Trodde forøvrig ikke dette skullemunne ut i en diskusjon, var ikke derfor jeg la den ut egentlig... Men som et godt innslag i en syk, syk verden...

Til slutt... klukk klukk klukk.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd i grunn, :lol: så for meg en heftig debatt som til slutt havent så "skråblikk og generalisering".

Hadde vært gøy følge med hvor mange innlegg som blir flyttet (av moderator) til denne tråden, p.g.a. litt heftig debatt om kvinner vs menn. :-?

Men da sååå :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler::ler:

Argumenter?,,Og jeg som ikke liker argumenter... :ler::wink:

Så bare for meg deg sittende der og rope på mere blod mens du flirte og lo skingrende og sykt... hirr hirr hirr...

Da passet CARE dårlig...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler:

Argumenter?,,Og jeg som ikke liker argumenter... :ler::wink:

Så bare for meg deg sittende der og rope på mere blod mens du flirte og lo skingrende og sykt... hirr hirr hirr...

Da passet CARE dårlig...

:wink:

Har du ikke hørt om "intensive care" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få lov til å si noe her. Støtter deg veldig Lasse!

Det er riktig at mange gutter snur seg etter de som ser penest ut, de med flatest mage og størst pupper. Men det betyr ikke at det er de jentene de vil ha. Alle guttene jeg kjenner vil ha noen med kjøtt på beina. Det er nemlig forskjell på å ha noen å SE på, og ha noen å holde rundt, klemme og kose med.

Jeg husker det var en gutt som sa noe til meg en gang: "Jada, hun har deilig kropp, fin å se på, men jeg ville aldri i verden funnet på å nærme meg henne. For det første har hun luft mellom øra. For det andre er det forskjell på hva vi gutter ser og reagerer på, enn hva vi virkelig vil ha."

Jeg sier ikke at alle gutter er sånn, men jeg velger å tro at de fleste vil ha det på den måten. Og uansett er det noen som liker meg akkurat som jeg er - på lik linje med alle andre.

Jeg for min del syns det er vi jenter som er slemme med hverandre. "Ser jeg feit ut nå?" eller "Jeg syns kanskje ikke HUN DER burde gått med den buksa, for egentlig kler det henne ikke" osv.

Jeg beundrer virkelig de som trives som de er, uansett om de veier 50 kg eller 100 kg. Det syns når man har det bra med seg selv, og det er det viktigste!

Tror gutter liker det samme. Selvtillit og utstråling...

Skal ikke si noe mer, for jeg er ikke alltid så snill jeg heller. Tror egentlig jeg er misunnelig på de som trives som de er, uansett kroppsfasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...