Gå til innhold

Nedtur etter bryllupet..?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle bruder,

jeg skal gifte meg i september, og surrer i den anledning litt rundt på nettet i ny og ne for å se om jeg kan plukke opp noen tips. Når jeg leser i diskusjonsforumet her på KG blir jeg imidlertid ganske satt ut. Jeg gleder meg selvfølgelig veldig til min egen bryllupsdag, har kost meg i valg av kjole og lokale og slike ting - men jeg har likevel andre ting i livet å være opptatt av, som jobb, venninner (som IKKE skal gifte seg og kanskje har lyst til å snakke om noe annet innimellom...) og hobbier. Jeg stusser litt over at det går an å bli så utrolig engasjert i bryllupsforberedelser at man tilsynelatende glemmer alt annet. Dette er ikke vondt ment, men jeg lurer på om ikke noen kanskje står i fare for å føle det som en skikkelig blåmandag etter bryllupet ? Når bryllupsreisen er over og takkekortene sendt, hva da liksom ? Og er det ikke en liten fare for at de stakkars brudgomene skal gå lei alt som har med bryllup lenge før selve dagen hvis man snakker om det hver eneste dag...

Som sagt, dette er ikke vondt ment - jeg kjenner meg bare ikke igjen her inne, det blir rett og slett "too much". Kanskje det er jeg som er rar ? Håper bare dere alle får innfridd de utrolig høye forventningene dere har - og at også selve ekteskapet blir bra, ikke bare bryllupsdagen ! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

he, he- tror at du misforstår litt da... Selv om man er engasjert her i forumet, betyr ikke det at hele dagen og alle tanker går til bryllupsdagen!

Jeg har jo på en måte et liv UTENFOR dette forumet da, hvor jeg ikke bare snakker om bryllup (selvfølgelig!)

Ville bare si det.... At selv om man er engasjert, så har man SELVFØLGELIG et liv ved siden av. Jeg synes det går veldig godt ann å kombinere bryllupsforberedelser med samboer, jobb, venninner som skal og ikke skal gifte seg, familie, trening etc etc. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg gir min versjon av dette her.

På et slikt forum blir jo alt veldig konsentrert og om man kommer hit for å inspisere og så tro at det er snakk om mye annet enn bryllup, da tar man feil. Dette er et diskusjonsforum for de som skal gifte seg og det er klart at man da får inntrykk av at det ikke finnes noe annet i livet vårt enn dette. Men saken er den at utenfor dete forumet snakker jeg nesten ikke om bryllupet eller om andre ting i forbindelse med dette. Forloveden og jeg diskuterer selvsagt de vesentlige tingene, men det er kun her inne at de konsentrerte diskusjoenene forekommer. Venninnene mine hører meg nesten aldri prate bryllupsprat hellr, så jeg tror du nok har en litt feil oppfatning av oss.

Min mening er at i et bryllupsfroum er det klart at det er bryllupssnakk, men det betyr vel ikke nødvendigvis at vi som bruker dette forumet er helt jernevasket når det gjelder bryllupet vårt?

Nei, det innlegget synes jeg ærlig talt ikke det lå så mye tanke bak. Nå har iallfall jeg sagt min mening.

Selvsagt blir det rart etter man er gift når all planleggingen er over, men det er da man skal leve på minnene og alle opplevelsene fra både planleggingen og selve dagen! Det gjelder å ha en evne til å kunne leve videre på dette, da blir det absolutt ingen blåmandag.

Bonnie icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen tanker om dette fra en mann (som ikke er gift ennå, men planlegger å spørre om kort tid). Jeg har den siste tiden lest opp og ned om bryllup, forlovelse, frieri og relaterte temaer på ørten nettsider, og det slår meg at enkelte (ganske mange faktisk) er "utrolig" opptatt av å detaljplanlegge bryllypet til minste detalj. Jeg ser poenget i dette, da det vil være "den største dagen i mitt liv" for de aller fleste.

Å så da - livet er langt ( ett bryllup varer 1 dag) og skal selvsagt være ett minne for livet), men jeg tror at faren for en "nedtur" er stor. Både fordi INGENTING vil overgå dette i etterkant, og kanskje fordi fokuset er "for" stort i forkant.

Tror det er viktig å ha i bakhodet at " i gode og onde dager" alltid er der. Ett livslangt forhold krever til tider "hard jobbing", og selve seremonien med å gifte seg vil aldri endre dette.

Mener ikke med dette å ta gleden fra noen, men mener at det er viktig å ha de riktige perspektivene på ting ( noe som sikkert de aller fleste også har, fordi om de ikke synes f.eks. i dette forumet). Jeg gleder meg vanvittig selv jeg, til den dagen jeg selv går gulvet med min utkårede ( forutsatt at hun svarer ja da...--nervøs latter)

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje nettopp fordi man har dette forumet til å lufte idèer og tanker, så trenger man ikke diskutere så mye bryllup med venninner. Synes heller ikke det er særlig rart at mange bruker dette forumet veldig ofte, da man har både tidspress og kanskje en viss prestasjonsangst for å arrangere en større fest og bruke mer penger enn man noen gang kommer til å gjøre. Når ellers svir man av minimum en månedslønn på en og samme dag -uten at det er noen form for økonomisk investering?

Er heller ikke redd for å få noen blåmandag etter bryllupsreisen, men skjønner at andre kan få det inntrykket etter å bare lest innleggene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så redd for en nedtur - selv om jeg synes det er veldig gøy å planlegge bryllupet og alt det der, men jeg tror det skal bli litt deilig å bli ferdig med alt dette også jeg.

Vi flytter til splitter ny leilighet et drøyt halvt år etter bryllupet (bygges nå) så tror vi får nok å styre med allikevel!

Jeg gleder meg til bryllupet, men det er jo tross alt etterpå at alt det spennende begynner - livet som mann og kone! icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Nedtur neida - jeg skal fortsette å bo sammen med mannen min icon_smile.gif (er det om 29 dager)

Vi har planlagt mye, men føler ikke at vi har offret så mye til fordel for bryllupet. Vi har alltid visst hvordan vi vil ha det og slik har det blitt. Har ikke støtt på noen problemer (så langt). Nå gleder vi oss til den store dagen vår, men nedtur neida - jeg tror vi skal være glade for å være ferdige nå. Det har vært ca. 1 år med kjempe kjekk planlegging icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er kjempekjekt å planlegge bryllup- og jeg er igang med det selv om dagen. Skal gifte meg i begynnelsen av mai. Men jeg ser at mange planlegger bryllup år i forveien, og det finner jeg litt forbausende. Når alt er planlagt ned i minste detalj- kan det ikke bli litt nedtur på selve dagen- og ikke minst etterpå?

Vi hadde egentlig tenkt å gifte oss på vår reise i Asia denne sommeren, men så bestemte vi å samle familie og venner og ha et "tradisjonelt" bryllup allikevel. Dato ble satt for en måned siden, og vi gifter oss da i begynnelsen av mai. Det er nok relativt kort planleggingstid, men venninner og venner er med- så nå er alt i boks. Brudekjolen er i boks- og det var ingen problem selv om fruene i brudebutikken nesten fikk bakoversveis når jeg fortalte at jeg skulle gifte meg om halvannen måned.

Men mitt poeng er; jeg tror ikke jentene som er inne i forumet tenker bare på bryllup, men bruker forumet for å få litt ideer og tips. Det gjør iallefall jeg icon_smile.gif Men det å bruke år på å planlegge bryllup- tror jeg kan være litt "farlig"... Det er ikke bordkortene og dekorasjonene som teller for at det skal bli en fin fest, men atmosfæren. Og jeg har vært i bryllup som har til de grader vært så stilige, men dessverre så mislykkede!

Håper alle får en fin bryllupsdag- og en liten oppmuntring til de som ikke har så mye tid til å planlegge. Det går fint an icon_smile.gif)

KLem fra Simone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg nok svare på (giftet meg 02.03.02)

Alt er individuelt, men for min egen del så ble jeg bare så sliten etterpå. Selve klimaks av all planleggingen er bryllupsdagen og mye kan ha skjedd innen den tid. Jeg var også veldig glad for at dagen endelig var der. En venninne av meg sa: du kommer til å grine når dere endelig kommer for dere selv...Jeg gjorde ikke det men nesten...Vi reiste på bryllupsreise 3 dager etterpå og der ble det helt stille rundt meg/oss, vi slappet av og andre kvelden der kom nesten tårene (ok, det rant litt)alt var så fort over og vi var så slitne. Min mann holdt rundt meg og trøstet meg og det hjalp jo.

Må ta med at vi hadde ca 70 gjester og ALLE har nesten skamrost bryllupet vårt, alt ble så nydelig. selv om buketten datt litt fra hverandre og alle brudesvenn bukettene var ulike ( feil fra blomsterbutikken)

Dagen etter bryllupet sa jeg også til min kjære: så rart å stå opp og kle på seg å så er det ingen som forteller meg hvor nydelig og vakker jeg er, ingen blitzer eller video kameraer, så kastet jeg tilgjort på hodet og så lo vi godt begge to og tenkte egentlig: AAH! Deilig!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at vi ikke snakker om annet? nei, bryllupspraten holder jeg stort sett her inne, ellers er jeg opptatt av masse andre ting! Og jeg er ikke redd for noen nedtur etter bryllupet, har masse annet som vil oppta meg i tida framover! Men det er nå utrolig kos å glede seg og planlegge sammen med likesinnede da, det er vel derfor sidene her er så populære!

Måtte legge til litt mer her: Ja, bryllupet er en av de største dagene i livet, MEN ikke den eneste store dagen! Tenk bare på eventuelle barnefødsler (det er STORT det!!), se barna bli voksne, barns bryllup, barnebarn blir født... Eller å nå et stort karrieremål, ja det kan være mange store dager i et liv. Men tenk så kjedelig om vi ikke hadde hatt noen sånne dager å se fram til da!

Engelrosaengel.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Engel den 2002-03-22 13:22 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at det kan virke som om vi ikke tenker på noe annet enn bryllup. Men dette er jo tross alt et forum for de som planlegger -nettop - bryllup! Ville vært litt rart om det ble mye prat om andre ting da? Jeg prater en del bryllup, men kun til de som spør (og aldri ellers) og til de jeg kjenner som selv er i ferd med å planlegge bryllup. Men det er da bare naturlig? Til min kjære så begrenser jeg bryllupsprat til det minimale. Vet at han syns det er tåpelig å planlegge så "lang tid" i forveien. Faktisk begrenser jeg det så pass at jeg kun plager han med ting hvor han fysisk må engasjere seg til max to ganger i mnd! Denne mnd. var det fotograf og prest. Neste mnd. blir det ringer! Tenker nok en del bryllup, men er det så ille da? icon_confused.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke tåpelig en plass å planlegge eller å prate om bryllup her inne. Dersom det skulle være noen som har no imot det - så kan de jo ta turen ut. Men det var vel ikke spørsmålet heller. Spørsmålet var om noen får nedtur etter all denne planleggingen. Det er nå helt individuelt. Men som jeg har sagt så skal i hvertfall jeg være glad når alt dette er over. Det jeg gleder meg mest til er at min familie skal være samlet for første gang på nesten ti år da vi får mesteparten av min familie over fra utlandet icon_smile.gif det er en flott anledning for familier å samles icon_smile.gif God helg og påske da.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...