Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sambis med en som blir så fort sjalu. Har tatt hensyn til dette og respektert hans følelser ganske lenge, men nå måtte jeg ha meg et avbrekk og besøke gamle kjente i nabobyen. Ymta frampå om dette, men han ble så deppa! nevnte noe med at der bor det ekskjærester av meg osv... Forhold som jeg er SÅ over for lenge siden. Har ingenting med desse menna å gjøre i det hele tatt. Har heller aldri gjort ting i fortida som gjør at han har grunn til å vere usikker på om jeg holder meg trofast. Men når jeg skal vekk, eller bare nevner at det hadde vert fint, så blir han lei seg og unngår meg helt til jeg ikke reiser alikevell. fordi jeg VET hvordan det er å vere sjalu og mistenksom når kjæresten er på byen.

Forstår han så godt. Men er det normalt å ha det slik?

Nå har han spilt playstation i en hel dag uten å snakke noe særlig til meg. Svarer meg ikke skikkelig hvordan det gikk hos legen i går, om han fikk medisiner eller hva brevet fra politiet er for noe.

Er dette surmuling? Hater å ha det sånn :( Har så lyst på en klem om en "godtur" fra han i morgen, men det skjer etter grisen begynner å fly gjennom vinduet. Eller noe i den dur.

Synst ikke leken er god lenger jeg :(

trenger noen ord...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ta det opp med han at du synes han blir... fint ord her... Litt atmpå. Er det det en mulighet å ta han med, men gjøre litt forksjellige ting. F. eks du viser han noe interessant han kan gjøre i noen timer mens du gjør unna de private ernene. Så dra på byen og møter venner sammen, så han ser og vet til nestegang det ikke er noe farlig. Ta en liten prat med han. Bevistgjør han på hvordan du reagerer når han behandler deg sånn og prøv å finn løsninger.

Lykke til :)

Skrevet

Tro meg, vi har snakka om det. Men han er veldig sta og det går ikke ann å snakke til han mens han er slik. Sist gang så sa han: vist ikke du lar meg vere i fred, så går jeg å legger meg/stikker til naboen osv...

Han føler seg rett og slett svikta :overrasket:

Han har sinn fulle rett å bli sjalu, det er jeg og av og til, men jeg må jo få reise til venner?

Verken han eller jeg vil at han skal bli med. Det blir overnatting hos ei venninne. Du vet... tequila, sladring, tv, snop ... jentekveld.

Tur på byen senere.

Skrevet

Han har overhode ingen rett til å føle seg sviktet så lenge du ikke priorieterer dine venner fire dager i uka. Her er det han som har et problem. Han må jobbe med det.

Vær så snill og fortsett med ditt. Jeg hadde også en sånn kjæreste. Dersom jeg skulle gjøre noe alene med mine venninner så kom kritikken. Gradvis lot jeg meg påvirke. Glemmer ikke konserten med en internasjonal artist som jeg ikke gikk på fordi vi var en gjeng jenter som skulle samles før og etter konserten. Du tar gradvis livet av deg selv ved å la en som er så sjalu og usikker styre. Jeg merket ikke hvor mye før jeg flyttet for meg selv igjen.

Skrevet

Vet du noe om han har blitt sviktet selv? Jeg har det samme problemet med min kjære. Han er livredd for at jeg skal "finne på noe tull" når jeg nå skal reise til min hjemby. Spurte han rett ut om han har opplevd å bli bedratt før, og det viser seg at han har blitt det flere ganger. Og da er det jo overhodet ikke rart at han føler det sånn. Men jeg forsikrer han gang på gang at jeg har det jeg vil ha, og evt. ekser er et avsluttet kapittel.

Men det ser jo ut som du har et større problem, om han overser deg og ikke vil prate med deg. Et forhold handler jo om kommunikasjon. Vet ikke hvordan du har tatt det opp med han. Har du blitt agressiv når han har nevnt dette? Eller heller ydmyk? For om han har blitt bedratt før er det viktig å trå litt forsiktig...

Lykke til iallefall!! Ikke noe moro å ha det på den måten når du er helt ærlig mot han. Men i denne "stygge" verden med altfor mye utroskap oppstår dessverre slike situasjoner.

Skrevet

Kanskje bedre at han er sjalu enn at han bare gir faen? :)

Skrevet

Ja, men kjære vene SW20 - det får da være måte på!!!!! Klart det er forskjell på å være HELT uengasjert i den ene enden og nærmest anta "krakilske" tilstander bare dama skal ut og handle melk (satt på spissen)

Dette, med at han skal "eie" deg TS, med "hud og hår", kommer IKKE til å bli endret til det bedre om du ikke snart setter foten ned. At han inntar en infantil oppførsel (med å ignorere deg en hel dag) når han vet at du skal ut, vitner at han har en makt over deg som han VET du vil bukke under for. Hvorfor? Jo, vi kvinner har en tendens og et sterkt ønske om å skulle "ordne" opp og ikke skape gnisninger og problemer i et forhold. Vi vil nødig såre sin partner, SELV om man egentlig har mest lyst å gå ut av sitt gode skinn av frustrasjon.

Hvor lenge har dere vært ilag forresten? Er dere VELDIG etablert nå med hus og hjem, gjeld og slikt? Jeg får nesten vondt av deg for du står mellom barken og veden og han har - ettersom jeg skjønner - ingen intensjoner om å "møte deg på midten". Klart - det er vondt for ham også mht at han har blitt såret før av ekser, men er det ikke egentlig veldig sårende og ikke minst jævla provoserende at han umiddelbart putter DEG også i samme kategori; den som er utro/sårer ham?

Har ikke annet råd til deg enn at dette MÅÅÅ du få ordna opp i - ellers kan dette forholdet ende med bulder og brak (les: dramatisk avslutning)

Tenk deg om - vil du leve slikt for resten av ditt liv...??!!

Skrevet

Kjære scorpina. Takk for et flott svar!

Vi har ikke etablert oss skikkelig enda, leier bare leilighet sammen føreløbig. Jeg tror heller ikke han har opplevd utroskap før, det har han iallefall sagt. Det er nok mer det at han har funne kjærligheten og ikke vil miste meg.

Kom hjem i dag tidlig og han hadde roa seg, sa unnskyld og slikt. Noe som kosta han litt så det ut som. Men han sa unnskyld i allefall.

Hadde en samtale om at vi må få mer luft under vingene, han var enig der og da, men kjenner jeg han rett, så er han vel ikke så enig neste gang jeg reiser til nabobyen på overnatting hos venninner..

Vil også nevne at han er ingen form for psykopat, han verken slår eller truer heller. Det er vel det at kommunikasjon er en mangelvare..... Blir så utmatta!

Men psykologisk press kan faktisk være verre enn fysisk vold. Og dette er han nemmelig VELDIG god på..

Gjest Blondie65
Skrevet

Trådstarter du skrev at han har jo rett til å bli sjalu.

Det har han ikke. Sjalusi er en sykelig følelse uten rot i virkeligheten.

Når det er snakk om begrunnet sjalusi så vil jeg ikke en gang kalle det det, da er man allerede blitt sviktet.

Jeg klarer ikke suring - det er så umodent som bare juling. Ikke klarer jeg sjalusi heller, men det er vel fordi jeg er svært lite sjalusi av meg ...

En venninne av meg fortalte en gang: Mannen hennes var så utrolig grusomt sjalu at det var helt håpløst. Hvis hun var ute så ble det suring når hun kom hjem og når hun fortalte hun skulle ut ble det suring. "Det er nesten så det er fristende å være utro bare for å få litt valuta for "pengene"". Det var sagt i spøk ...

Hva er vitsen med å være sjalu? Det hjelper overhodet ikke på noe som helst. Hvis det er sånn at man ikke liker at ens kjære gjør bestemte ting så får man være voksen nok til å si det rett ut sånn at man kan få svar på tiltale om man er urimelig. Når man er sykelig sjalu så overfører man sin egen usikkerhet på den man er glad i og bygger fengsel rundt denne. Det eneste denne da ønsker er å komme ut av det fengselet ...

Dermed blir forholdet ødelagt. Kverk sjalusien med en gang ...

Skrevet
Men psykologisk press kan faktisk være verre enn fysisk vold. Og dette er han nemmelig VELDIG god på..

Vær så god TS :) Godt å høre at jeg klarte å formulere meg nogenlunde forståelig;)

Ja, som du sier her; psykologisk vold er VEL så vondt som at han skulle slenge deg vegg-i-mellom... :icon_neutral:

Dere er "bare" samboere i form av leiet bolig. Hvis jeg sier "flytt ut - ta en pause" - hvilke tanker gjør du deg da? Hvis du frykter for at han skulle flippe helt ut og nærmest gå til drastiske tiltak, har du vel svart mitt spørsmål.

Jeg skal ikke krisemaksimere situasjonen, for all del - men valgene du gjør idag (og tiden fremover) vil være med på å farge din og hans fremtid.

Ønsker deg ALT godt!!

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...