Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Datteren min får mest sannsynlig en datamaskin av hjelpemiddelsentralen til bruk på skolen. Kan jeg søke om en maskin til å ha hjemme også? Hun går i første klasse og må ta bussen til skolen (6 km, jeg har ikke bil). Å frakte en bærbar frem og tilbake tror jeg blir for mye for henne. Tenker da både på slitasje på den og fare for å miste den. Og hva med far, hun er der 50 %, ingen av oss har råd til å kjøpe eller har data hjemme, Ja vi finnes enda En datamaskin er iflg skolen helt nødvendig for at hun skal kunne følge undervisningen. Noen som har vært borti dette?
Gjest gjesta Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Som jeg har forstått det så er det bærbar som gjelder. Kjenner en som fikk en trillebag for å klare å få med seg den bærbare på skolen. Hva med å ha dobbelt sett med bøker? Et sett hjemme og et sett på skolen? Da slipper h*n å bære på de iallfall annet enn når h*n skal til faren.
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 hva med å snakke med PPT eller en ergotrerapaut (eller den fagpersonen som søker etter hjelpemiddelet for dere) han/hun skal vite åsse dette funker.
Helen Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Sønnen min på 10 år har en minnepenn som han har med seg frem og tilbake på skolen. Dette er ikke noe vi har fått gjennom ppt men noe læreren foreslo da han hater alt som har med skriving å gjøre, veldig enkelt å bruke og lett å ha med seg. Han er under utredning så det er snakk om at han skal få pc, men føreløping fungerer minne pennen bra Så kanskje det er en idè, hvis hun da ikke er avhengig å ha med seg sin egen pc hele tiden.
Gjest Bare innom Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Det er nok lite sannsynlig at hun får støtte til to datamaskiner, og i alle fall ikke tre... (om du mente at hun skulle ha hatt en hos far også). Jeg har aldri hørt om at noen har fått innvilget dette. Sønnen min har data som hjelpemiddel, og han må nok pent drasse den med seg til og fra skolen hver dag i all slags vær... Dette er også det mest praktiske for alle parter, for det er veldig lett å glemme å ta kopi av alt! Han har også en minnepenn, men den er kun for å kunne printe ut det han har skrevet mens han er på skolen. Han får ikke koblet sin PC opp mot skolens printer. Slitasje på maskinen er ikke det du behøver å være reddest for. Vi kjøpte en veldig fin polstret ryggsekk til vår sønn, og den beskytter maskinen mot de fleste skader. Så lenge hun ikke slenger den hardt fra seg på gulvet så vil det helst gå bra. Sekken til min sønn har ramlet ned fra stolen flere ganger med PC-en i, uten at den har blitt ødelagt. Og dessuten, så lenge hun tar buss blir heller ikke maskinen utsatt for de største værpåvirkningene, så hun vil være trygg der også. Jeg synes også "Persilles" råd om trillebag og dobbelt sett med skolebøker høres veldig fornuftig ut.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Takk for svar, minnepenn høres veldig greit ut dersom man har data hjemme også. Får prøve å få det til på et vis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå