Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Jeg skal ha 25-årsdag nå med 15 folk, og er helt bland på matlaging og hvertfall på hva jeg skal servere...Har pleid å hatt taco på bursdagene mine før, men tror kanskje det blir litt pes til så mange og litt dyrt med så mange grønnsaker og alt stæsjet.. Er det noen som har noen forslag som ikke er så veldig vanskelig og heller ikke tapper kontoen helt?Jeg tenker noe ala gryte eller noe? Eller er det udelikat på fest? Også en liten diskusjon jeg har med moren min..Jeg kan aldri huske å ha fått servert kake på fest, og jeg gikkut i fra at det var vel ikke noe noen savnet. Mamma mener det er trist å ha selskap og ikke bli tilbudt kake! Seriøst, er det noen som savner det på fest?? Er det ikke litt partykiller med kake når man skal feste? Jeg forbinder det liksom med å sitte på hver sin side av bordet å konversere over kaffekoppen og spise kake på asjetten...
Gjest Gjest1 Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Jeg hadde finger food (en venninne hjalp meg å lage) og venninnen min hadde også bakt sjokoladekake. Folk spiste den mens de drakk øl, gikk fint det Dekket ikke kakebord liksom, den stod på bordet og folk tok serviett og så kake
Gjest Revenka Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Hva med tapas? Mamma pleier å lage chili con carne hvis hun skal ha mange til litt festlig middag. Det er utrolig godt og ikke så dyrt. Min søster pleier å lage lasagne. Både con carnen og lasagnen er selvfølgelig hjemmelaget, og servert med nybakte rundstykker og salat.
Gjest gjesta Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Har hatt kake på mine bursdager og det blir godt mottatt. Har da lagd Dajm iskake. Alternativt er frisk frukt delt opp i biter.
brumma* Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Det er da ingen bursdag uten kake! Tapas er veldig greit når man er mange, men tror ikke det blir noe billigere enn taco da... Eller du kan lage hjemmelaget pizza? Enten mange små eller noen store med litt forskjellig fyll.
Gjest piaf Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Chili con carne var den første idéen jeg også fikk da jeg leste hovedinnlegget her. Jamie Oliver har en god oppskrift i den tredje boken sin. Kan lages ferdig tidlig på dagen, eller dagen før, avkjøles, settes kaldt og varmes opp til servering (smaken blir bare bedre av det). Tilbehør rømme, guacamole, godt brød og blandet grønn salat med dressing av lime/sitron og olivenolje. Ypperlig mat til mange, og passer utmerket til kald øl.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Tusen takk for svar, men jeg er så blåst på matlaging at jeg er både usikker på hva chili con carne (er det gryterett man kan ha litt av hvert i?) er og forskjell på nachos(er ikke det chip?) og tapas..Men alt sammen hørtes jo ut som supergode forslag,da!
Gjest piaf Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Chili con carne er en meksikansk rett med kjøttdeig, bønner, tomat og krydder (chili, spisskummen, oregano). Jamie Olivers chili con carne.
lillesky Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Tapas eller gryterett. Gryterett er veldig kjekt (og enkelt!).
Gjest Fruktfat Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 (endret) nachos: legg nachochips utover i en langpanne, ha over stekt kjøttdeig (eller kyllingfilet i biter) stekt med tacokrydder, ha over f.eks mais og jalapenos, revet ost på toppen, inn i ovnen til osten har smelta. serveres med rømme, salsa og guacamole. (vi regner 3-4 pers pr langpanne) Endret 14. september 2006 av Fruktfat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå