Daiquiry Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 (endret) Jeg har lagt merke til at det er en del meninger om de forskjellige legningene her inne, spesielt ang homofili, heterofili og biseksualitet. Sånn som jeg har skjønt det er det slik at hvis man KUN tenner og forelsker seg i det motsatte kjønn er man heterofil. Og hvis man KUN tenner på det samme kjønnet er man homofil, altså lesbisk eller homse. Men så er det noen som er som meg som KUN forelsker meg i menn, men tenner på kvinner. Jeg betegner meg ikke som homofil, men som biseksuell. Og det er noe HELT annet en lesbisk. Kjæresten min tenner på guttesex men han blir ikke forelsket eller kunne tenke seg å ha et forhold til en mann. Altså biseksuell. Men er man bifil, så blir man foresket i begge kjønn. Så hvis en homse også liker å ha sex med kvinner blir han en biseksuell homse og det samme med lesbiske. Men jeg blir en heterofil som er biseksuell...Hehe....ikke lett dette her.... Jeg mener det er en STOR forskjell her, men vil gjerne høre hva dere andre mener... Endret 14. september 2006 av Daiquiry
Gjest d'Arc Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Heterofil: H*n forelsker seg i det motsatte kjønn. Homofil: H*n forelsker seg i det samme kjønn. Biseksuell: H*n tenner på begge kjønn, men trenger ikke være.. ..Bifil: H*n forelsker seg i begge kjønn.
Gjest gjesta Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Heterofil: H*n forelsker seg i det motsatte kjønn. Homofil: H*n forelsker seg i det samme kjønn. Biseksuell: H*n tenner på begge kjønn, men trenger ikke være.. ..Bifil: H*n forelsker seg i begge kjønn. ← Sånn er det jeg tenker også
Yme Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 (endret) Heterofil: H*n forelsker seg i det motsatte kjønn. Homofil: H*n forelsker seg i det samme kjønn. Biseksuell: H*n tenner på begge kjønn, men trenger ikke være.. ..Bifil: H*n forelsker seg i begge kjønn. ← Det er ikke forskjell på bifil og bisexuel!! Det er bare en aan måte å si det... Akkurat som homofil og homosexuel... Med en gang man kan bli forelska i, eller vi ophissa av en av samme kjønn, så er man ikke hetro, uansett. Da er man enten homo eller bifil Endret 14. september 2006 av Yme
Gjest Naria Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Enig med d'arc. Det er forskjell på bifil og biseksuell.
Yme Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 (endret) Enig med d'arc. Det er forskjell på bifil og biseksuell. ← Det er ikke det... La oss tenke oss litt om her da... I england sier dem ikke bifil, der sier dem bare bisexuel, homosexuel eller heterosexuel. Fins det ikke bifile folk i england da?? Med den logikken deres, så må det jo være forskjell på heterofile og hetrosexuelle og da... Så plutslig er 3 legning blirr til 6 legninger Endret 14. september 2006 av Yme
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Enig med Daiquiry sin "inndeling" - det er forskjell på bifile og biseksuelle.
minienthe Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 heterofil - forelsker seg i motsatt kjønn homofil - forelsker seg i samme kjønn bifil - forelsker seg og tenner på begge kjønn biseksuell - tenner på begge men forelsker seg kun i en "side" sånn ser ihvertfall jeg det
minienthe Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Det er ikke det... La oss tenke oss litt om her da... I england sier dem ikke bifil, der sier dem bare bisexuel, homosexuel eller heterosexuel. Fins det ikke bifile folk i england da?? ← he he... de har sikkert uttrykk for det som vi ikke tenker over eller vet om
Gjest Gjest, biseksuell, men ikke bifi Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Det er ikke det... La oss tenke oss litt om her da... I england sier dem ikke bifil, der sier dem bare bisexuel, homosexuel eller heterosexuel. Fins det ikke bifile folk i england da?? ← Dette må være det eneste tilfellet der det norske språket er mer mangfoldig enn det engelske, for biseksuelle tenner på sex med samme kjønn, men forelsker seg ikke, og bifile kan forelske seg i noen med samme kjønn.
Yme Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 he he... de har sikkert uttrykk for det som vi ikke tenker over eller vet om ← Nei... Dette må være det eneste tilfellet der det norske språket er mer mangfoldig enn det engelske, for biseksuelle tenner på sex med samme kjønn, men forelsker seg ikke, og bifile kan forelske seg i noen med samme kjønn. ← Okei, hvis det er sån at det er forskjell på "fil" og "sexuel", hva er da forskjellen på en hetrofil person, og en hetrosexuel person da?
Gjest Gorgonzola Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 Daiqury, d'Arc og Yme, dere har litt rett alle sammen. Rent faglig støtter jeg deg Yme men samtidig har vi tatt i bruk ordene ulikt i Norge enn f.eks. England. Ikke rart de er snevre, ikke mange år siden homoseksualitet mellom menn ble forbudt på øya som er proppfull av gen-kollisjoner Jeg er 100% enig med Daiquiry og d'Arc i at det er forskjell på å tenne på å skulle ha sex med en av sitt eget kjønn vs. det å forelske seg/ha et kjærlighetsforhold til en av samme kjønn. Det er jo det nesten alle menn og også noen kvinner har hevdet i en årrekke: sex uten følelser går helt fint
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2006 #13 Skrevet 22. september 2006 Hvorfor så viktig å sette alt i strenge båser egentlig? spiller det noen rolle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå