Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Jeg trenger litt hjelp her. Det er ei jente jeg har passet endel, og i år har bestemora og jeg en liten utfordring. I fjor døde jentas mor, og det ble ikke noe fødselsdagsfeiring på jenta. Nå bor hun hos bestemor, og hun skal arrangere fødselsdag til jenta som nå blir fem år. Men hvordan gjør man det? Kan dere kommemed noen sikre vinnere til en slik fødselsdag? Bestemor har begynt pa en pinjata og jeg skal lage en kake (men hvilken), men hva med resten? Håper på masse hjelp fra dere erfarne foreldre her!
Gjest Primula Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Barnebursdag eller voksenbursdag? Er vel kanskje barnebursdag siden det er snakk om pinata. La henne be venner ( max 10 stk pleier jeg å si. ) her pleier selskapene å være fra 17.00-19.00 i ukedagene. Heng opp ballonger og evnt. annen pynt. Dekk bord med papptallerkener og pappkrus som du skriver navn på. Til mat kan dere gjerne servere noe varmt, f.eks pølser med brød og pizza. Noen kommer kanskje rett fra barnehage og er sultne. I tillegg kan du lage en kake, gjerne sjokoladekake med mye pynt på. I tillegg er muffins og gele popoulært, ( og heller ikke mye jobb å lage) Og det går alltid mye mindre mat enn man tror. Etter spisinga vil sikkert barna leke litt. Det kan jo være lurt å ha noen organiserte leker derom de skulle bli lei, ueing osv. Ulike danser til musikk er poulært, f.eks stol-leken, rumpeleken, hermeleken eller rett og slett vanlig dansing.. Vet det er mange som pleier å ha godteposer. Altså små poser med litt godteri til hver av ungene. Det kan man også gjøre en lek ut av, f.eks at ungene skal fiske etter posene eller gå på skattejakt. Forresten, hvis dere skal ha pinata er det vel ikke nødvendig med godteposer. Og da er plutselig tida gått tenker jeg.. Spør gjerne hvis du trenger mer hjelp til leker og sånn. Lykke til * bursdagselskaper er gøy*
MAcy Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 har sett noen kaker som er formet som kanin, de ser veldig flotte ut. Jeg ville invitert til bursdag og laget pizza, eller pølse. gele og kake. så kunne barna spist og lekt, også fisket etter godteriposer. Er ikke alltid man må gjøre så mye ut av det barn liker å leke med hverandre også. Vi skal ha noe lignende dette til vår treåring, men er slik det har vært for søskene mine også. men det er jo mulig å gå på en går å leke med dyrene vet noen som ordnet til noe slikt, også hadde de kaker og mat der ute.
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Lite tips ang kaker; gå på biblioteket og lån bok om barnebursdager..
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Lite tips ang kaker; gå på biblioteket og lån bok om barnebursdager.. ← Biblioteket var en god ide. Jeg skal se om jeg rekker det. Fødselsdagen til jenta (hun fyller fem snart) er på en søndag, så bestemor hadde tenkt å invitere gjestene om ettermiddagen. Jeg tror de blir ca. 8 barn. Kanskje har noen tips til noen leker? jeg regner med at vi ikke trenger så mange, men det er kanskje stas med en eller to? Men hvilke? Og er det noe tilbehør som er "in" i den aldersgruppen? Noe spesielt som de blir begeistret for? De siste månedene har jeg ikke sett henne så ofte, så jeg er ikke helt oppdatert. Det var bestemor som ba meg om hjelp i dag.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Hvis du har prinsessemøstrete kopper og fat (papp) så pynter det opp - og det er populært hos min 5-åring. Det er morsomt med flasketuten peker på for gaveopppakking. Altså: Alle sitter i ring, og alle gjestene har sine gaver til bursdagsbarnet. Bursdagsbarnet svinger flasken først. Den tuten kommer på gir gaven til bursdagsbarnet og den pakkes opp. Deretter snurrer den som ga gaven... osv.. Da får alle se hva bursdagsbarnet får. Morsomt. Kunne trengt noen tips til pinata?! Det høres jo veldig flott ut. Hvordan gjør man det?
diddi Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Del en kakebunn i to, og sett de to delene sammen motsatt vei. Da har du en sommerfugl. Pynt med krem og nonstop. Eller sjokoladekake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå