Gå til innhold

Jeg skjønner ingenting!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kaja_*
Skrevet

Hmmm... jeg trodde liksom alt hadde ordnet seg jeg nå...

Tingen er det at jeg har hatt en del kluss med syklusen min. Etter en del kosttilskudd og alternativ behandling har jeg fått et nytt liv, og de siste pp har jeg hatt TYDELIG el-slim. Har jeg trodd i alle fall.

Jeg har ikke tempet eller testet, så vet ikke 100% sikkert at jeg har hatt el. Men jeg har fulgt med på utflod og livmortapp, og jeg har hatt smerter i nedre del av magen rundt normal el-tid nesten hver syklus.

Denne måneden har jeg begynt å tempe. Temperaturen steg i går (dag 12), med 0,4 grader ca. Men jeg har ikke hatt el-symptomer, slim og åpen livmortapp etc. Jeg tenkte i går at kanskje temperaturen ikke har steget, det bare var dagsformen, men i dag hadde den steget med enda 0,1 grad.

Og i dag hadde jeg det jeg tror er el-slim, men livmortappen er ikke åpen.

Jeg skjønner ingenting.

Så et par spørsmål:

- Kan jeg mistolke el-slimet? Det har vært klart, og seigt - sånn typisk kan strekke det langt. Men jeg leste et sted at "du ser forskjell på el-slim og sæd ved å..." - kan sæd fra i går se ut som el-slim i dag?

- Kan jeg stole på temperaturen? Jeg måler i munnen, under tunga, og drikker ikke noe før jeg måler - og jeg måler med en gang jeg har skrudd av vekkerklokka. Men det er jo første pp jeg prøver å tempe da.

Kanskje jeg bør begynne med ordentlige el-tester.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du trenger å bruke tid og penger på eggløsningstester før du har prøvd å tempe et par sykluser, i hvert fall. Den første tempesyklusen min så også temperaturene innmari rare ut. Etterpå fikk jeg en ryddig, pen graf. Og på den tredje av dem sank ikke temperaturen igjen på slutten av lutealfasen, men steg tvert imot enda litt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...