Gå til innhold

Budsjett for bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er første utkast til budsjettet vårt. Vi skal ha en bryllupsfest med (ca) 43 inviterte fra familien, og en vennefest med ca 55. I den første middagen vil jeg tro det blir en kuvertpris på ca 446 (det var det dyreste i menyen, så jeg bruker det som utgangspunkt), i den andre tar vi noe billig sodd eller noe, ca 100 per pers. Drikken har jeg regnet med at kommer på ca 300 i begge festene. I den første er drikken veldig dyr, men det er noen under 18, og besteforeldrene våre drikker svært lite. I den andre festen drikker nok folk betydelig mer, men vi skal kjøpe inn selv og det går nok mest i øl.

Fotograf er en god venn av sambo, så det blir 1000 kroner til framkalling og forsikring.

Limousin får vi også leie av noen sambo kjenner, men aner ikke hvor mye det blir.

Middag 1 19200

Drikke 1 12900

Middag 2 5200

Drikke 2 15600

Vigsel HEF 3000

Leie der vi gifter oss 1500

Leie vennefest 2500

Kjole 10000

Sko 1000

Undertøy 1000

Smykker 1000

Dress 5000

Frisør 1000

Makeup 500

Musikk 3000

Fotograf 1000

Kake 3000

Brudebukett 2500

Bordpynt og blomster 2000

Bil 3000?

Invitasjoner 1000

Bordkort 1000

Takkekort 1000

Brudesuite 2500

Tilsammen 100600

Har jeg glemt noe? Er det noe som virker urimelig? Er det noe vi kan spare på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken fotograf får du til 1000 kroner?

Det er jo veldig veldig billig.

Skrevet
Hvilken fotograf får du til 1000 kroner?

Det er jo veldig veldig billig.

Som sagt, fotograf er en god venn av sambo, så det blir 1000 kroner til framkalling og forsikring.

Skrevet
Som sagt, fotograf er en god venn av sambo, så det blir 1000 kroner til framkalling og forsikring.

Jeg fikk ikke det medmeg jeg, beklager!

Skal dere har brudepike/svenner så er det jo tøy og evt blomster til de også.

Og Knapphullsblomster til brudgom, forlover osv..

Skrevet
Skal dere har brudepike/svenner så er det jo tøy og evt blomster til de også.

Og Knapphullsblomster til brudgom, forlover osv..

Vi skal ikke ha brudepike/svenner. Hvor mye koster knapphullsblomster da?

Skrevet

Ca 100 kroner pr stk.

Kommer jo litt an på hva du skal ha i..

Skrevet

Jeg synes det så litt lite ut til frisør, men det varierer jo fra sted til sted... Ellers synes jeg det så fornuftig ut.

Skrevet
Jeg synes det så litt lite ut til frisør, men det varierer jo fra sted til sted... Ellers synes jeg det så fornuftig ut.

Det samme tenkte jeg!

Gjest Ayrabeth utlogget
Skrevet

Hmm, hvor mye må jeg beregne til frisør da? Frisøren min skal forøvrig gjøre både hår og makeup.

Skrevet
Hmm, hvor mye må jeg beregne til frisør da? Frisøren min skal forøvrig gjøre både hår og makeup.

Jeg har beregnet 3000 til hår og makeup..

Gjest Gjest_Vanja_*
Skrevet (endret)

Innlegg endret, jmf reglene ang reklame for eget foretak. Ta gjerne kontakt med Gry for annonsemuligheter.

vimse-mod

Endret av vimse
Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Hei. Synes du har tatt i til det meste.... Du kan nok gjøre det meste billigere, men så blir du kanskje bare positivt overrasket?? Lykke til. Her er mine tall:

Klær til brud, brudgom, 3 brudepiker kr 3500,(/alt helt kjøpingsnytt)

Ringer m gravering kr 1000,-

Blomster (til alle) kr 2500,-

Bryllupskake pluss alle andre kaker kr 0,- (alle baker, mamma har betalt bryllupskaka)

Lokalet inkl vasking kr 2000,-

Invitasjoner kr 0,-(stesvigerfar er grafiker og har laget og kjørt ut til oss gratis)

Porto kr 100,-

Sko til alle kr 1000,-

Drikke til 140 gjester ca 10 000,- (bestilt fra Tyskland via Sverige)

Mat kr 0,- ( koldtbord og har to sponsorer. en på fiskedelen, og en på kjøtt)

Bordpynt 3000,-

Fotograf ca 6000,-

Leie av runde bord kr 0,- Vi har ett budsjett på 30000,- men regner med en del uforutsette utgifter.... Nå er det bare fire uker igjen, og jeg lurer på om jeg snart skal få panikk....`?? :hakeslepp::forvirra:

Skrevet (endret)

Jeg la ut budsjettet mitt her for å se om jeg hadde beregnet realistisk, og for å få råd til å gjøre det billigere. Det betyr ikke at andre har noe med å komme her å kritisere hvordan jeg eller andre bruder bruker pengene våre.

Måten dette bryllupet blir gjennomført på gjør jeg overhodet ikke først for min egen skyld. Hadde det vært opp til meg hadde jeg og min kjære dratt til en øy og giftet oss alene. Det hadde blitt veldig mye billigere. Nå er det slik at min kjære vil ha ordentlig stort bryllup for familiens skyld, og dette er familien vår veldig glad for og har tilbudt seg å hjelpe til med å betale. Vi hadde ikke kunne betalt hele dette bryllupet selv.

Men når det først er bestemt at bryllupet skal være denne typen bryllup, kommer jeg også til og ha med alt det som hører med. Det vil si at jeg for første (og kanskje eneste gang i mitt liv) kommer til å betale noen andre for å sette opp håret mitt og sminke meg, for at jeg skal kunne føle meg penere enn jeg har gjort noen gang før på en dag da all oppmerksomhet kommer til å være rettet mot meg (enten jeg liker det eller ikke).

Hvis noen synes at dette er sløsing med penger, og hadde valgt å bruke pengene på fattige barn i afrika i stedet, har de all mulig rett til det, men det er ikke det denne tråden handler om, og vedkommende kan pelle seg ut av min tråd og lage sin egen i stedet.

Endret av vimse
Skrevet
Hvis noen synes at dette er sløsing med penger, og hadde valgt å bruke pengene på fattige barn i afrika i stedet, har de all mulig rett til det, men det er ikke det denne tråden handler om, og vedkommende kan pelle seg ut av min tråd og lage sin egen i stedet.

:klappe:

Helt enig! Hvorvidt man i det hele tatt bør arrangere bryllup, hvor mye penger man etisk sett skal bruke på utseende og andre lignende diskusjoner kan man ha i en annen tråd. Det blir en helt annen sak.

Fin tråd ang budsjett, fint å få litt tips synes jeg. Vanskelig å se for seg hva alt koster.

Gjest Moonshadow
Skrevet (endret)

Jeg fikk tak i billige innbydelser o.l.

Det kom seg på ca 600 med innbydelser, bordkort, takkekort og menyer, alt med trykk.

Fant det her.

Vi skal ikke ha like mange gjester. så jeg et ikke om disse er billigere men du kan jo ta en titt.

Endret av Moonshadow
Skrevet
Jeg fikk tak i billige innbydelser o.l.

Det kom seg på ca 600 med innbydelser, bordkort, takkekort og menyer, alt med trykk.

Fant det her.

Vi skal ikke ha like mange gjester. så jeg et ikke om disse er billigere men du kan jo ta en titt.

Oi, det var jo billig. Jeg tenkte faktisk å lage alle kortene selv, og har sikkert tatt i en del. Men sånne spesielle ark er ganske dyrt, så jeg får se litt. Jeg føler egentlig at jeg har tatt i en del på det meste, jeg vil ihvertfall ikke gå over budsjettet.

Skrevet
Hadde du tatt med gifteringer i budsjettet?

Vi bruker forlovelseringene som gifteringer, så jeg tar ikke med det nei. Men de skal vel pusses opp før bryllupet, så det burde jeg vel ta med. Vet noen hva det koster?

Skrevet

Hvis det er hvitt gull og det er "slitt av", har jeg hørt at rodinering som gjør at de blir som nye igjen koster 5-600 kroner.

Skrevet

hei alle sammen :-) Jeg synes det er gøy å kikke her inne og se hva og hvordan andre planlegger bryllupet bryllupet sitt.. og hvor fint det er å få råd om både det ene og det andre... og da blir jeg en tanke frustrert av å se at noen gjør .. narr.. av budsjett og div.. kan ikke folk respektere hverandre og godta at vi er forskjellige med ulik økonomi, ulik smak, ulike familier og heller være glade på hverandres vegner....

bare noen ord ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...