Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 hei eg avsluttet med p pillen den 30.08.fikk mensen den 05.09 og var ferdig den 09.09..hadde sex den 09,09 den samme dagen som eg var ferdig med mensen..og i dag og i går har eg vert skikkelig trøtt og uopplagt?er det sånn at eg må vente til det har gått 28 dager fra siste mens før eg kan teste meg?
Cymbidium Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Det er veldig vanskelig å si. Det er de som har veldig rare og ujevne sykluser, kanskje heller ikke EL (eggløsning) den første tiden etter å ha sluttet med p-piller, og det er de som går rett inn i stabile sykluser med fin EL. Din naturlige syklus kan være på 28 dager, 21 dager, 40 dager... Det vet man jo ikke før man har gått noen pillefrie sykluser. Syklusene endrer seg også over tid, så om du har gått mange år på p-piller kan det hende at din naturlige syklus nå er ganske annerledes enn det den var før du begynte med p-piller. Du må ikke vente til det har gått 28 dager fra første dag i siste mens til du kan teste deg. Men du må vente 12-14 dager fra du har hatt EL. For det er slik at mensen kommer ca 14 dager etter EL, mens tiden fra en ny mens og fram til EL kan variere veldig. Derfor er ikke alle sykluser på 28 dager med EL på dag 14. Du kan jo feks ta en graviditetstest én gang i uka fra dag 28, hvis mensen lar vente på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå