Gå til innhold

Hjelp med fargevalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder altså på med å male en hel del møbler som skal brukes i stuen og i den forbindelse er jeg litt i tvil;

Møblene det er snakk om er ganske "grove" og bordunderstellet og vitrineskapet skal males helt hvitt. Vi får imidlertid med tiden helt åpen løsning og da vil dette bli stående i sammenheng med ett par glassbord formet som en bølge i grønt, frostet glass. Over kjøkkenbenken planlegger jeg å ha glassfliser som får den samme grønntonen når de kommer opp på veggen.

Spørsmålet mitt er da om det kan bli fint å male stolene og bakveggen i vitrineskapet i en lys grønnturkis som tar opp igjen fargen fra bordene og glassflisene? (Fargen jeg tenker på heter "isvann" og kan sees i Jotuns fargekolleksjon "vann"). Eller bør jeg rett og slett holde meg til hvitt?

Bordplaten vil for øvrig forbli brunsvart og passer til parketten bordet etter hvert skal stå på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er jo ikke direkte redd for farger, det vet du fra før. Så det er neppe noen bombe at jeg synes det grønnturkise høres kjempelekkert ut!!!

Og der fant jeg plutselig omtrent den fargen jeg har vært på jakt etter til soverommet også. Leo er som alltid min malingsguru! :klem:

Skrevet
Leo er som alltid min malingsguru! :klem:

Nuvel... Jeg klarer jo ikke en gang bestemme meg for mine egne farger, så jeg vet ikke helt... :sjenert:

Etter å ha kikket på en del andre fargeprøver lurer jeg på om ikke "isvann" blir litt for lite grå/grønn (Men det er en nydelig farge!), så nå sitter jeg her da... :klø:

Skrevet

Jeg hadde holdt meg til hvitt. Det enkleste blir ofte det beste vet du :)

Skrevet

Tja, vet ikke helt jeg. Men jeg har uansett sansen for løsninger som er litt spenstige, så jeg hadde nok forsøkt meg med farge først og så malt over med hvitt hvis jeg ikke var helt fornøyd.

Skrevet
Jeg hadde holdt meg til hvitt. Det enkleste blir ofte det beste vet du :)

Det har du helt rett i, men jeg velger den varianten så ofte at det har en tendens til å bli litt kjedelig...

Nå har jeg forresten kommet frem til en farge som er en del dusere og mer nøytral enn "isvann". Den er mer i retning av dus "Clinique-grønn" hvis dere forstår hva jeg mener. Lurer på om jeg med tid og stunder også skal ha den på skapdørene på kjøkkenet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...