Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå bott i Drammen i nesten 5 år, og skal flytte til Stavanger pga ny jobb. Samboeren har familien sin der, og det er kjempe fint. Men flere, og gjerne mine "egne", venner er sterkt ønsket. Det har vært tøft å bygge opp nettverk her i Drammen, og nå må jeg begynne helt fra bunnen igjen.

Min erfaring har vært et det er ofte veldig tilfeldig hvor man finner venner, i hvert fall etter studietiden. Vi har ikke barn, så det blir ingen "mammavenner". Jeg er 30.

Jeg har prøvt å bruke "TREFF" og andre lignende sider, men disse virker å være veldig fokurert på romantiske forhold. Noen tips om gode sider? Er det noen som til og med vet noe lurt spesifikt om Stavanger region?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hender jo det er kg treff. Kansjke du skal få ordnet et i stavanger?

Skrevet

Har du noen hobbyer som kan sette deg i kontakt med andre? Idrett, sangkor eller noe annet? Trening, dans, eller kanskje et kurs?

Skrevet

Takk for innspill! :)

Min erfaring fra tidligere er at hobbyer etc er veldig viktig i prosessen å bli kjent det nye miljøet. Man finner sine ruter, steder å gå, folk å hilse på. Men om man finner venner der, er veldig tilfeldig. I min alder (jeg er 30) har de fleste ganske mye å gjøre, og et etablert nettverk.

Når jeg flyttet til Drammen begynte jeg gå til en viss aerobikk time, men ble nok litt skuffet over hvor lite sosialt det egentligen ble. Nå har jeg gått der igjen noen ganger, og bare da merket jeg hvor viktige disse timene var for meg. Alle minnene kom så sterkt tilbake. Jeg fikk gjort noe jeg er glad i, fikk sted jeg skulle, fikk egne rutiner i det nye stedet, og veilederne til og med husket meg fremdeles etter et par år.

Derfor ville jeg nå (også) prøve noe annet. Nemlig finne andre menneskener i Stavanger som trenger nye venner. Jeg tenkte internett sikkert er en god kanal for sånt. Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal lete siden jeg vil ha en veninne (som sikkert kan også være en man...), ikke en kjæreste (for det har jeg, og har ikke tenkt å bytte han ut!!!).

Det finns ju mange treff-sider:

Kvinneguiden TREFF

Nettvenn

finnenvenn

Møteplassen

Blink

Har noen her erfaring av disse? Hvilken er best for veninne-søk?

Skrevet

Jeg leste en bok i ferien, Mike Gayles "Brand new friend", som omhandlet dette temaet, hvordan skaffes seg nye venner på et nytt sted. Her var det en mann som slet med dette etter at han hadde flyttet. Dessverre ikke en selvhjelpsbok, men fiksjon. Men artig bok! Anbefaler at du leser den (happy ending på vennefronten!)

Kjenner ingen i Stavanger, så kan dessverre ikke hjelpe deg. Men du må nok skaffe ditt eget nettverk gjennom hobbyer eller jobb. Evt. gjennom hans familiemedlemmer?

Skrevet (endret)

Oooh! Boktips! :overrasket: Tusen takk! :klappe:

Jeg elsker å lese fiksjon om ting som er aktuelle for selv. Og nå har jeg bestilt boken fra Bokkilden. :)

Endret av ilona
Skrevet

En ide jeg fikk, er å begynne å skrive blog. Kunne invitert mine svigerinner etc å lese det, å kansje bli bedre kjent bedre kjent med dem. Men håpentligvis også få nye venner. Hvor er det bra å ha blog? Sånn at det blir lett tilgjennelig for meg og andre, og at også mer tilfeldige folk lett skikker innom. Jeg vil også at gjestene kan kommentere.

Skrevet

Hei,hei jeg er fra stavanger og kunne trengt noen nye venner. Jeg er 27 år og har samboer. Du da?

Skrevet

^Det er bare å ta kontakt hvis du vil :) Så får vi se om finner på noe felles.

• 5 måneder senere...
Gjest cacamor
Skrevet

Hei, jeg ville ta opp denne igjen...jeg syntes Treff var en god venne-annonse-tjeneste. De andre på internett er mer dating-orientert, eller tar jeg feil? Jeg har samme problem, jeg skulle gjerne skaffet meg et større nettverk. Er 30 år og har flyttet til Lillehammer. Er med i organisasjonslivet, men har vel ikke blitt vennskap av det ennå...vi får se! Kanskje jeg kan få litt oppmerksomhet her på forumet :) Andre fra i nærheten av der jeg bor?

Skrevet

Hva med www.nettby.no

Den er ikke så veldig "dating-orientert". og det er egne grupper for hver by man kan melde seg inn etter at man har blitt medlem. Mange av medlemmene igruppene inviterer ofte til forskjellige aktiviteter i nærmiljøet, og da er det bare å hive seg på.

Skrevet

Jeg skjønner akkurat hva du mener TS.

Jeg skal flytte til Stavanger selv snart jeg også pga min samboers jobb og han har familie der.

Er fra østlandet jeg også:)

Jeg kjenner 1 person i hele Stavanger så det er bare å ta kontakt hvis du vil:)

Når flytter du? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...