Karamba Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Reiser til Praha i neste uke. Noen som har tips til hva som er billig å kjøpe der? F.eks. kosmetikk, hårprodukter osv.. Blir nok en del kles-shopping også, skal bl.a. innom Zara en tur. Noen som vet om noen andre bra butikker?
Gjest Meep Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Jeg må si at jeg handlet mest på Zara da jeg var der. Ellers husker jeg ikke navnet på så mange butikker.
Hilde Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Prahas Mangobutikk er enooorm og utrolig lekker. Den ligger i hovedshoppinggaten, rett ved Mustek metrostasjon. I samme gate finner du Zara, Vero Moda (kanskje ikke så spennende..), Bata (7 etasjers skobutikk), New Yorker (billige klær, men ikke allverdens kvalitet), Puma Store, TGI Fridays (perfekt for lunsjing, prisene er veldig hyggelige, ca 1/4 av norske priser). En venninne kjøpte hårprodukter fra Redken i Praha, de var veldig billige, men venninnen min mener de var annerledes enn de man får kjøpt i Norge. Det er et handlesenter rett ved Andel metrostasjon som har endel kule butikker, blant annet Zara, massevis av skobutikker, Quicksilver, Levis og diverse annet. Det finnes også en Sephora her, men det var ikke spesielt billig. Jeg sjekket blant annet pris på Helena Rubinstein maskara, og fant ut at de lå hakket under norske priser, men over taxfreepriser. Det er også et stort handlesenter litt lenger ut fra byen, jeg husker ikke hva metrostasjonen het, men det tok vel 20-25 minutter. Her hadde de det meste, men ingen Zara. Nike, Mango, Pepe Jeans, HM, Vero Moda er blant butikkene jeg husker. Sportsutstyr er endel billigere i Praha enn i Norge. Kjøpte et par Nike Shox joggesko der til godt under norsk pris blant annet.
Gjest Meep Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Bare et lite tips: hvis dere skal spise ute så velg en resturant litt utenfor hovedtorget. Hvis dere bare går 5-10 minutter i en eller annen retning er maten mye rimeligere
Gjest Frk. Grønn Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Klær: Clockhouse, Kenvelo, New Yorker, Jannis, Zara Sko: Bata, Leiser Kaffe/Lunsj/Kake: Coffee Heaven Lunsj/Middag/Dessert: Pizza Coloseum
Karamba Skrevet 15. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2006 Tusen takk for gode tips! Tar gjerne i mot flere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå