Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En god kompis(Vemund) av min bestekompis, har funnet seg i den posisjon at dama lyver og er utro og vil ikke snakke med han om det.

Disse to har vært sammen i 2 år - det siste året har Vemund bodd i Finland pga av jobb. Før det var de samboere og alt var fryd og gammen.

Før det var jeg og Vemund, pluss vår felles kompis i samme vennegjeng i trondheim og vi fant på mye sammen og hadde det veldig moro. Makan til flott kar. Da var han visstnok ekstremt forelsket i meg, men tok ikke initiativ.

Nå vil vår felles kompis at jeg flørter og "prøver meg på" Vemund for å få han til å gå frå denne dama, som er utro og snakker usant om de utroligste ting. Vemund har det visst helt j...

vennen vår mener at jeg ved å gjøre dette "redder" Vemund, og bare kommer til å "speed things up" for å få forholdet oppløst, et forhold vår venn mener er dødsdømt.

Jeg er singel, og liker Vemund ufattelig godt.

Men er dette moralsk forsvarlig? er jo ikke akkurat fan av "cheating"....

Det er så mange impliserte at det er vanskelig å spå utfallet av dette hvis jeg setter i gang.

For the record. den felles vennen vår sier at Vemund fremdeles snakker mye om meg, og aldri riktig har glemt meg.

Helliger målet middelet?

Trenger råd!!!

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis Vemund er betatt av deg og du ikke er av han: nei. Han får det vel ikke noe mindre jævlig av å bli sviktet/lurt av venninna si i tillegg til dama...

Jeg synes heller dere bør snakke med han og hjelpe han så han kommer seg ut av dette forholdet, men uten de falske premissene.

Hvis du faktisk er betatt av han også ville jeg nok allikevel gjort det på denne måten. Ikke nødvendigvis den beste måten å starte et forhold på, det du foreslår.

Skrevet

Er MEGET betatt av han, men elsker(med beven i stemmen) han ikke.

Han er en av de få jeg føler meg fullstendig vel med.

Så har veldig lyst å gjøre det, men hva hvis han finner ut av det. Aiaiai. Han kommer hit om noen dager......

Skrevet

kjæresten hans høres ikke spesielt sympatisk ut :forvirret: Tror ikke jeg ville hatt spesielt dårlig samvittighet for å ha "ødelagt" (i gåseøyne fordi det høres ganske ødelagt ut allerede) et slikt forhold. Hvis du er betatt av ham, og han kanskje fremdeles er betatt av deg, så... Men du kan jo forsøke å snakke med ham, og se om det er håp for noe mer enn vennskap mellom dere :)

At du ikke elsker ham, gjør vel ikke så mye. Det å være betatt er jo en bra start ;)

Skrevet

Går du bevisst inn for å ødelegge forholdet ved å forføre han, og finner ut etterpå at du ikke vil være kjæresten hans, vil du garantert miste en venn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...