vackraflickan Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Jeg fryser lett og vil kjøpe en god og varm vinterdundyne. Men har ikke så mye peil på dyner. Dyner vi har kjøpt tidligere har kostet ca 700 kr og syns ingen har vært i god og holdbar kvalitet. Så går gjerne opp en del i pris som jeg får noe som holder i mange år. Hvor lønner det seg kjøpe dyner? Fru Lyng eller andre spesialbutikker? Kvalitet er det viktigste kriteriet. Og at den er varm selvsagt.
Gjest gjesta Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Jeg er klar over at du ber om tips når det gjelder dundyne, men jeg må bare Jeg er som deg veldig frossen av meg. Det er helt umulig og sovne dersom jeg er kald og fryser. Jeg har Høie exclusive. Den koster i dag ca 1000 kr. Jeg fryser overhode ikke. Den er utrolig varm og deilig. Ekssamboer ville ha det kaldt på soverommet og da mener jeg kaldt. Så kaldt at jeg begynte å måle hvor kaldt. Var nede i 3 plussgrader på natta og dyna mi holdt! En annen ting var at det var et helvete å stå opp av senga
vackraflickan Skrevet 14. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2006 Jeg er klar over at du ber om tips når det gjelder dundyne, men jeg må bare Jeg er som deg veldig frossen av meg. Det er helt umulig og sovne dersom jeg er kald og fryser. Jeg har Høie exclusive. Den koster i dag ca 1000 kr. Jeg fryser overhode ikke. Den er utrolig varm og deilig. Ekssamboer ville ha det kaldt på soverommet og da mener jeg kaldt. Så kaldt at jeg begynte å måle hvor kaldt. Var nede i 3 plussgrader på natta og dyna mi holdt! En annen ting var at det var et helvete å stå opp av senga ← Kjenner problemet. Jeg ligger under dyna for fryser meg skakk mens han ligger oppå og syns det er varmt. Og det er ikke moro stå opp da når det fortsatt er helt mørkt ute og man føler man er på nordpolen. Så i år har jeg planer om å fryse mindre.
Leo Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Vi har denne fra IKEA. (Som dobbeltdyne da riktignok, men det burde jo ikke ha så mye å si). Jeg frøs i hvert fall aldri under den i fjor vinter og da bodde vi i et gammelt hus hvor temperaturen generelt i huset gjerne krøp ned til +10 om natten og på soverommet var det ofte -5 og noen ganger enda lavere. Den inneholder gåsefjær og varmere blir det ikke med mindre man går for edderdun. Da er det imidlertid snakk om at en dyne koster 5 - 10.000. Skulle det være av interesse, har Fru Lyng ofte tilbud på slike har jeg sett. Jeg synes imidlertid det er en fordel at dyner ikke er dyrere enn at de kan skiftes ut med jevne mellomrom med tanke på alt som havner i dem. Man kan selvfølgelig rense dem, men da synes jeg ikke de blir like gode etterpå.
Gjest Fruktfat Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 jeg kjøpte ekstra lange dundyner på kid for for noen år siden, mener de kosta 2000,- pr stk. hun i butikken spurte om jeg fryser lett -noe jeg gjør- og fant dyner til meg. vi sover også med vinduet oppe, og har aldri frosset i disse dynene. sambo som gjerne likte å sove i bare laken klarer også å ligge under dyna på sommeren, de blir ikke klamme og jævlige som syntetiske dyner. jeg synes det er viktig at dyna er lang i tillegg til å være stor og tykk, så får man den helt rundt seg
Miss-X Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Kvaliteten på dundyner måles i bæreevne. Bæreevne 10 er middels kvalitet, så du bør kjøpe bæreevne 12 eller høyere. Pass også på at det er høyt innhold av dun og lite fjær ( det henger ofte sammen med bæreevnen ) Lykke til
Gjest gjesta Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Kjenner problemet. Jeg ligger under dyna for fryser meg skakk mens han ligger oppå og syns det er varmt. Og det er ikke moro stå opp da når det fortsatt er helt mørkt ute og man føler man er på nordpolen. Så i år har jeg planer om å fryse mindre. ← Poenget var at jeg aldri frøys med den dyna. Uansett hvor kaldt det var i rommet. Elsker dyna mi
Frk Johansen Skrevet 15. september 2006 #8 Skrevet 15. september 2006 Jeg kjøpte en dobbeldyne på Hansen & Dysvik i Sandvika når jeg ble skilt, den er god og varm men kostet også 5000 kroner. Nå etter to år er jeg fantastisk glad i den, og samboeren (ny!) min setter også pris på den. Den er ikke klam men pustende. Mener den heter Drømmedyna eller noe... Lykke til!
Gjest Høie exlusive Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 Jeg fryser lett og vil kjøpe en god og varm vinterdundyne. Men har ikke så mye peil på dyner. Dyner vi har kjøpt tidligere har kostet ca 700 kr og syns ingen har vært i god og holdbar kvalitet. Så går gjerne opp en del i pris som jeg får noe som holder i mange år. Hvor lønner det seg kjøpe dyner? Fru Lyng eller andre spesialbutikker? Kvalitet er det viktigste kriteriet. Og at den er varm selvsagt. ← Hei. kjøp høie exlusive som anbefalt. å den koster ikke 1000 kr som sagt i ett annet innlegg, får den for ca 400 hundre hos jysk. å er en av de beste dundynene. bruker den selv om vinteren. hilsen ansatt hos mascot høie.
Gjest beklager Skrevet 22. september 2006 #10 Skrevet 22. september 2006 Hei. kjøp høie exlusive som anbefalt. å den koster ikke 1000 kr som sagt i ett annet innlegg, får den for ca 400 hundre hos jysk. å er en av de beste dundynene. bruker den selv om vinteren. hilsen ansatt hos mascot høie. ← mente ikke å skrive att exclusive var en dun dyne, det er en fiber dyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå