Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Jepp, min opprinnelige hårfarge har drastisk skiftet farge over sommeren!! Når jeg var liten hadde jeg kritthvitt hår, og har alltid vært blond. De siste årene har jeg blitt mørkere om vinteren, og har dermed stripet det lysere jevnlig. Men igår satt mannen min og koste med håret mitt, og plutselig utbrøt han "Jeg trodde du så du var blond jeg? Det er jo bare tull, etterveksten din er jo nesten rustfarget!" Så i løpet av de to siste månedene har visst håret mitt gått fra å være blondt til å være rødt/rustfarget! Hva i all verden kan dette skyldes? Og hva i all verden bør jeg gjøre? Skal jeg fortsette å stripe det eller skal jeg prøve å farge det sånn som den "nye" ekte fargen er? Panikk!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Uuuuuu panikk Fortsett å farg det, da.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Uuuuuu panikk Fortsett å farg det, da. ← Stått opp med feil bein idag?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Jeg ville prøvd å farge det i den nye fargen. Rustrødt er jo en flott farge!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Jeg ville prøvd å farge det i den nye fargen. Rustrødt er jo en flott farge! ← Ja, det er det jeg vurderer! Men vil det ikke være vanskelig å få det blondt igjen hvis jeg ikke liker det rødt?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Ja, det er det jeg vurderer! Men vil det ikke være vanskelig å få det blondt igjen hvis jeg ikke liker det rødt? ← Tja. Avfarging hos frisøren skulle fikse det. Jeg ville uansett tatt sjansen!
Gjest Lanyah Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Jepp, min opprinnelige hårfarge har drastisk skiftet farge over sommeren!! Når jeg var liten hadde jeg kritthvitt hår, og har alltid vært blond. De siste årene har jeg blitt mørkere om vinteren, og har dermed stripet det lysere jevnlig. Men igår satt mannen min og koste med håret mitt, og plutselig utbrøt han "Jeg trodde du så du var blond jeg? Det er jo bare tull, etterveksten din er jo nesten rustfarget!" Så i løpet av de to siste månedene har visst håret mitt gått fra å være blondt til å være rødt/rustfarget! Hva i all verden kan dette skyldes? Og hva i all verden bør jeg gjøre? Skal jeg fortsette å stripe det eller skal jeg prøve å farge det sånn som den "nye" ekte fargen er? Panikk! ← Det er helt normalt å skifte hårfarge, hårenes vekstperiode er på 7 år, òg da kan de endre form (krøller, slett, fall) og farge. Det er ikke ofte det en er fødd med holder til du er voksen. Alle har kanskje sett og opplevd barn som har søte krøller når de er 2-4 år, men så klippes de ut, òg til slutt i skolealder har de slett hår. Veldig ofte! Dette kan skje i voksen alder ògså, voksne folk får ofte stivt hår når de blir eldre 40+, det er et døme på at håret forandrer seg. Jeg kjenner mangen som hadde kritthvitt hår når de var barn, mens nå har de mørkere lokker. Så det skyldes bare det. Det er ikke noe du har gjort! Det du kan gjøre er opp til deg selv, trives du med stripet lokker så forsetter du med det. Vil du se din opprinnelige farge lar du det vokse ut litt, så farger du det i en lik farge, eller lar det vokse helt ut.
Gjest Lanyah Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Ja, det er det jeg vurderer! Men vil det ikke være vanskelig å få det blondt igjen hvis jeg ikke liker det rødt? ← Det kan være litt varierende, rødt er den vanskligeste fargen å farge av. Den sitter utrolig godt i håret, så du skal ikke se bort i fra at det blir vanskelig å fjerne rødfargen. Jeg har vert i samme situasjon, jeg hadde svart..., farget det av, alt det røde satt igjen. Det er ikke for å skremme deg, men for å være ærlig! Så jeg tror aldri du ville få kunne få den samme blonde fargen igjen etter på. Stripet hår er slitasje, avfarging er slitasje. Men blondt vil det nok bli, men vi har jo mangen blonde nyanser i denne verden! Du kan jo sette inn nye striper etter avfargingen, for å bedre det. Men stakkars hår da...! Du kan jo sette inn en mildere form for farge, som å tone det istedet for å farge det (mini colorasjon). Det er lettere å fjerne om du skulle avfarge det igjen etterpå. Håper det ordner seg!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Tusen takk for svar Lanyah! Da tror jeg at jeg lar det vokse litt til, og ser an fargen for evnt å prøve sånn mini-colorasjon.
Gjest Meep Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 Selv ble jeg født med sort hår, så ble jeg gradvis lysere helt til jeg fikk kritthvitt hår i barnehagealder, og opp gjennom barneskole og ungdomsskole ble det bare mørkere. Nå er det brunt. Eller, det er rødt, fordi jeg farger det, men utveksten er brun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå