Gå til innhold

Ting og tang etter eks til min nye kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har vært sammen en stund nå, nesten 6 mnd, jeg bor der mer eller mindre. Han hadde samboer før, ble slutt for vel et år siden, det gikk dårlig siste året eller noe. Vi har hatt kjennskap til hverandre en god stund og altså på nyåret ble vi kjærester. Men av og til blir jeg litt plaget av at det dukker opp "minner" etter henne - blant annet kan det dukke opp en lapp i en skuff skrevet av ham til henne "veldig glad i deg, savner deg" og sånne ting. slike lapper skriver han aldri til meg.. :sjenert: og jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp heller. Det er ikke snakk om snoking, men snakk om lapper som dukker opp i leten etter sterinlys, en nøkkel eller sånne ting. Det står også småting som shampo, slenger noen belter i skapet, en jakke i skapet, navnet hennes står på postkassen fremdeles.. han er litt surrete, så sånne ting gjør ikke så mye - lurer mest på hvorfor han ikke skriver sånt til meg? og hvis det gikk så dårlig som han sier på slutten, hvorfor skrev han det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! Vi har vært sammen en stund nå, nesten 6 mnd, jeg bor der mer eller mindre. Han hadde samboer før, ble slutt for vel et år siden, det gikk dårlig siste året eller noe. Vi har hatt kjennskap til hverandre en god stund og altså på nyåret ble vi kjærester. Men av og til blir jeg litt plaget av at det dukker opp "minner" etter henne - blant annet kan det dukke opp en lapp i en skuff skrevet av ham til henne "veldig glad i deg, savner deg" og sånne ting. slike lapper skriver han aldri til meg.. :sjenert:  og jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp heller. Det er ikke snakk om snoking, men snakk om lapper som dukker opp i leten etter sterinlys, en nøkkel eller sånne ting. Det står også småting som shampo, slenger noen belter i skapet, en jakke i skapet, navnet hennes står på postkassen fremdeles.. han er litt surrete, så sånne ting gjør ikke så mye  - lurer mest på hvorfor han ikke skriver sånt til meg? og hvis det gikk så dårlig som han sier på slutten, hvorfor skrev han det da?

Kanskje nettopp fordi det gikk dårlig. Prøve å hente forholdet inn igjen.

Ikke sikkert han har skrevet slike ting til henne mens det gikk bra. Når det går bra, flyter ting mer av seg selv. Når det går dårlig, vil vel de fleste anstrenge seg litt ekstra.

Helt feil tankegang, men har sett det flere ganger.

Skrevet

Den eneste måten å få sikre svar på er vel ved å spørre han??

Skrevet

Det er jo ikkje sikkert at han skreiv desse lappane på slutten! Kan jo vere veldig gamle lappa. Eg skriv av og til slike lappa til sambuaren min, og vert dei rydda vekk i ein fei, kan dei nok dukke opp på dei raraste plassar ved seinare høve.

At han ikkje skriv slike lappar til deg kan ha mange forklaringar. Dette var noko han gjorde med sin eks, kanskje han ikkje vil gjere det same med deg. det kan òg vere fordi dette var noko denne eksen byrja med, og dei brukte å skrive slike lappar til kvarandre innimellom. Når du ikkje skriv slike lappar til han, kvifor skal då han skrive til deg? Kor "romantiske" gutane er har ofte noko med kor romantiske jentene er... Sjølv om han kunne vere den fløtepusen saman med andre er det ikkje sikkert han er det saman med deg, rett og slett av den grunn at han er usikker på om du ville likt det....

Skrevet

Det med lapper vet jeg ikke... Men jeg ville ikke gjort noe stor sak av det. Bare bedt han lagre de etterhvert som de ble funnet.

Men navnet på postkassen ville jeg spurt om han ikke kan forandre på. (Det var forøvrig det første jeg forandret på når jeg havnet i en liknende situasjon som kjæresten din..).

Shampoen hadde jeg kastet eller brukt uten dårlig samvittighet.. Jakken og beltene burde hun vel hente.

Skrevet

Ekser har en lei tendens til å ha gjenboere. Det hender fortsatt at jeg finner noe etter eksen min og det er tre år siden nå. Det er ikke ting jeg har tatt spesielt vare på, men det var rett og slett mange ting som samlet seg med ham. Han skrev alltid små lapper og kort til meg, kom med små gaver, skrev initialene våre på en miniblomsterpotte, tegnet hjerter... (Og nei, han var ikke norsk, men søramerikaner... ;) ). Det er ikke lett å rydde bort alt slikt, selv om jeg gjorde en innsats etter bruddet. Når jeg snart skal flytte, dukker det sikkert opp flere ting. Jeg håper han jeg skal flytte sammen med, ikke tar det ille opp at glemte ting dukker opp.

Han mener sikkert ikke noe galt med det, han har bare ikke ryddet bort alt. Med sjampo og slikt tenker han kanskje bare praktisk; flaskene er ikke tomme, så jeg lar dem bli stående. Kan jo bruke dem opp etterhvert.

Skrevet

Ikke ta det ille opp og ikke bli sjalu på din kjære. Min nye mann har masse ting som eksdama glemte igjen. Jeg har til og med brukt bindene hennes selv om hun sitter inne i dag for drap på sin avdøde samboer. Han var voldelig mot henne men det var ingen grunn til å drepe...

Men jeg fikk avsmak da han ga meg en forlovelsesring som var tiltenkt henne og jeg nektet selvfølgelig å ta den på fingeren. :overrasket:

Men kan du ikke be han fjerne navnet hennes fra postkassa? Det ville i alle fall jeg gjort.

Jeg har masse bilder av mine ekser og jeg kommer aldri til å kaste dem. Det er fortid og alle har en fortid. Jeg har postkort som jeg heller ikke kommer til å kaste. Mine minner vil jeg ha i fred. Jeg har til og med flere dagbøker som ingen får snike i og der står det mye om mine følelser for andre før jeg møtte han jeg er gift med i dag.

Skrevet
Min nye mann har masse ting som eksdama glemte igjen. Jeg har til og med brukt bindene hennes selv om hun sitter inne i dag for drap på sin avdøde samboer. Han var voldelig mot henne men det var ingen grunn til å drepe...

eh - altså; hun drepte sin ex men du er sammen med hennes ex og bruker hennes bind??

:overrasket:

Skrevet

Kan du ikke foreslå en rydde/vaskesjau i heimen? En god begrunnelse for at alt ditt skal få sin rette plass og at du skal bli litt mer hjemme. Sørg da for grundig gjennomgang og kast av henne etterlatenskaper.

Spør gjerne: Dtte beltet er vel ikke noe du skal ha, kan jeg kaste det?

Når jeg og mannen flyttet sammen og inn i nytt hus var vi veldig bevisste på å kaste ting fra eksens tid.

Skrevet

Ja, Carrot, men jeg trenger heldigvis ikke bind hver dag. Hun glemte de igjen der da han gjorde det slutt med henne. At hun drepte sin nye samboer er en stor tragedie og hun er et offer hun også selv om en voldelig mann ikke er en grunn til å drepe.

Men jeg nektet å ta på meg ringen som var tiltenkt henne da hun var sammen med min mann og jeg bruker ikke veska som hun glemte igjen i boligen.

Hele historien er bare trist, men nå orker jeg nesten ikke skrive mer om dette.

Hva var så galt med å bruke ubrukte bind selv om hun hadde tatt livet av sin nye samboer?

Forklar meg det.

Skrevet
At hun drepte sin nye samboer er en stor tragedie og hun er et offer hun også selv om en voldelig mann ikke er en grunn til å drepe.

Hva var så galt med å bruke ubrukte bind selv om hun hadde tatt livet av sin nye samboer?

Forklar meg det.

nei jeg fikk ikke problem med bindene i seg selv - men det der med at du var sammen med hennes ex som hun også var dømt for å drepe var litt vrient..

:)

Gjest Bindbruker
Skrevet

*lol*

Jeg ordla meg visst litt feil.

Og hun hadde ikke brukte bindene...

Skrevet

Jeg har også nettopp flyttet sammen med kjæresten min, men vi har flyttet sammen til et nytt sted. Han har hatt en del ting på lager blant annet bilder, brev, kort osv fra ekser sammen med alle de andre tingene sine. Når han da har pakket ting ut har disse tingene dukket opp, en lang stund sto det en pappeske på soverommet med masse tidligere minner fra ekser. Det har faktisk plaget meg veldig, jeg nevnte aldri dette til han, men satt bare esken bort på kottet så lenge.

Jeg prøver å tenke selv at ekser er fortid, men fikk en liten klump i magen da jeg skjønte hva som befant seg oppi der. Jeg har selv vært smart nok til å gjemme unna disse tingene før vi flyttet sammen, slik at han ikke skulle se det.

Kanskje gutter er litt mer utenksomme på dette???

Skrevet

Vi har sammen kastet en del ting til huset som har vært med på lasset fra oss begge - gardinene hans ekskone hadde valgt hadde ikke noe i vårt felles hjem å gjøre!

Bilder fra fortiden ligger merket i esker i boden sammen med et. andre gamle ting.

Skrevet

Ikke bli sur eller sjalu etterhvert som ting dukker opp - er han som menn flest ( min egen inkludert ) er han nok ubetenksom! ta det opp i en avslappet setting, at dere blir enige om å kaste slik etterhvert som det dukker opp. og at du finner slike lapper som ble skrevet, er et klassisk "redde stumpene" signal - ikke ta det personlig!

Skrevet
eh - altså;  hun drepte sin ex men du er sammen med hennes ex og bruker hennes bind??

At det går an å være så treg i knotten!

Eller gjør du deg bare vanskelig?

Skrevet

Har sett på bilder av eksene våre sammen vi...Ikke noe problem. Men fortid er fortid, så når vi flyttet sammen pakket vi fortidedn opp på loftet. Vi er trygge på hverandre og vet at ingen av ønsker oss tilbake i tid.

Skrevet
eh - altså;  hun drepte sin ex men du er sammen med hennes ex og bruker hennes bind??

En liten hemmelighet: Det går an å ha flere ex-samboere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...