Gå til innhold

Rebound-lady?

Smascha

Anbefalte innlegg

En god kompis(Vemund) av min bestekompis, har funnet seg i den posisjon at dama lyver og er utro og vil ikke snakke med han om det.

Disse to har vært sammen i 2 år - det siste året har Vemund bodd i Finland pga av jobb. Før det var de samboere og alt var fryd og gammen.

Før det var jeg og Vemund, pluss vår felles kompis i samme vennegjeng i trondheim og vi fant på mye sammen og hadde det veldig moro. Makan til flott kar. Da var han visstnok ekstremt forelsket i meg, men tok ikke initiativ.

Nå vil vår felles kompis at jeg flørter og "prøver meg på" Vemund for å få han til å gå frå denne dama, som er utro og snakker usant om de utroligste ting. Vemund har det visst helt j...

vennen vår mener at jeg ved å gjøre dette "redder" Vemund, og bare kommer til å "speed things up" for å få forholdet oppløst, et forhold vår venn mener er dødsdømt.

Jeg er singel, og liker Vemund ufattelig godt.

Men er dette moralsk forsvarlig? er jo ikke akkurat fan av "cheating"....

Det er så mange impliserte at det er vanskelig å spå utfallet av dette hvis jeg setter i gang.

For the record. den felles vennen vår sier at Vemund fremdeles snakker mye om meg, og aldri riktig har glemt meg.

Helliger målet middelet?

Trenger råd!!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke noen heller informere vemund om at dama er utro da? blir for mye sniking og uærlighet for min del. stakkars fyr, først er dama utro, så skal han lures av en annen slik at han kanskje gjør det slutt med den utro dama? så skal han sitte med dårlig samvittighet overfor dama si fordi han liker en ny en?? nei, rene linjer takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å innlede et seriøst forhold til ham, er det da ingen grunn til å nøle. Men unngå å ha sex med ham før han har gjort det slutt med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å innlede et seriøst forhold til ham, er det da ingen grunn til å nøle. Men unngå å ha sex med ham før han har gjort det slutt med henne.

[/quote

Hmm, godt råd! Akkurat etter mitt hjerte! :)

Men kan jeg fortelle han "opplegget" om en stund, eller aldri.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hans situasjon ville jeg helt klart blitt smigret av at partneren hadde tatt på seg oppgaven å redde meg fra den slemme heksa ;) Men - gitt at alt går din vei - du trenger jo ikke si det før om et år eller noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst å være rebound da? Høres litt ut som du liker ham veldig godt og kanskje, muligens, om atte vil noe mer?

Godt mulig jeg tar feil her, men pass på så du ikke til slutt trenger en rebound selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kommer til å få følelser for ham, også blir du kun en rebound. de fleste har en rebound etter et seriøst forhold. ganske vanlig ja.

mest sannsynlig sitter du der i "angreboksen" :) fordi du kun blir en rebound og tvilsomt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, nei. Du skal ikke lure han til utroskap... Hva i alle dager vet du eller din bestekompis om hva som er best for Vemund? Han er da et voksent menneske som må ta sine egne beslutninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har litt følelser for ham, så er det vel ikke akkurat noe opplegg... Da gjør du det jo egentlig like mye for din egen del. Men, som jeg sa i en annen tråd: snakk med ham først. Det er mest riktig at det ikke skjer noe mellom dere, før han er ute av forholdet med kjæresten sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begymre deg om du skal fortelle om opplegget eller ikke. Det høres ut som du gjør dette for din egen del (bra!). Og da er ikke opplegget viktig egentlig.

Om dere blir sammen, får volvo og hund osv kan det såklart være en morsom historie. Men jeg ville ikke sagt noe med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han vet at hun er utro. Men han har ikke sett det selv, og hun blånekter. Det kan jo hende at hun klarer å overbevise han til slutt....?

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...