Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten bagatell som jeg kom til å tenke på etter å ha sett tv-reklame med vintersko:

Vinteren nærmer seg og butikkene har allerede fått inn masse vinterklær og sko. Barna mine, som sikkert de fleste andre, trenger nye vinterstøvler før kulda kommer for fullt. Og når jeg ser alle de fine, nye støvlene i butikken har jeg lyst til å løpe og kjøpe :) . Har brent meg før på at jeg har vært tidlig ute og når snøen kommer så har støvlene krympet :sur: (eller føttene vokst...). Ulempen med å vente er at utvalget blir mindre - det har jeg også prøvd og endte opp med noen støvler som ikke falt i smak verken hos meg eller barnet, men hun var varm på føttene gjennom vinteren da :)

Hvor lenge drøyer dere før dere kjøper?

Og hvilken type sko synes dere er best? Vi har hatt både skinn med ullfor og gore-tex sko. Når de var små (under 4 år) synes jeg kanskje skinnskoene var de som holdt best på varmen selv om barna ikke beveget seg så mye. De ble fort kalde i gore-tex´en, og jeg prøvde med sokker med ulike "ingredienser" uten at det hjalp. I år frister det å kjøpe Nesnalobber, i alle fall til hun i barnehagen (hun på skolen tviler jeg på om vil gå med det - med mindre det blir "in"!). Vet at de bare kan brukes når det er tørt og kaldt, men stort sett så er det jo enten det eller cherox-vær!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har allerede kjøpt. Men vi har selvfølgelig kjøpt sko med god margin på str. De skal ikke bare vokse men også ha plass til ullsokker inni.

Jeg har kjøpt Skofusko til min 5-åring, og Tex... (oretex etterligning) fra Eurosko til min 3 åring.

Er spent på Skofusskoen - for slike har vi ikke prøvd før. De andre er de samme som vi alltid har kjøpt. Alltid fornøyd med de.

Ville ikke ventet iallefall.

Skrevet

Vi har brukt skofus sko med tex membran i flere år nå, og de skoa er skikkelig bra! Selv om de brukes hver dag så holder de lenger enn størrelsen passer. Vanntette, gode og varme, god bevegelighet og enkel for ungene å ta på selv. Guttungen fikk et par kjempedyre vintersko(husker ikke merket) med mormor et år, men de var ikke like gode som skofus-skoene. Nå får du 14 dagers returrett selv om skoene har vært hardt og aktivt brukt i alle 14 dagene, så det er jo verd et forsøk.

Jeg venter ofte med å kjøpe vintersko til vinteren er rett rundt hjørnet,men opplever ofte at det er mindre å velge i da. Men i barnehagen syns jeg det ikke er så viktig at jenta får rosa eller røde sko etc. svart passer godt til både gutter og jenter, og det er det alltid igjen av...

Skrevet

Gutten vår begynte i barnahagen nå i høst han er 3 år. Har sittet å sett i katalogene på vintersko til han. Lurt å ha ett par hjemme og et til å gå med i barnehagen eller ??? Og de som ser ut som støvler men med ffor er de bra(vet ikke hva de heter)) Hva gir dere for skoene, synes mange er altfor dyre!!

Skrevet

Jeg kjøpte to par vintersko til datteren min på salg i fjor jeg.. Da var det 70% avslag, prisen var opprinnelig 499,- per par.. Det var sånne gore-tex sko...

Heldigvis var jeg ganske så flink til å tippe størrelse, så skoene passer i år :sjarmor:

Tror det er kjekt å ha to par sko jeg, de blir jo gjerne våte/slitte i løpet av en vinter.. Dessuten har bena godt av å bytte sko innemellom, det gjelder både voksne og barn

Skrevet
Jeg kjøpte to par vintersko til datteren min på salg i fjor jeg.. Da var det 70% avslag, prisen var opprinnelig 499,- per par.. Det var sånne gore-tex sko...

Heldigvis var jeg ganske så flink til å tippe størrelse, så skoene passer i år :sjarmor:

Tror det er kjekt å ha to par sko jeg, de blir jo gjerne våte/slitte i løpet av en vinter.. Dessuten har bena godt av å bytte sko innemellom, det gjelder både voksne og barn

Hvor mye vokser beina på ca ett år da??

Skrevet

Vi har kjøpt sko allerede. Ble Viking goretex i år. I fjor, da han var mindre hadde vi Ponny Sympatex og var veldig fornøyde med dem. I fjor hadde vi str 23 i sko og i vinter må vi ha str 25. Men husk at det kun skal være sokk eller strømpebukse i Gore tex sko da. Ikke begge deler. Da blir den ikke så varm som om man har bare ett lag med sokker.

Skrevet
Gutten vår begynte i barnahagen nå i høst han er 3 år. Har sittet å sett i katalogene på vintersko til han. Lurt å ha ett par hjemme og et til å gå med i barnehagen eller ??? Og de som ser ut som støvler men med ffor er de bra(vet ikke hva de heter)) Hva gir dere for skoene, synes mange er altfor dyre!!

De som ser ut som støvler men med for heter sherox. De er et bra alternativ til støvler når høsten begynner å bli kald, men ikke så veldig bra som vintersko, for de er så tette at barna fort blir svette på beina og så kalde.

Skrevet
Vi har brukt skofus sko med tex membran i flere år nå, og de skoa er skikkelig bra! Selv om de brukes hver dag så holder de lenger enn størrelsen passer. Vanntette, gode og varme, god bevegelighet og enkel for ungene å ta på selv. Guttungen fikk et par kjempedyre vintersko(husker ikke merket) med mormor et år, men de var ikke like gode som skofus-skoene. Nå får du 14 dagers returrett selv om skoene har vært hardt og aktivt brukt i alle 14 dagene, så det er jo verd et forsøk.

:Nikke: Skriver under på den. Sønnen vår på 2 år hadde også disse skoene i fjor vinter. Veldig fornøyde med dem! Går nok for samme variant i år også. :)

Skrevet

Jeg har kjøpt sko fra Friends til kr 199; Veldig billig, men de var faktisk best i test hos Foreldre og barn/tv2 hjelper deg i fjor! De er helt ny, så har dessverre ingen erfaringer å komme med ennå :) De selges forøvrig fra str. 19 tror jeg..

Skrevet

Jeg venter ofte med å kjøpe vintersko til vinteren er rett rundt hjørnet,men opplever ofte at det er mindre å velge i da. Men i barnehagen syns jeg det ikke er så viktig at jenta får rosa eller røde sko etc. svart passer godt til både gutter og jenter, og det er det alltid igjen av...

Kanskje jeg skal kjøpe det til min gutt på 1,5? Er de de varmeste?

Skrevet
Kanskje jeg skal kjøpe det til min gutt på 1,5? Er de de varmeste?

Det er de beste av skoene vi har prøvd iallefall, så jeg kan godt anbefale dem. Men om de er varmere enn de andre skoene som blir nevn over her vet jeg ikke. Vet bare at jeg er kjempefornøyd med skofus-skoene.

Skrevet

Vi har også hatt Skofus sine sko, men da skinnskoene med ullfor. I butikken sa de at de var varmere enn sånne"tex-sko". Jeg synes uansett at før barna var tre år ble de kalde på føttene åkke som. De sitter jo ofte og leker rolig og da er det vanskelig å beholde varmen.

Ingen som har erfaring med Nesnalobber her?

Skrevet
Hvor mye vokser beina på ca ett år da??

Er ikke sikker jeg, men vi fikk god hjelp av betjeningen til å kjøpe skoene.. Hun brukte vel str. 19 i fjor, kjøpte i str. 22.. de er passe nå..

Men de vokser vel ikke så mye når de blir eldre.. kanskje?? vet egentlig ikke.. men betjeningen i sko butikker, og da spesielt de som har egne barn er vel flinke til å hjelpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...