Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Vi skal ha innvielses/bursdagsfest på lørdag og tenkte å gi ut et nabovarsel til de nærmeste naboene. (Vi bor i tomannsbolig og det er to slike tomannsboliger i samme vei) Noen forslag til hvordan nabovarselet bør utformes? Bør vi bare henge det opp ved postkassene, slik at også naboene lenger unna får beskjed, eller holder det med de nærmeste? Bare så det er sagt så virker naboene veldig tolerante, har fått beskjed om at de liker litt liv rundt seg. Men dette blir første skikkelige festen vi skal ha...
Krista83 Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 de nabovarslene jeg har "opploevd" har bare vært muntlige. Da var det venninna mi som gikk over til naboen (i en tomannsbolig) og gav beskjed om at det ble fest... Lettere å få en respons av en muntlig varsel...
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Hva med noe sånt som: Lørdag 16.09.06 kl19.00 skal vi ha innflytningsfest. Dersom støynivået blir for høyt, kan dere gi beskjed på tlf xxxxxxxx, så demper vi oss. Hilsen xxxxx og xxxxxx
Gjest baby-E Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Naboen her skal ha fest på lørdag. Han har hengt opp lapp på porten hvor det står at de skal ha fest, og at de håper vi kan tåle litt ekstra bråk denne kvelden/natten. Denne lappen ble hengt opp forige uke.
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Ja, veit jeg er litt seint ute... Men tida har flydd helt fra meg... Var så innmari lenge til når vi planla dette... Takk for tips
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Bare husk at nabovarsel uansett ikke gir deg grønt lys til å bråke så mye du vil. Vanlige regler for nattero gjelder i alle tilfeller, men det kan være et signal til naboen at dersom han/hun hadde planlagt å få besøk av en søster med nerveproblemer og to nyfødte spebarn akkurat den kvelden, så er det kanskje ikke riktig tidspunkt Jeg kjenner for øvrig noen som i nabovarselet bare skrev at "vi skal ha innflyttingsfest", sånn at naboene oppfattet det som at de var invitert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå