Gå til innhold

En 7 årings bursdagsfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at dagen i dag har vært råtøff. Selv for en tøffing som meg (ler).

Jeg fikk 15 småjenter hit på bursdagsbesøk til min 7 åring. Siden vi var i Sverige i en hytte, på hennes bursdag, så måtte vi jo bare ha en liten party for henne her hjemme.

I går (12/9) bakte jeg trippel røre med muffins. Som ble inni helsikes gode.

Og så bakte jeg sjokoladekake og dobbel deig med boller som jeg stappet fulle med ost og skinke.

Våknet i dag med en kvalme som ikke lignet grisen (jeg er ikke gravid nei).

Helt fortvilet ringte jeg min mann i 12.00 tiden, og sa at jeg håpte han ville komme bittelitt tidligere, slik at han kanskje kunne hjelpe meg litt.

Han sa: Nei, jeg tror ikke jeg kan det.

Så jeg fikk "Panikk" nesten her. Og ba 10 åringen om å hjelpe meg. Oh my god, hun hjalp meg mere enn noen sinne. Jeg fikk nesten hakeslepp. Nei jeg FIKK hakeslepp. Jeg raste gjennom kjøkkenet. Pga over 5 timer med baking i går, så var det mye rot der ja. Min lille herlige 10 åring ryddet stuen. Jeg måtte gå igjennom og rydde en gang til. Men mindre enn tidligere.

Så gikk 7 åringen ut med 3 åringen. Da fikk vi litt bedre "arbeidsplass" her. 10 åringen fòr ut med søppel, og jeg vasket opp.

Vasket badet, gangen og alt det vanlige. Men med litt mye rot her.

10 åringen blåste opp 40 ballonger. Og jeg sto på en stol jeg. Men jeg festet de i taket. Oii, vi hadde det gøy faktisk.

Så kom gubben hjem. En time før tiden. Han måtte rett i butikken og handle alle de brusene og alt det andre.

Alle de 15 ungene kom hit. Det gikk så bra. Men sånn midt i festen, så ble det veldig mye støy. Jeg ble helt gåen i hodet. Og ba dem gang på gang om å bruke innestemme. Nei da, det gikk ikke. Så sa jeg da det var på det verste: Den første som skriker nå, må gå.

Alle disse jentene hadde veldig godt humør . Så jeg sto der og holdt på å dåne av støy.

To av dem forfulgte meg gjennom hele huset. Veldig søte. Men med så mange i huset, så ble jeg temmelig :svett:.

Jeg sa til dem: Vil dere ikke leke med de andre da?

Men det hørte de ikke på.

De 20 siste minuttene, sto jeg og nesten så på klokken. Ikke ta det bokstavelig. Men dette var et støynivå, ulikt det kjente.

Da alle hadde gått for kvelden (20.00) så måtte vi bade våres tre barn. Og så bittelitt lekser. De sover som steiner nå. Min hodepine er borte endelig etter flere timer.

Og her sitter mamma på KG. For en ren skam.....

Sånn var vår dag. Og nå er det nattinatti her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig, og så flink du er til å bake.

Sikker på alle jentene har stooooooorkost seg i kveld. Takket være din kjempeinnsats.

Sov godt og drøm søtt, og vit at den største gleden du kan ha er å gjøre andre glad :)

Skrevet

Høres ut som du har hatt en travel dag, ja! Og jeg er sikker på at dattera di er kjempefornøyd med dagen sin. :)

Skrevet

Så flink 10-åring du har da. :)

Det er så godt å se når det virkelig gjelder så er det utrolig hva barna

kan klare å hjelpe til med. Selv om de klager seg unna ellers, så stiller de opp når det trengs.

Han/hun var jo så flink å hjelpe, og sikkert kjempestolt også. :smilbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...