Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk tlf i dag av et veneparr, de lurte på om jeg ville ta en tur i kveld.

greit, jeg dro bort ca 9, da hadde kona i huset lakt seg så jeg og gubben blei sitende og prate lit, lit seinere komm en annen kompis bortom, det blei lit vin og mye latter.

etter noen timer sku jeg ut og lufte meg lit, døra sto åpen og når jeg skulle inn igjen hørte jeg han som eide huset si " hadde håpa bare du kom i kveld men xxx bare trenger seg på, faen så lei den gutten nå"

jeg blei jo lit paff, spesielt siden det var han som ringte og spurte om jeg tokk en tur, men gikk inn og tenkte jeg skulle late som ingen ting, drikke opp vinnglasset og dra.

da spør de plutselig om jeg vet hva respekt betyr?

jeg definerer respekt og spørr om det er et hint, de sier at neida, det er bare noe vi begge er opptatt av, at alle skal vise hverandre respekt, jeg sier ok, drikker opp og skal gå.

da begynner de og mase om at jeg skal bli, bare lit til?et glass til osv.

hvorfor, når alt de ønsker er at jeg forsvinner?

hvorfor be meg bort når han ikke ønsker meg der?

hvorfor skal jeg egentlig bry meg om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvorfor, når alt de ønsker er at jeg forsvinner?

Vet ikke

hvorfor be meg bort når han ikke ønsker meg der?

Vet ikke

hvorfor skal jeg egentlig bry meg om det?

Vet ikke

Veldig vanskelige spørsmål å svare på hvis man ikke er deg eller kompisen din.

Skrevet

itte bry deg, ta det som en lærepenge og gå videre.

Skrevet

De høres ikke ut som venner som det er verdt å ta vare på. Two-faced kaller man det på engelsk, og det ordet er så jævla dekkende. Folk som smiler til deg, men baksnakker deg bak din rygg er ingenting å trakte etter.

Jeg synes godt du kan fortelle "kameraten" din om hvorfor du ikke vil se han om han ringer igjen.

Skrevet

Ikke gå dit mer. Bruk tiden din på noen som er verdt det.

Skrevet
De høres ikke ut som venner som det er verdt å ta vare på. Two-faced kaller man det på engelsk, og det ordet er så jævla dekkende. Folk som smiler til deg, men baksnakker deg bak din rygg er ingenting å trakte etter.

Jeg synes godt du kan fortelle "kameraten" din om hvorfor du ikke vil se han om han ringer igjen.

God beskrivelse! Har vi noe dekkende utrykk for Two-faced på norsk, selv om det er ganske utbredt?

Gjest Bare innom
Skrevet

Mulig at han faktisk ønset at du skulle komme, men ikke ønsket å si det til den andre kompisen?

Et par ganger når en bekjent har "meldt sin ankomst", så har jeg gjort noe av det samme.

Jeg vet at når hun kommer, så blir det bare "problemsnakk" og diskusjoner om ting som hendte for 20 år siden, og det er ikke alltid jeg er i humør til dette.

Da har det hent at jeg har bedt en venninne stikke innom, fordi dette bremser vanligvis "problemsnakket".

Om så den "bekjente" spør om hvorfor min venninne er der, så sier jeg aldri at jeg ba henne om å komme for å slippe å være alene med min bekjente, jeg sier at hun bare stakk innom en tur.

Dårlig gjort kanskje, men for meg er dette å beskytte meg selv!

Kan det være slik med din kompis også? Kanskje han ba deg stikke innom så han skulle slippe å være alene med den andre kompisen?

Skrevet
etter noen timer sku jeg ut og lufte meg lit,

Kanskje du rett og slett var der for lenge? Det er ikke bare-bare å kaste ut besøket heller.

Jeg vet ikke, var bare en tanke.

Skrevet

Be han dra til helvete. slike trenger man virkelig ikke

Skrevet
God beskrivelse! Har vi  noe dekkende utrykk for Two-faced på norsk, selv om det er ganske utbredt?

Vel, nærmeste jeg kommer på må jo være 'falsk'.

Skrevet
Kanskje du rett og slett var der for lenge? Det er ikke bare-bare å kaste ut besøket heller.

Vel, man merker jo fort på stemninga om man ikke er ønsket da. Hvis det er latter og moro, og samtalen glir lett, så er jo ikke det akkurat noen indikasjon om at huseieren ønsker at XXX skal gå. Dessuten er det ikke så vanskelig å si "Men du? Jeg begynner å bli stuptrøtt nå..." heller.

Gjest beekeeper
Skrevet

Da skulle de jo ikke ha mast på han om at han skulle være der litt lenger eller?

Jeg synes det høres ut som personer som bare baksnakker for å opphøye seg selv. Blir kvalm av sånne folk.

Skrevet

trådstarter her.

kona hans ringte i går og hørte fort at her var det noe galt, så etter lit nekting og unnasnakk fortalte jeg hva som hadde skjedd. hu trudde først jeg hadde hørt feil får begge to sier de synes jeg er interesang og kul, så hun forsto at jeg var såra men mente det ikke var noe og bry seg om.

jeg forklarte at jeg vil holde meg lit unna heretter, noe hun mente var feil gjort da både hu , unga og gubben ville savne meg, men hun forsto at jeg ville og beklaget det.

hun trudde kansje de to andre hadde planlakt noe seg i mellom og at jeg da ufrivillig sto i veien, men hvorfor da be meg dit?

ang og bli for lenge så blei glasset fyllt opp gjevnt og hver gang jeg sa jeg sku dra var det store protester.

Som dere sier her så er de ikke noe og spare på, jeg klarer meg fint uten de å jeg gidder ikke krype for folk for og ha venner, deres tap.

takk for alle svar

Skrevet

Ja, kan virkelig se det for meg brukt i en samtale: "Duu... Ditt løgnaktige.... Janusansikt!!" "Kalte du meg?? Anusansikt?!?" :ler:

Gjest beekeeper
Skrevet
Ja, kan virkelig se det for meg brukt i en samtale:  "Duu...  Ditt løgnaktige.... Janusansikt!!"  "Kalte du meg?? Anusansikt?!?" :ler:

:ler:

Gjest Labellamia
Skrevet
itte bry deg, ta det som en lærepenge og gå videre.

:forvirret: Unnskyld min uvitenhet, men hva er lærepengen her? Han er blitt sået av en kompis og ikke gjort noe galt.

Skrevet
Vet ikke

Vet ikke

Vet ikke

Veldig vanskelige spørsmål å svare på hvis man ikke er deg eller kompisen din.

WTF??

hvorfor svarer du egentlig?? skikkelig unødvendige svar synes nå jeg. :forvirret:

Skrevet
God beskrivelse! Har vi  noe dekkende utrykk for Two-faced på norsk, selv om det er ganske utbredt?

Øyentjener.

DGP

Skrevet

Janusansikt er mer at man skjuler negative sider ved seg selv, tror jeg. Øyentjener viser mer til at man smisker for noen.

DGP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...