Gå til innhold

Hva er grappa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags drikke er grappa? Er det italiensk? Og når drikker man det?

Skrevet

Eh...høres jo deilig ut... :klø: Lages av rester etter vinproduksjon?

Trodde grappa var litt "eksklusivt".

Skrevet
Eh...høres jo deilig ut... :klø: Lages av rester etter vinproduksjon?

Trodde grappa var litt "eksklusivt".

Jeg synes du bør smake - og legge ut rapport her etterpå så jeg vet om jeg bør smake eller ikke :ler:;)

Skrevet

Ja! Kan noen anbefale meg en god vin basert på drueskall og druesteiner?

:ler:

Skrevet

Jeg tror forresten Grappa MÅ være noe bra, for man får ikke en Grappa under 350 på polet.

Skrevet
Ja! Kan noen anbefale meg en god vin basert på drueskall og druesteiner?

:ler:

Jeg kan lage en til deg! :sjarmor:

Jeg kan kjøpe druer på Rema i morgen, også kan jeg dra av skallet, mose dette sammen med steinene også kan jeg tråkke på de før jeg heller over masse sprit! Blir så godt atte! :hoppe: Spesialpris for deg; bare 5000 kroner :)

Skrevet
Jeg tror forresten Grappa MÅ være noe bra, for man får ikke en Grappa under 350 på polet.

Det finnes dyr kaviar også, men det betyr ikke at det er godt. Mulig det er eksklusivt, men overhodet ikke godt

Skrevet

Jo, det har du rett i...

Noen her som har smakt Grappe eller?

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja! Og det smaker møkk for min del!!! Sterkt og fælt, fikk det i Italia, fikk også noe som hette Limoncella, det smakte og noe verre!!! :kvalm:

Skrevet

Jeg mener det var dette min forlovede fikk servert på et kurs han var på i helga.

Alle fikk et glass (25 stykker) og ingen var særlig begeistra (dette var et utvalg folk, kvinner og menn i ulik alder). Noen påtok seg likevel ansvaret for å drikke det opp da...

Skrevet

Jeg har smakt grappa og synes ikke det er spesielt godt. Minner litt om aquavit. Men jeg har et par kompiser som eeeeelsker grappa, så det er vel med den som med alt annet: en smakssak.

Skrevet

Har smakt det, og syns det minner om dårlig hjemmebrent,æsj og fysj. Beklager, men det får bare være så dyrt og fint det vil, jeg orker det ikke.

(ikke at jeg drikker hjemmebrent så ofte da.) :ler:

Skrevet

Grappa er ikke godt. :riste:

Annonse
Skrevet

Grappa kan være noe av det verste som finnes - og noe av det beste som finnes. Kvaliteten er enormt varierende, de verste smaker dårlig hjemmebrent. De beste synes jeg smaker fantastisk! Den ene de selger på Vinmonopolet "mitt" er meget bra, og ganske mild og snill i smaken. Den er på bronsefarget boks.

Drikkes som en avslutning på måltidet, dvs. etter evt. dessert og kaffe. Spesielt godt hvis man har spist litt "tung" mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...