Far til 2 Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Skal vil stilltiende la Israel fortsette denne typen massedrap på sivile- Israel skjøt 1,2 MILLIONER eksplosiver inn i Libanon. Bare iløpet av de siste 24 timene er 7 mennesker såret. Det ser ut til at også Israelere reagerer på de utryddelsesforsøk som Israel (egen regjering) gjør mot uskyldige sivile. Fra tidligere vet vi at spesielt barn er utsatt. Dette sitter USA og mer eller mindre applauderer. Nå kommer det også frem at Israel har skutt fosforbomber som skaper enorme lidelser blandt en sivilbefolkning som ble bombet med tradisjonelle granater om de forsøkte å rømme fra dette inferno. Jeg får stadig større forståelse for hvorfor den Israelske regjeringen og Bush i USA blir mindre og mindre populære i resten av verden.
BMD Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 (endret) Andre soldater sier at det ble skutt ut granater med fosfor med hensikt å starte branner. Det er forbudt å bruke fosfor mot mennesker, ifølge Røde Kors.Det sto ingenting om at de var brukt direkte mot mennesker. Ikke det at jeg stoler så veldig på den israelske ledelses medmenneskelighet. Det sier vel mest om VGs slurvete holdning i forhold til å gjengi fakta. Internasjonale menneskerettsorganisasjoner har i lang tid arbeidet for et forbud mot klasebomber fordi de rammer vilkårlig og ofte skader sivile. Fordi mange småbomber blir liggende udetonert, skaper de også store minefelt hvor sivile risikerer å bli drept lenge etter at en konflikt er over. I Sør-Libanon har 16 personer mistet livet og over 40 blitt såret av klasebomber siden våpenhvilen mellom Hizbollah og Israel trådte i kraft 14. august. Alle ustyrte bomber rammer vilkårlig, og ensidig forbud mot klasebomber er feil vei å gå. Problemet er ikke at de har mange delladninger, men at de, som de fleste bomber og granater idag, har hårreisende høye feilrater (gjerne 15-20%; http://en.wikipedia.org/wiki/Cluster_bomb ). Udetonert ammunisjon blir så liggende og kan lett gå av når hvis man kommer borti dem. Derfor burde man i stedet jobbe for å forby våpen med netto feilrate over <velg et tall> %. Endret 13. september 2006 av BMD
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Jeg får stadig større forståelse for hvorfor den Israelske regjeringen og Bush i USA blir mindre og mindre populære i resten av verden. Har du prøvd å forstå hvem du selv er, tenk om noen vil utrydde dine barn, fordi du en gang i livet har fornærmet en som nå vil hevne seg med å drepe dine barn. Verden er like syk på alle kanter, ikke bare i midt-østen. Du er en forkjemper, men hva driver deg, er det kjærlighet? jeg spør dumt, men er du voksen kan du vel svare for deg, ikke så populært å støtte seg til en side, det får alltid kritikk, håper du en gang at ingen skal kritisere deg, da har du i så tilfelle gjort noe enestående. At drap og andre forferdelige ting burde ikke ties nei, du kjemper en sak intet menneske kan gjøre noe med utenom at vi samles til kamp mot hatet med kjærlighet, det beste våpen mot død og ødeleggelse er liv og kjærlighet. Når jødene gir opp sin tann for tann kamp, da tror jeg på fred for ikke bare midt-østen, men fra der og ut til verdens ender.
Far til 2 Skrevet 14. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2006 Har du prøvd å forstå hvem du selv er, tenk om noen vil utrydde dine barn, fordi du en gang i livet har fornærmet en som nå vil hevne seg med å drepe dine barn.← Hvis noen ønsket å utrydde mine barn ville jeg forsøkt å komme i dialog med den som truet med det for å få til en fredlig løsning. Den Israelske regjeringen har til sammelikning nektet å snakke med den palestinske regjeringen (selv om Israel hittill har benyttet andre metoder enn klasebomber og fosfor bomber på Gaza strippen). Verden er like syk på alle kanter, ikke bare i midt-østen. Du er en forkjemper, men hva driver deg, er det kjærlighet? jeg spør dumt, men er du voksen kan du vel svare for deg, ikke så populært å støtte seg til en side, det får alltid kritikk, håper du en gang at ingen skal kritisere deg, da har du i så tilfelle gjort noe enestående. ← Mht kritikk skal jeg love at jeg ikke er redd for kritiske tilbakemeldinger mht mine meninger. Det er en forutsetning for meg som er kritisk til en del av lovverket som relaterer seg til barn, og spesielt i et forum som KG. Men dette med å tåle kritikk gjelder enhver som har en mening som ikke sammenfaller med hva propaganda apparatene rundt om i verden mener. Det burde også den Israleske regjeringen og de som støtter drapene av uskyldig sivile innse. At drap og andre forferdelige ting burde ikke ties nei, du kjemper en sak intet menneske kan gjøre noe med utenom at vi samles til kamp mot hatet med kjærlighet, det beste våpen mot død og ødeleggelse er liv og kjærlighet. Når jødene gir opp sin tann for tann kamp, da tror jeg på fred for ikke bare midt-østen, men fra der og ut til verdens ender. ← Dette kan jeg langt på vei være enig i. Jeg tror at mange årsaker til konflikt er maktbehovet og pengebehovet kombinert med manglende rettferdighet og forståelse for menneskers grunnleggende behov som er basis for det meste av konflikter. Som du sier er de forferdelige tingene vi gjør mot hverandre ikke noe jeg kan gjøre noe med alene. Kansje jeg ikke har rett i mine meninger engang. Men eneste måte å finne det ut er å fortelle hva jeg mener, få motargumenter og akseptere kompromisser som alle parter kan leve med uten å undertrykke eller latterliggjøre andre og at flertallet ivaretar mindretallet på en god måte.
KR-øst Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Skal vil stilltiende la Israel fortsette denne typen massedrap på sivile- Israel skjøt 1,2 MILLIONER eksplosiver inn i Libanon. Bare iløpet av de siste 24 timene er 7 mennesker såret. Det ser ut til at også Israelere reagerer på de utryddelsesforsøk som Israel (egen regjering) gjør mot uskyldige sivile. Fra tidligere vet vi at spesielt barn er utsatt. Dette sitter USA og mer eller mindre applauderer. Nå kommer det også frem at Israel har skutt fosforbomber som skaper enorme lidelser blandt en sivilbefolkning som ble bombet med tradisjonelle granater om de forsøkte å rømme fra dette inferno. Jeg får stadig større forståelse for hvorfor den Israelske regjeringen og Bush i USA blir mindre og mindre populære i resten av verden. ← Jeg tror de fleste her inne begynner å forstå din taktikk nå. Du starter stadig nye tråder med skarp kritikk mot Israel, i stedet for å svare på direkte spørsmål. Dessuten så nevner du aldri at dine terroristvenner gjør noe galt. Du bebreider dem ikke engang for at de tar knekken på sitt eget folk ved å terrorisere dem. Og de har skutt tusenvis av raketter inn i Israel, men dette har du tydeligvis ikke fått med deg. Man blir vel blind når en er drevet av hat.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Jeg tror at mange årsaker til konflikt er maktbehovet og pengebehovet kombinert med manglende rettferdighet og forståelse for menneskers grunnleggende behov som er basis for det meste av konflikter. Og hva er så menneskers grunnleggende behov?? Hva jager vi etter, kan du svare på det??
talin Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Skal *klipp* verden. Har du ikke fått med deg at der er fred i Libanon nå?
Far til 2 Skrevet 14. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2006 Og hva er så menneskers grunnleggende behov?? Hva jager vi etter, kan du svare på det?? ← Jeg er fortsatt tilhenger av Maslov, så det betyr vann, mat klær, etc, etc.
talin Skrevet 15. september 2006 #9 Skrevet 15. september 2006 Jeg er fortsatt tilhenger av Maslov, så det betyr vann, mat klær, etc, etc. ← Og sikkerhet.
Far til 2 Skrevet 15. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 15. september 2006 Og sikkerhet. ← Nettopp. Hvis jeg eier en brønn eller annen form for vannkilde vil jeg gjøre alt for å forsvare den slik at mine barn, slekt, og venner fortsatt kan overleve. Men når Israel bygger opp bosetninger og jager meg fra plassen med tanks og helikopter slik Israel har gjort på Vestbredden, Golan høyden og andre områder innser jeg at min egen sikkerhet ikke lenger eksisterer. De områden som FN definerte som "mitt" område er nå fratatt det folket som eide dette slik FN definerte grensene i 1947. Når en av verdens største drapsmaskiner invanderer et land som Libanon, tydligvis med det for øyet å drepe flest mulig sivile vha klasebomber, - da innser jeg at min sikkerhet ikke lenger er det FN i sin tid hadde intensjoner om.
talin Skrevet 15. september 2006 #11 Skrevet 15. september 2006 Nettopp *klipp* om. Eller når Hizbolla går til angrep på Israelske soldater på Israelsk land.
KR-øst Skrevet 15. september 2006 #12 Skrevet 15. september 2006 Nettopp. Hvis jeg eier en brønn eller annen form for vannkilde vil jeg gjøre alt for å forsvare den slik at mine barn, slekt, og venner fortsatt kan overleve. Men når Israel bygger opp bosetninger og jager meg fra plassen med tanks og helikopter slik Israel har gjort på Vestbredden, Golan høyden og andre områder innser jeg at min egen sikkerhet ikke lenger eksisterer. De områden som FN definerte som "mitt" område er nå fratatt det folket som eide dette slik FN definerte grensene i 1947. Når en av verdens største drapsmaskiner invanderer et land som Libanon, tydligvis med det for øyet å drepe flest mulig sivile vha klasebomber, - da innser jeg at min sikkerhet ikke lenger er det FN i sin tid hadde intensjoner om. ← Kan du komme med opplysninger om hvordan FN definerte "ditt" område i 1947? Kan du gjøre det før du starter en ny tråd om Israel?
Far til 2 Skrevet 16. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 16. september 2006 Eller når Hizbolla går til angrep på Israelske soldater på Israelsk land. ← Problemer er at Israel har okuperet landområder som ble definert som Palestinerenes landområder. FN har aldri akseptert de områdene som Israel definerer som sine.
Far til 2 Skrevet 16. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 16. september 2006 Kan du komme med opplysninger om hvordan FN definerte "ditt" område i 1947? Kan du gjøre det før du starter en ny tråd om Israel? ← At jeg bruker "mitt" og "ditt" har sin bakgrunn i spørsmålet ovenfor når det sblir spurt om behovet for min sikkerhet. Jeg har personlig ingen andre interesser i området enn å spare flest mulig liv. Men med en ensidig oppbygging av militærmakt de siste 50 å+rene, ved siden av enorme pengeoverføringer til Israel, ser jeg ikke andre løsninger enn at verden må gjøre det samme ovenfor palestinerene og andre som har måttet flykte fra den Isrelaske krigsmaskinen. Dette er den britiske planen for hvordan landområdene britene hadde styrt skulle foredles. Dette er hva FN's mindretall syntes var riktig landområder. Dette er hva FN's flertall mente var riktig fordeling Som du ser økte størrelsen landområder betraktlig. Det som ikke kommer frem var at FN hadde tenkt å gi jødene et landområde i Afrika før dette, men ettersom en mindre gruppe jøder hadde bosatt seg på de palestinske områdene ble Israel overbevist om at deler av disse områdene burde tildeles jødene.
talin Skrevet 16. september 2006 #15 Skrevet 16. september 2006 Problemer er at Israel har okuperet landområder som ble definert som Palestinerenes landområder. FN har aldri akseptert de områdene som Israel definerer som sine. Hizbolla holder da til i Libanon.
Far til 2 Skrevet 16. september 2006 Forfatter #16 Skrevet 16. september 2006 Hizbolla holder da til i Libanon. ← Og er en del av regjereingen i Libanon. Hizbolla er også en av svært få organisasjoner som bygger skoler, sykehus, boliger, etc, etc. Israel er et av svært få land som gjør sitt ytterste for å bombe dette (samtidig som de mener at Hizbolla er terrorister, mens Israels egen bombing av sivile ikke er terrorisme).
talin Skrevet 16. september 2006 #17 Skrevet 16. september 2006 (samtidig som de mener at Hizbolla er terrorister, mens Israels egen bombing av sivile ikke er terrorisme). Er det Israels feil at Hizbolla velger å gjemme seg bak sivile?
talin Skrevet 16. september 2006 #18 Skrevet 16. september 2006 Og er en del av regjereingen i Libanon. Og da bør de oppføre seg som ansvarlige politiker og ikke igangsette aksjoner som ville fremtvinge en respons ifra Israel.
Far til 2 Skrevet 16. september 2006 Forfatter #19 Skrevet 16. september 2006 Det er ikke at Israel protesterer jeg og store deler av verden reagerer på. Det er omfanget av den reaksjonen Israel har vist. Pga at 2 soldater ble kidnappet skjøt Israel 1700 (ettusen syvhundre) sprenglegemer PR TIME inn i Libanon. Sprenglegmer som beviselig har drept mange ganger så mange sivile som militære. Pga disse 2 kidnappede soldatene drepte Israel en SIVIL hver 15.time og skadet mange mange fler. Og aldri før i verdenshistorien har det blitt benyttet så mange sprenglegemer på så lite område samtidig som de sivile ble forhindret fra å rømme fordi Israel også bombet kortesjer med sivile (ref bl.a. CNN direktesendte reportasje på TV) som forsøkte å rømme fra området. Det er denne form for krigføring mot sivile verdensopinionen reagerer på.
KR-øst Skrevet 17. september 2006 #20 Skrevet 17. september 2006 At jeg bruker "mitt" og "ditt" har sin bakgrunn i spørsmålet ovenfor når det sblir spurt om behovet for min sikkerhet. Jeg har personlig ingen andre interesser i området enn å spare flest mulig liv. Men med en ensidig oppbygging av militærmakt de siste 50 å+rene, ved siden av enorme pengeoverføringer til Israel, ser jeg ikke andre løsninger enn at verden må gjøre det samme ovenfor palestinerene og andre som har måttet flykte fra den Isrelaske krigsmaskinen. Dette er den britiske planen for hvordan landområdene britene hadde styrt skulle foredles. Dette er hva FN's mindretall syntes var riktig landområder. Dette er hva FN's flertall mente var riktig fordeling Som du ser økte størrelsen landområder betraktlig. Det som ikke kommer frem var at FN hadde tenkt å gi jødene et landområde i Afrika før dette, men ettersom en mindre gruppe jøder hadde bosatt seg på de palestinske områdene ble Israel overbevist om at deler av disse områdene burde tildeles jødene. ← Disse kartene du viser til, var umulig å forstå. Men faktum er at israelerne først var tiltenkt et område som også omfattet Judea og Samaria, det såkalte Vestbredden og hele Transjordan, som i dag heter Jordan. Hele Vestbredden(Judea og Samaria) var under jordansk kontroll, og det bodde ikke en eneste jøde i området. Det var først da Israel tok området i 6-dagers krigen at en palestinsk nasjonalbevegelse så dagens lys. De arabiske flyktningene fra 1948 har derfor i de siste 53 årene blitt holdt som politiske gisler. De arabiske nasjonene har nektet å ta seg av dem og integrere dem, men har foretrukket å bruke dem som et pressmiddel mot Israel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå