Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Klarte selvfølgelig ikke ¨å lavere å kjøpe enhvit boblejakke i fjor, selv om jeg visste at det ikke var lurt. Har fått noen flekker i fet fra skiheisene og mye rester ab foundstion på innsiden av den hvite kragen. Dessverre gikk ikke noe av dette ut i vask hos renseriet. Hva nå? Kan man farge en dun jakke, noen tipr til hva jeg kan gjøre for å skjule founfationen og de andre flekkene?
NullHull Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Det er vel egentlig ikke anbefalt av "ekspertene", men jeg har alltid vasket mine dun-jakker hjemme i vaskemaskinen når behovet for en rens melder seg. Rett og slett forsiktig vask på 30 grader og lett sentrifugering etterpå. Går så fint atte ! (Men ikke for ofte...). Kjøpte en hvit Nike-dunjakke i fjor, og da den fikk "sminke-kant" i halsen+ litt kaffe-flekker og sånt, brukte jeg Vanish (eller Biotex går like bra) på flekkene, lot det virke litt, før den fikk en tur i maskinen. Like fin og hvit som ny kom den ut igjen .
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Å det er akkurat den jeg også har kjøpt, men det er rart at de brune sminkeflekkene på kragen ikke gikk ut i rens! tenkte at renseriet sin vask ville få det bedre ut enn meg, derfor prøvde jeg ikke selv en gang. Men nå spørs det om jeg skal prøve med de flekkfjerne middlene du brukte. Men flekkene er jo mange mnd*er gammle, så det spørs om de går ut. Hvor lenge etter at flekkene kom, vasket du jakken?
Wonders Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Det finnes vaskemaskiner som bare vugger tøyet nå...du lot vell tiden gå forlenge mellom hver rens da. Renser alt mitt på smart club, er alltis fornøyd, og hvit er yndlingsfargen min, har det i alt som er. Og jeg får det alltid rent og pent på Alna ja. BILLIG OXO!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå