Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Vi tenker på å bygge hus, men har veldig liten peiling på hva det egentlig koster. Jeg fant denne oversikten her: http://www.eiendomsagenten.no/Boligkjoperi...gekostnader.htm Men jeg vet ikke hvor riktig dette er. Håper det er noen som har innspill!
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Vi har nettopp bygget hus, og jeg skulle ønske vi hadde sett det regnestykket i forkant... Dvs. at tar du høyde for de kostnadene der, skal du være godt forberedt! Om det er riktig eller ikke er vanskelig å si, men jeg tror det meste var med. Det var ikke noe "skrytebilde" av byggekostnadene i hvert fall. Kanskje noe koster mindre og noe mer, men totalen var ikke fjern i det hele tatt! Lykke til!
Buster Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Har et vennepar som nettopp har bygget og de støtter nok langt på vei det som personen over svarte, at det sier nok ganske mye om hvordan det er. Derimot så var nok denne prislappen noe høy i forhold til hva man kan bygge for om man er litt heldig. Det viktigste er i alle tilfeller at du tar høyde for at den prisen du regner med at huset vil koste deg, kanskje kan bli 10-15% dyrere når alt kommer til alt dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Dette ser veldig riktig ut, vi skal bygge hus nummer to og har satt opp følgende regnestykke basert på tidligere erfaringer: tomt 1 mil grunnarbeid 0,2 ferdighus inkl garasje 1,5 mil innvendig materialer/arbeid 0,4 div gebyrer/avgifter 0,2 nero
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Vi tenker på å bygge hus, men har veldig liten peiling på hva det egentlig koster. Jeg fant denne oversikten her: http://www.eiendomsagenten.no/Boligkjoperi...gekostnader.htm Men jeg vet ikke hvor riktig dette er. Håper det er noen som har innspill! ← eneste jeg reagerte på var garagen. Den varbillig da......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå