Gjest snart bryllup.... Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Vi skal ha en god venn som toastmaster hos oss. Er sikkert ikke strengt tatt nødvendig, men han har gjort dette med stor suksess før, og det er betryggende for oss å kunne konsentrere oss om å bli gift :rosasmil: Det vi lurer på er om andre har tips til hva å gi til han, vil gjerne gi han f eks en tusenlapp og evt noe god whisky. Er dette okei synes man eller hur? Bartenderen er den neste vi funderer på, han er først og fremst veldig glad for å få lov til å være Bartender, har utdannelsen men brukes ikke ofte, stort sett i vorspiel og en lørdag i ny og ne. Hadde ikke vært aktuell i bryllupet men vi synes det er kjekt å ha han som vi tross alt kjenner som bartender, har selv sagt at dette skal ha ikke ha NOE som helst for..., kun en ære å få være der. Er der noen bartendere her som leser eller andre med tips? Kanskje litt av varene kan være en god deal? Baren er fylt kraftig opp så mye av alt er mottoet... Glade for alle svar vi, det er bare noen uker igjen før festen så bare gi gass med tipsene
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Nå skal ikke vi ha bartender. Men jeg tenkte å gi en flaske vin eller lignende til de som har hjulpet til. Er jo veldig greit å ta av restene fra baren... Tror de ville synes det var veldig unaturlig om vi betalte dem noe...
mowgli Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Har igrunn ikke tenkt på at toastmasteren (som er en kamerat av brudgommen og gjest i bryllupet) skal få noe... er det vanlig? Vi skal ha venners venner til å servere + stå i baren, de tenkte vi å gi en flaske vin og ett gavekort som takk for innsatsen.
Kykkelikokos Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Synes en flaske whisky høres ut som en god idé hvis toastmaster liker whisky. En liten oppmerksomhet er i hvert fall vanlig å gi til de som hjelper til.
Gjest Gjest1 Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Bartenderen ville jeg betalt, toastmasteren og andre som bidrar på andre måter ville jeg gitt noe fra polet. Dersom bartenderen nekter; spander middag/drikke på han neste gang dere er ute sammen, evt. inviter han hjem på middag etter bryllupet
Gjest K Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Kjæresten min var bartender i et bryllup i sommer og han fikk en god flaske cognac som takk for god innsats. Det syntes han var hyggelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå