Gå til innhold

Open Office

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage
Skrevet

Ja som overskriften sier: noen som har erfaring med bruk av open office og som kan anbefale/ advare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker kun OpenOffice.org selv, og har kun gode erfaringer.

Skrevet

Hvordan er kompatibiliteten med MS office-dokumenter? Tenker på alle sånne fancygreier med makroer og OLE-dingselurer osv. som man får tilsendt fra markedsavdelinger og forventes å kunne lese.

Gjest Kaffomann
Skrevet

Jeg har også gode erfaringer til mitt bruk. Særlig siden jeg eksporterer en del til pdf.

BMD: Jeg tror ikke makrostøtten til MS Office er så god i OO, men det er jo bare å laste ned og prøve. ;)

Skrevet

Jeg har også bare gode erfaringer med oo. Har ikke hatt noen problemer med å åpne msdokumenter jeg får tilsendt, men så har de jo ikke vært av det særlig fancy slaget ;) På min arbeidsplass er det bare oo vi har tilgjengelig, og hittil har jeg ikke sett noen som helst grunn til å betale i dyre dommer for ms office når man kan få oo gratis.

Skrevet

Lagre det som .doc, så er det fullt kompatibelt med MS Office. Jeg bruker OpenOffice og er dritfornøyd.

Gjest Kaffomann
Skrevet
Lagre det som .doc, så er det fullt kompatibelt med MS Office. Jeg bruker OpenOffice og er dritfornøyd.

Ingen problemer med å åpne og lagre .doc, men det kan bli seendes ulikt ut enkelte ganger. Dette fordi OO må finne sin egen måte å tolke .doc på, siden MS ikke åpner dokumentformatet.

Skrevet
Ingen problemer med å åpne og lagre .doc, men det kan bli seendes ulikt ut enkelte ganger. Dette fordi OO må finne sin egen måte å tolke .doc på, siden MS ikke åpner dokumentformatet.

Ja.... det var noen innstillinger jeg ikke husker hvordan var, som løste det problemet..............ja.... dette var ikke videre konstruktivt.... :sjenert:

Skrevet

Har hatt problemer med å bruker maler laget i word. Malene dukker forsåvidt opp i word så alt så ok ut, men en del funksjoner som ikke fungerte. Så måtte krype til korset til slutt å anskaffe word. Men dersom du ikke skal bruke maler og denslags funker det fint. Jeg har også brukt "neo office", og likte egentlig denne versjonen bedre enn open office. Men det er vel litt smak og behag.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg bruker også Open Office hjemme, og er kjempefornøyd. Det er i stor grad bare kosmetiske forskjeller funksjonelt fra MS Office. De funksjonene som ikke finnes default i programmet kan man i stor grad også laste ned plug-ins for å få.

Skrevet
Hvordan er kompatibiliteten med MS office-dokumenter? Tenker på alle sånne fancygreier med makroer og OLE-dingselurer osv. som man får tilsendt fra markedsavdelinger og forventes å kunne lese.

Så lenge det bare er for å lese fancygreier og dingselurer, så kan man eventuelt bruke Microsofts Word Viewer 2003 hvis OpenOffice får problemer.
Gjest prestekrage
Skrevet

Takker så mye for svar. Har nå tatt i bruk oo hjemme, og som en liten test sendte jeg et tekstdokumet til jobb mailen min (her har vi office proff).

Men- på jobben fikk jeg ikke åpnet det.

Så at det var lagret som et .odt dokument. er dette noe jeg må passe på hver gang jeg lagrer det? AT jeg må endre .ettellerannet ?

Skrevet
Takker så mye for svar. Har nå tatt i bruk oo hjemme, og som en liten test sendte jeg et tekstdokumet til jobb mailen min (her har vi office proff).

Men- på jobben fikk jeg ikke åpnet det.

Så at det var lagret som et .odt dokument. er dette noe jeg må passe på hver gang jeg lagrer det? AT jeg må endre .ettellerannet ?

Du må lagre det som word ja.

Skrevet

Du må velge "microsoft office-et eller annet" når du klikker på save as. Fungerer som bare det! :)

Skrevet

Word leser ikke et åpent dokumentformat, nei. Så overrasket vi ble. :P

Du må lagre som .doc, men det står som sagt her Word 97/2000/XP-eller-noe-sånt.

Du kan også gjøre det slik at den lagrer det som .doc som standard i tools - options. Under load/save, kan du velge at den alltid skal lagre som Word-fil.

Gjest prestekrage
Skrevet

Tusen takk for svar. Får teste igjen i helgen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...