Gå til innhold

Arabisk kultur

Fremhevede innlegg

Skrevet
Møkkete, bråkete, fattig, alle er tynne, mye sol, tørt, mennene bestemmer alt, kvinner må gå med slør, ber mye til en gud, leser mye i bibel/Koran/el.lignende, turban på hodet, slange opp av kurven, templer, masse dyr og kakkerlakker, dårlige varer og produkter på skitne markeder, hus av strå, bråkete, svette og masete/skrikete menn som ikke klarer å styre temperamentet sitt, gaulende mennesker som springer etter en, folk som skal lure turister, mange idioter og religiøse, store krokete ørneneser, masse gull, ørkken, kameler og mye jalla.

:ler:

Jaja....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mosaikk, tepper, krydder, mørke smug, eyeliner, hemmelig verden, røkelse, gull, eventyr, fuglebur, islam, harem, patriarker, markeder, henna....

Skrevet
:ler:

Nå ler jeg faktisk på ordentlig også! Jeg tror ikke du hadde hatt vondt av å faktisk besøke et arabisk land... Jommen sa jeg kulturassosiasjoner!

Var samboer med en mann fra et arabisk land i flere aar. Ble kjent med vennene hans, familien hans, samtidig som vi saa masse arabisk tv. Innroemmer at jeg ikke har besoekt noen arabiske land, og at jeg kanskje fokuserte mye paa negative, politiske sider ved arabisk kultur, men innlegget mitt er faktisk ikke basert paa total uvitenhet heller. Glemte forresten en ting: nydelig mat! :)

Skrevet
Hei!

Jeg skriver en oppgave, og trenger deres hjelp jenter :)

Hva forbinder du med arabisk kultur, og hvilke assosiasjoner dukker opp når du ører ordet? Det gjør ingenting om disse er stereotypier og virkelighet. Jeg vil vite hva det første dere tenker på er.

På forhånd takk!  :-D

Mat, bøker og te.

Skrevet
Møkkete, bråkete, fattig, alle er tynne, mye sol, tørt, mennene bestemmer alt, kvinner må gå med slør, ber mye til en gud, leser mye i bibel/Koran/el.lignende, turban på hodet, slange opp av kurven, templer, masse dyr og kakkerlakker, dårlige varer og produkter på skitne markeder, hus av strå, bråkete, svette og masete/skrikete menn som ikke klarer å styre temperamentet sitt, gaulende mennesker som springer etter en, folk som skal lure turister, mange idioter og religiøse, store krokete ørneneser, masse gull, ørkken, kameler og mye jalla.

Sier meg enig i den... :Nikke::enig:

Gjest spilleren
Skrevet

Spiller litt for mye dataspill kanskje, så jeg forbinder arabisk kultur mest med spillet Prince of Persia: Sands of Time og arabiske kampanjene i Age of Empires. :ler: Blir for mye å ramse opp her hva som assosieres med de, kanskje du skal prøve de selv? Men kort sagt er det et vel et romantisk, eventyrlig og historisk syn på arabisk kultur. Dagens arabisk kulur er jeg ikke helt sikker på hva jeg assosierer med.

Gjest Gjest_Snufsa_*
Skrevet

islam, sharia, kvinneundertrykkende, burka, skaut på damer, hvitløksånde, kebab, menn med viiiide bukser, turban, hat mot vesten, laaaangt skjegg, taxisjåfør, inngrodde hår pga kraftig skjeggvekst, koranen, pedofil landeveisrøver (Muhammed), haaaater Nasse Nøff, bråk og spetakkel, flaggbrenning

Skrevet
islam, sharia, kvinneundertrykkende, burka, skaut på damer, hvitløksånde, kebab, menn med viiiide bukser, turban, hat mot vesten, laaaangt skjegg, taxisjåfør, inngrodde hår pga kraftig skjeggvekst, koranen, pedofil landeveisrøver (Muhammed), haaaater Nasse Nøff, bråk og spetakkel, flaggbrenning

Så merkelig oppfattelse du har av folk. Det minner meg litt om en som aldri har reist ut fra dette landet. Flaggbrenning gjorde vel Otto Jespersen om jeg ikke husker feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...