Rosenrød Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Jeg må leve på sparebluss i fire uker av ulike grunner, så skal prøve å leve på 500 kroner i uka (mat og alle andre løpende utgifter). Skal IKKE bruke av sparekontoen min, hehe.... Starter i morgen og vet allerede at den første uka går det ca 150 kr. til bensin, 100 kr. til vin og ca 150 kr. til bytur. (Skal ut i helga nemlig!) Så det vil si.... 100 kr. igjen til mat (gulp!) Men jeg har heldigvis mye i både kjøleskap og fryseboks, så håper det går greit. Har bakt 50 rundstykker i dag, så det har jeg i hvert fall!
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 (endret) Da er vi to, om det skulle være noen trøst Verkstedregning og skolebøker tok knekken på min økonomi. Jeg skal også ut til helga Egentlig litt sykt. Knapt med penger, men ut skal vi men det går jo ann å ta en billig utekveld. Har ingen råd til deg, men har du mye i fryser og kjøkkenskap så klarer du deg. Husker studenttilværelsen hvor maten var pasta med ørlite reven ost og litt paprika. Endret 13. september 2006 av Persille
Gjest Meep Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Bare finn dere en kjekk kar med stor lommebok som dere kan henge etter på byen, det er billig
Rosenrød Skrevet 13. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2006 Hehe, det blir nok ikke aktuelt, tror ikke kjæresten min hadde likt det så godt... Meeeeeeeen det går jo an å snylte litt på han også! Dessverre er det jobben jeg skal ut med, ikke så mange å snylte på der, nei. Middagen de to neste dagene blir mos av poteter, gulrot og kålrabi, med pølser eller bacon til, for alt det har jeg i kjøleskap/fryser. Og så må jeg kjøpe dopapir, og jeg orker ikke det der resirkulerte, billige, så der går det noen kroner.
Kykkelikokos Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Venninen min styrer på samme måte som dere. En uke levde hun kun på risengrynsgrøt fordi det kostet kun 13kr pr pakke. Men vin skulle hun ha.. Jeg skjønner meg ikke på dere
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Dropp vinen og byturen, så har du plutselig 350kr til mat.
Rosenrød Skrevet 14. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2006 Jo, men poenget er at jeg har mat i kjøleskap og fryser som holder til minst en uke, så det er ikke et problem. Dessuten klarer jeg fint å gå på byen uten å bruke masse penger, det blir en vinflaske og taxi hjem. Synes det er kjempekoselig å ha lønningspils med kolleger, så det prioriterer jeg glatt!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 Når du har det såpass trangt, så pass hvertfall for all del på å alltid ha med deg matpakke. Hvis du får innmari lyst på en pølse i brød til 29 kroner eller enda verre en brus så blir det jo fort kraftig prosentvis reduksjon av budsjettet. Altså, en flaske med godt friskt vann i sekken, matpakke til lunsjen og noe fukt eller gulrøtter eller noe å spise på hvis du blir litt sulten utover dagen. Pass også på å spise middag før du går på byen. Sikker på det ikke går nattbuss hjem til deg? Du kan også drikke Cola når du er på byen og kjøre hjem. Man må ikke ha alkohol for å ha det morsomt.
Rosenrød Skrevet 14. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. september 2006 Ja, matpakke må jeg være flink til å ha med meg, derfor jeg har bakt en haug med gode rundstykker, så tar jeg bare opp av frysen etter hvert. Vi har sånn vannmaskin på jobben, så der drikkes det masse vann! Vet at jeg kan spare penger på å ikke ta taxi, men busstoppestedet er et stykke fra der jeg bor (egentlig bare noen min., men det er ekkelt om kvelden), så det blir nok ikke buss. Men dersom jeg er heldig kan jeg treffe min kjære i byen, og så la han betale taxien...
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Jeg må leve på sparebluss i fire uker av ulike grunner, så skal prøve å leve på 500 kroner i uka (mat og alle andre løpende utgifter). Skal IKKE bruke av sparekontoen min, hehe.... Starter i morgen og vet allerede at den første uka går det ca 150 kr. til bensin, 100 kr. til vin og ca 150 kr. til bytur. (Skal ut i helga nemlig!) Så det vil si.... 100 kr. igjen til mat (gulp!) Men jeg har heldigvis mye i både kjøleskap og fryseboks, så håper det går greit. Har bakt 50 rundstykker i dag, så det har jeg i hvert fall! ← 150 kr. for en bytur? Hvordan klarer du det? En helt vanlig bytur for meg ser slik ut; 250,- pils og snacks til vorspiel 200,- drosje til vorspiel 50,- drosje til byen 100,- inngang 500,- et par pils og drinker 100,- nattmat 150,- taxi hjem Lykke til iallefall!
Gjest gjesta Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 (endret) 150 kr. for en bytur? Hvordan klarer du det? En helt vanlig bytur for meg ser slik ut; 250,- pils og snacks til vorspiel 200,- drosje til vorspiel 50,- drosje til byen 100,- inngang 500,- et par pils og drinker 100,- nattmat 150,- taxi hjem Lykke til iallefall! ← Har du aldri tatt en bytur og kjørt bil? Funker bra det Det er jo venners selskap og ut å treffe folk som er det viktigste. Edit: skriveleif Endret 15. september 2006 av Persille
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 Har du aldri tatt en bytur og kjørt bil? Funker bra det Det er jo venners selskap og ut å treffe tolk som er det viktigste. ← Tja... På ukedagene kjører jeg stort sett bil når jeg drar på kafé. Å være edru på et utested i helgene har jeg prøvd, og det er helt håpløst. Når alle andre er sørpe fulle har man det mer morsomt om man er i samme tilstand selv. Min mening, selvfølgelig. Jeg antar enkelte mener noe annet. Hver sin smak Det er et poeng at det er litt meningsløst å kaste bort 6-8 tusen på festing hver måned, men man er jo bare ung en gang...
Gjest gjesta Skrevet 14. september 2006 #13 Skrevet 14. september 2006 Tja... På ukedagene kjører jeg stort sett bil når jeg drar på kafé. Å være edru på et utested i helgene har jeg prøvd, og det er helt håpløst. Når alle andre er sørpe fulle har man det mer morsomt om man er i samme tilstand selv. Min mening, selvfølgelig. Jeg antar enkelte mener noe annet. Hver sin smak Det er et poeng at det er litt meningsløst å kaste bort 6-8 tusen på festing hver måned, men man er jo bare ung en gang... ← Må man så må man! Dersom alternativet er å sitte hjemme fordi man ikke har penger så... Det stemmer det. Man er bare ung en gang. Jeg er bare 39 og mange måneder
Rosenrød Skrevet 15. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 15. september 2006 Skal nok klare meg, jeg! Her er kveldens budsjett: Blir hentet av han som skal ha vorspielet: 0,- Vorspiel (En flaske vin) 54,- (Godt jeg liker billig hvitvin!) Byen blir 0,- (Går på utesteder uten cover, og skal ikke drikke, da jeg skal på ekstrajobben min i morgen tidlig.) Taxi hjem: 100,- (Hvis ikke min kjære spanderer hvis jeg treffer han....) Nattmat: 0,- (Middagsrester) Så det kaaaan gå!
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #15 Skrevet 15. september 2006 Jeg kjøper fire cider til forspillet kr 100,- Taxi til byen 50,- En cider ute 70,- Nattbussen hjem 50,- Det er en utekveld for under femhundrelappen!
org Skrevet 17. september 2006 #16 Skrevet 17. september 2006 Det er gøy å prøve å leve så billig man kan - en periode. Særlig hvis man ikke er _nødt_, men gjør det for eksperimentets skyld.
Gjest Meep Skrevet 17. september 2006 #17 Skrevet 17. september 2006 Eller hvis man gjør det for å spare opp til noe, og vet at det er en gulerot i andre enden :D
Rosenrød Skrevet 17. september 2006 Forfatter #18 Skrevet 17. september 2006 Nettopp! Min sparemåned er en blanding av de to tingene, sparer til Londontur i desember, pluss at jeg fikk 2000,- for lite utbetalt i lønn denne måneden, noe jeg ikke hadde regnet med.... Men får det heldigvis etterbetalt neste måned! Dessverre har jeg brukt noen hundrelapper for mye i helga, kjøpte bl.a. søndagsfrokost på bakeri, pluss at jeg hadde to sider i byen på fredag.... Så nå er det skjerpings!
Gjest StoreSky Skrevet 17. september 2006 #19 Skrevet 17. september 2006 blakk som ei kirkerotte, men jeg klarer glatt å bruke nesten 300,- på akvarium-ting igår! haha. Så det ble ingen ut på byen eller kafè på meg. Ja ja. Og neste helg har jeg datteren min så da er jeg vel hjemme da også! Igrunn ganske smart -hadde brukt mer enn 300 ute på byen, selv uten taxi.
Rosenrød Skrevet 17. september 2006 Forfatter #20 Skrevet 17. september 2006 Og så røyk selvfølgelig postkassen min i går, av alle ting! Lokket har vært løst lenge, men i går var det plutselig forvunnet! Og en postkasse uten lokk er ikke noe greit i Stavanger.... Heldigvis hadde besteforeldrene mine en helt ny postkasse som de ikke brukte, så morfar kom å hang den opp for meg og allting. Jeg så jo for meg at jeg måtte bruke penger på en ny, men det slapp jeg altså, heldigvis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå