Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Jeg er fra naturens side blond, og har farget håret mørk brunt i noen år. Siden jeg naturlig har mørke øyebryn som faktisk ser litt merkelige ut mot blondt hår, ser den mørke hårfargen naturlig ut, og mange har blitt overrasket når jeg har fortalt at jeg egentlig er blond. Men det er en person i min familie som er direkte negativt innstilt til at jeg farger håret, og mener det er juks, at jeg skjuler meg selv bak en maske med den falske hårfargen, og at man ikke skal forkaste utseendet sitt på den måten. Jeg blir så forvirret og lei meg - på den ene siden vil jeg gjerne ha mørkt hår fordi jeg liker det og synes det er det som "er meg", på den andre siden har dette vært kilde til ganske mange hissige diskusjoner, og jeg begynner å lure på om det virkelig er feil av meg å farge håret... Hva er egentlig rett?
Gjest Gjest1 Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Det som er rett er det som føles bra for deg selv. Det er du som bestemmer hvordan du selv skal se ut.
suzie Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Du har rett! Det er ditt hår, din avgjørelse og ingen skal bry seg. Hvis du trive best med mørkt hår er det det riktige. Argumentene personen i din familie kommer hadde jeg ikke giddet å bry meg så veldig med. Du trenger ikke å forsvare noe sånt. (...ikke henger personen helt med heller... å farge håret er noe alle gjør).
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 (endret) Syns Kelly Osbourne sier det så sykt bra: my vagina, my buisniss!! Det samme må jo gjelde for hår Endret 13. september 2006 av Evelina
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Hellandussen, du må ikke høre på sånne radisser og rødstrømper som mener at å pynte seg og sminke seg og farge håret er å tukle med naturen. Du definerer selv hvem du er. Det er mer hyklersk å føye denne personen enn å gjøre som du selv vil, for det er et bevisst valg du har gjort. Farg håret hvis du har lyst, gå med de klærne du føler deg vel i. Hvem du er har ingenting å gjøre med hårfargen din - men valgene du gjør har alt å gjøre med hvem du er.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #8 Skrevet 13. september 2006 Det er ikke mer "feil" å farge håret enn å bruke sminke, eller høye hæler (*gisp* later du som om du er høyere enn du egentlig er??!!! brenn!) osv. Her gjelder vel prinsippet "Har du lyst har du lov". Be den andre personen dytte hodet sitt tilbake opp i rompen sin, hvor det tydeligvis hører hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Syns Kelly Osbourne sier det så sykt bra: my vagina, my buisniss!! Det samme må jo gjelde for hår ← Business...
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Syns Kelly Osbourne sier det så sykt bra: my vagina, my buisniss!! Det samme må jo gjelde for hår ← Business... ← hehe nei, Buisness Det gikk litt fort i svingene....
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 hehe nei, Buisness Det gikk litt fort i svingene.... ← He he nei, business... Men nå skal jeg gi meg.
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #12 Skrevet 14. september 2006 He he nei, business... Men nå skal jeg gi meg. ← Kødder du?? det er da ikke sånn det skrives...? :klø:
Gjest niomi Skrevet 14. september 2006 #13 Skrevet 14. september 2006 Kødder du?? det er da ikke sånn det skrives...? :klø: ← Jo, det skrives business! Så har du lært noe nytt i dag, også.
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #14 Skrevet 14. september 2006 http://www.google.com/search?hl=sv&q=buisn...%B6k&lr=lang_no http://www.google.com/search?hl=sv&q=busin...%B6k&lr=lang_no *like klok*
Gjest niomi Skrevet 14. september 2006 #16 Skrevet 14. september 2006 http://www.google.com/search?hl=sv&q=buisn...%B6k&lr=lang_no http://www.google.com/search?hl=sv&q=busin...%B6k&lr=lang_no *like klok* ← Sakset fra dictionary.com: "business n 1: a commercial or industrial enterprise and the people who constitute it; "he bought his brother's business"; "a small mom-and-pop business"; "a racially integrated business concern" [syn: concern, business concern, business organization, business organisation] 2: the activity of providing goods and services involving financial and commercial and industrial aspects; "computers are now widely used in business" [syn: commercial enterprise, business enterprise] 3: business concerns collectively; "Government and business could not agree" [syn: business sector] 4: the volume of business activity; "business is good today"; "show me where the business was today" 5: a rightful concern or responsibility; "it's none of your business"; "mind your own business" 6: the principal activity in your life that you do to earn money; "he's not in my line of business" [syn: occupation, job, line of work, line] 7: an immediate objective; "gossip was the main business of the evening" 8: incidental activity performed by an actor for dramatic effect; "his business with the cane was hilarious" [syn: stage business, byplay] 9: customers collectively; "they have an upper class clientele" [syn: clientele, patronage]" "No results found for buisness. Do you mean business?" Avsporing? Så definitivt...
Holly Hobbie Skrevet 14. september 2006 #17 Skrevet 14. september 2006 Kødder du?? det er da ikke sånn det skrives...? :klø: ← Jeg kan LOVE deg at det skrives business, for jeg er nemlig en Business Journalist og skriver paa engelsk hele dagen!
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #18 Skrevet 14. september 2006 Jeg kan LOVE deg at det skrives business, for jeg er nemlig en Business Journalist og skriver paa engelsk hele dagen! ← ok, jeg gir meg jeg
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #19 Skrevet 14. september 2006 http://www.google.com/search?hl=sv&q=buisn...%B6k&lr=lang_no *like klok* ← men skriver alle her feil da?
Gjest Elfrida Skrevet 14. september 2006 #20 Skrevet 14. september 2006 men skriver alle her feil da?←Ja. Sammenlign antall treff på buisness og business så ser du fort at business får uendelig mange flere treff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå