Thomasine Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Hvis 1 søskenpar gifter seg med et annet søskenpar, blir da barna deres(søskenbarna!) nærmere genetisk til hverandre enn halvsøsken? Noen som vet, eller kan tipse meg om hvor jeg evt. kan finne det ut?
Gjest Tanita Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Nei, de blir ikke mer like enn andre folk.
Thomasine Skrevet 13. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2006 Jeg tenkte ikke på like av utseende, men "blodsbånd"? En diskusjon vi har gående her... Rent utseendemessig ser vi at barna ikke er særlig like... De har jo de 4 samme besteforeldrene, mens halvsøsken jo kun deler gener fra én forelder...:klø:
Gjest mihu Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Selvfølgelig ikke. Et barn deler har 50% av mors gener, og 50% av fars gener. Halvsøsken har 1/4 av de samme genene, mens søskenbarn bare har 1/8. Søskenbarn vil uansett ha mye større genetisk variasjon enn halvsøsken. Hvor du kan finne mer informasjon om dette? Tja...i enhver medisink grunnbok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå