Gå til innhold

Logge seg inn på Lovdata på universitetet?

Gjest Kokosbolla

Anbefalte innlegg

Gjest Kokosbolla

Nå føler jeg meg litt dum, men jeg har gått glipp av lovdatakursene på universitetet, er fersk jusstudent.

Hvordan får jeg logget meg inn på www.lovdata.no og lest de dommene som er der? Er det et felles passord for hele universitetet som kommer opp når man sitter på f.eks. biblioteksdataene? Skal jeg bruke det påloggingsnavnet- og passordet som jeg har til mailen og brukerområdet mitt? Eller må jeg opprette et nytt?

Håper noen kan forklare meg dette, for jeg skjønner ikke. Skulle gjerne søkt både i Rettstidende og i noen artikler som foreleseren har anbefalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke med de andre universitetene, men på UiO går du bare inn på lovdata.no og trykker på "logg inn" (tror jeg det heter). Ligger i menyen på venstre side. Ingen brukernavn eller passord. Dette kan kun brukes på fakultetets PC'er, du får ikke noe passord du kan bruke hjemme eller andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med de andre universitetene, men på UiO går du bare inn på lovdata.no og trykker på "logg inn" (tror jeg det heter). Ligger i menyen på venstre side. Ingen brukernavn eller passord. Dette kan kun brukes på fakultetets PC'er, du får ikke noe passord du kan bruke hjemme eller andre steder.

Hvis dette stemmer bør man iallefall kunnne komme inn på lovdata pluss hjemmefra ved å koble seg til uios nettverk med en VPN-klient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...