jossa Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Til helgen skal jeg ha venninnekveld. Jeg skal lage to salater. En gresk som jeg skal ha tzatzikidressing til. Og en pastasalat med kylling. Tenkte jeg skulle ha litt stekt bacon og kanskje valnøtter i den. Har dere tips om dressing til denne type salat?
Arkana Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Denne som jeg har lagt ut tidligere er veldig god.
Krista83 Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 selv pleier jeg bare ha rømme til pastasalat, men så er ikke jeg noe glad i dressing heller da...
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Vi bruker rømmedressing til pastasalat. Kjempelett, 1 boks rømme, noen fedd hvitløk (kommer an på hvor sterk du vil ha den), litt dill og litt olje (evt majones hvis du ikke er så nøye på det ) Kjempegodt, og hvis alle spiser den er det ingen som lukter etterpå.
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Bruker gjerne yoghurt naturell/matyoghurt til pastasalat, smakssetter med litt sukker, salt, pepper, hvitløksfedd og friske urter etter smak. (Dersom jeg bruker koriander tilsetter jeg gjerne litt karry også).
Gjest piaf Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Jeg bruker kun vinaigrette til pastasalat - blantannet for at alle fargene i salaten skal komme til sin rett. Til en passe stor bolle (grønnsaker etc + 250 g pasta) bruker jeg 2 ss presset sitron eller hvitvinseddik, 6 ss extra virgin olivenolje og salt/pepper. Noen ganger blander jeg en god ts Dijonsennep i sitronen/eddiken før jeg tilsetter oljen. Man kan også tilsette rå hvitløk, eller hva som helst av friske urter (til salaten du beskriver feks persille og timian eller estragon?). Så heller jeg halvparten av dressingen over den nykokte pastaen mens den ennå er varm, slik at dressingen trekker godt inn i pastaen mens den avkjøles. Og andre halvparten helles over de øvrige, kalde ingrediensene. Når pastaen er avkjølt, blander jeg alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå