Gjest Chantal Skrevet 13. september 2006 #1 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg har innleveringsoppgave. Kan velge i mellom å drøfte problemstillingen angåend sms-språket og skrive en artikkel om det, eller skrive en artikkel om reklame, og det siste... skrive et essay. Jeg velger å skrive et essay. Det virker mer spennende, men hva må til for å lage et skikkelig godt essay? Jeg vet jo grunnreglene for et godt essay, men har noen et tips som kan gjøre det skikkelig godt? Hva er det man ikke burde skrive i et essay for eksempel? Hva får man en "pluss i margen" for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Najs Skrevet 13. september 2006 #2 Del Skrevet 13. september 2006 Et essay skal være humoristisk, men ikke like muntlig i formen som kåseri (mange brenner seg på det). I tillegg er det viktig å ha en rød tråd gjennom hele teksten, samt å ha en del avsporinger som ikke nødvendigvis er supersaklige (tankedigresjoner). Pluss i margen kan være parodier, sammenligninger o.l. Det er iallefall det jeg husker fra min eminente essay-karriere på vgs. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chantal Skrevet 13. september 2006 #3 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Takk for svar. *notere* Endret 13. september 2006 av Chantal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå