Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #1 Skrevet 13. september 2006 Har en mann som har veldig sterk svettelukt.. og uansett hvor mange ganger jeg vasker trøyene hans, så får jeg ikke fjerne lukta. Noen som har gode råd på dette?
Gjest Elfrida Skrevet 13. september 2006 #2 Skrevet 13. september 2006 Hmm, kanskje litt klar eddik i stedet for skyllemiddel? Hell det rett i kammeret for skyllemiddel. Det hjelper for å fjerne lukt av kattetiss i hvert fall.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #3 Skrevet 13. september 2006 Skal jeg vaske de klærne som lukter ekstra alene da? Med eddik? Vil klærne lukte eddik etterpå? Vasker du de en gang til etterpå med skyllemiddel? Mange spørsmål
Gjest Elfrida Skrevet 13. september 2006 #4 Skrevet 13. september 2006 Nei, eddiklukta forsvinner, enten med en gang elleri løpet av tørkinga.
Tusenfryd Skrevet 13. september 2006 #5 Skrevet 13. september 2006 Hvis dette er et problem med særlig klær av kunstfiber, som fx treningstøy, så kutt ut skyllemiddel. For å bli kvitt lukten i klærne, kan du legge dem i bløt i en bøtte vann og med en solid dose eddik i over natten og så vakse dem vanlig - fortsatt uten skyllemiddel. Det hjalp på en masse treningstøy jeg hadde i hvert fall, som hadde surnet til i løpet av årene. Skyllemiddel tetter porene i tekstilene og dermed slipper ikke fukt og lukt ut, men blir liggende i tøyet. Ogd et lukter ikke eddik av tøyet etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Takk for svar Er vanlige bommulstrøyer som er problemet.. Skal prøve edikkvasken
Gjest Bond Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Khm, sliter litt med det samme med mine og samboeren sin treningsklær og fant denne tråden. Det jeg lurte på er hvor mye eddik skulle en bruke? 'Litt' kan jo være ganske relativt.. er det noe fare med å ta for mye?
Tusenfryd Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Jeg bruker ikke litt. Jeg heller "en god slump" (kvart flaske kanskje - tømmer flaksen og helle helle helle) i en bøtte med vann og lar det ligge over natten. Kan godt hende det holder med mindre, men jeg bruker aldri en kork av noe som helst, ikke salmiakk heller. Det skal svi litt...
Gjest svett gjest Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Hva tror dere skjer om jeg tømmer 35 % eddik direkte på tøyet der svettlukta sitter? Og la det være på en stund før jeg skyller plagget.
Gjest Gjest_feliz_* Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Hvilken temperatur vasker du på? Jeg hadde noe super(stinke)undertøy som aldri ble fritt for lukt - før jeg vasket det på 60 grader.. Ellers gjør jo feks devold sine helt tynne merinoull t-skjorter og gensere underverker sånn til trening og fritid. (kanskje ikke midt på sommeren, da men..) De er rett og slett "no-stink" :-)
Gjest Bond Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Jeg vasker som oftest treningsklær med 40, dersom ikke alt er bare bomull og jeg tror ikke alt tåler 60 grader så bra, men jeg tar av og til en runde med 60 grader for bomulls-skjortene. Men lukten forsvinner ikke likevel! Har faktisk hatt samme problemet med at par sommer-topper også (bomull da) som jeg så langt har da bare kastet, fordi visste ikke hvordan jeg skulle få det bedre. Prøvde høy temperatur men det hjalp ikke. Så må nok prøve eddik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå