Gå til innhold

Frysing av morsmelk

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å kunne ha mulighet til å ha barnevakt mens poden fremdeles fullammes, pumper jeg og fryser ned morsmelk med ujevne mellomrom. Har kjøpt noen spesialposer til frysing av morsmelk, men synes de var dyre. Finnes de billigere annet sted enn feks Babyshop? Eller oppbevarer dere utpumpet melk i annen emballasje?

Når jeg først spør; jeg vet at mm-behovet er forskjellig fra barn til barn, men hvor mye beregner dere til et måltid? Har en glupsk pode på 5 uker.

Litt grønn på dette ennå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Avent-pumpe og fryser ned i de små begerne som hører til pumpa. Disse kan man også kjøpe løse, men er ikke spesielt billig (ca 200 for 10 stk tror jeg). Men de kan man i alle fall bruke igjen.

Vet at andre fryser ned i isbitposer e.l.

Da min var så liten tror jeg det gikk mellom 80-100 ml pr måltid. Etter hvert (nå er han 8 mnd) har han lett tatt et helt beger som vel er 180 ml.

Skrevet
Jeg har Avent-pumpe og fryser ned i de små begerne som hører til pumpa. Disse kan man også kjøpe løse, men er ikke spesielt billig (ca 200 for 10 stk tror jeg). Men de kan man i alle fall bruke igjen.

Men er de kosta 88 på BabyProffsen i går, men jeg har ikke pumpet noe ennå så jeg så ikke så nøye etter for jeg skulle ikke ha...

Skrevet

Hvis du bare fryser ned for påkommende tilfeller, er det ikke mye penger over tid det er snakk om vel? Vi kjøpte Medela sine, det var vel 20 poser for 120,- eller noe. Dyrt for daglig bruk, men for en sjelden gang, er det greit nok, synes jeg.

Det du imidlertid skal være oppmerksom på, er at det er solide og god kvalitet på dem, at de er helt tette. Jeg har kastet noe melk jeg har tint opp igjen fordi det har vært surt - veldig surt. Mulig jeg gjør noe feil og at det bare virker som om det er surt, men... jeg har ikke servert den som er sånn. Ikke all melk blir sånn, men nok til at vi ikke synes det er fullgodt alternativ.

Skrevet

Jeg fryser melk i glass som er kokt. (Fyller de ikke helt fulle, da kan de jo sprekke!)

Sigurd fikk et kveldsmåltid fra flaske en gang, da spiste han 140 ml. (Da var han rundt 1,5 mnd?) Siden har han fått dagmåltider fra flaske og spist ca 60 ml per måltid. Det virker som om matlysten og -behovet går opp og ned, så du må nesten bare prøve seg fram.

Mamma som er helsesøster sier de spiser 15% av kroppsvekta per døgn, da kan du jo regne ut et snitt utfra dins vekt og ca antall måltider.

Skrevet

snuppa vår er 10 uker og spiser ca 100-130ml til hvert måltid.

Skrevet

Bruker isbitposer. Passer veldig greit og lett å tine akkurat riktig mengde, så slipper man å kaste bort de dyrebare dråpene.

Min jente spiser ca. 80 ml nå, men det øker vel etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...